„Hegelmann Transporte“ moterys: logistika nebėra vyriška sritis

  • Teksto dydis:

Pakaunėje įsikūrusios tarptautinės kompanijos "Hegelmann Transporte" moterys šiandien sulauks gėlių ir malonaus dėmesio iš kolegų vyrų. Logistikos įmonėje dirbančios dailiosios lyties atstovės pastebi: ši sritis nebėra vien vyrų.

Neskirsto pagal lytis

"Hegelmann Transporte" – vokiško kapitalo įmonė, tarptautinės įmonių grupės narė. Simbolinės dovanėlės šiandien turėtų pasiekti iš viso apie 600 įmonės darbuotojų moterų visame pasaulyje. Penkiolika metų mininti kompanija tiek pat Kauno įmonių vadovių moterų Tarptautinės moters dienos proga taip pat išsiuntė dovanėles.

"Logistika nebėra vien vyriška sritis. Tiesa, stipriosios lyties atstovai mūsų įmonėje dar dominuoja tarp vairuotojų, tačiau net ir ten turime puikių darbuotojų moterų. Taigi Kovo 8-ąją turime rimtą progą švęsti", – šypsodamosi pasakojo trys žavios pašnekovės, šios įmonės vidurinės grandies vadovės.

Jaunosios kartos atstovė Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė Aistė Mardosaitė šias pareigas eina mėnesį. Ji prisipažino dar ieškodama darbo atkreipusi dėmesį į kompanijos nuotraukas: "Čia vadovų būryje nestovėjo viena moteris, kaip neretai pasitaiko kitose kompanijose. Nuotraukose mačiau skirtingo amžiaus moteris ir vyrus. Mane žavi tai, kad net įmonės vadovų komandoje moterų ir vyrų yra po lygiai. Ne visos kompanijos sugeba tai įgyvendinti."

Iš kandidatų į įvairias darbo pozicijas "Hegelmann Transporte" neprašo atsiųsti nuotraukų, taip atmesdami galimybę rinktis darbuotojus pagal išvaizdą, neklausia ir jų amžiaus. "Nuotraukos ir klausimai apie kandidatuojančiojo amžių yra atgyvenęs dalykas. Mes vertiname patirtį, tai, ką žmogus iki šiol yra nuveikęs, o ne jo išvaizdą, lytį ar amžių", – pabrėžė A.Mardosaitė.

Prieš įsiliedama į įmonės darbuotojų gretas, Aistė studijavo ir dirbo Didžiojoje Britanijoje. Pradėjusi dirbti "Hegelmann Transporte", mergina suprato, kad tai yra kompanija, per daug nesiskirianti nuo tų užsienio kompanijų, kur jai teko dirbti. "O jeigu ir skiriasi, įmonė nori keistis. Matau, kad čia aš galiu inicijuoti tam tikrus pokyčius. Pritaikydami kitų šalių gerąją praktiką, galime patobulėti, kad mūsų žmogiškųjų išteklių valdymo standartai būtų lygiai tokie patys kaip užsienyje", – įsitikinusi Aistė, kuri tikisi čia pritaikyti užsienyje įgytą patirtį.

Mane žavi tai, kad net įmonės vadovų komandoje moterų ir vyrų yra po lygiai. Ne visos kompanijos sugeba tai įgyvendinti.

Skiriasi bendravimo kultūra

Lena Amamčian vadovauja vienam iš aštuonių "Hegelmann Transporte" Ekspedicijos skyrių. "Šiuose skyriuose vyksta pardavimas. Mes parduodame krovinius: perkame juos iš klientų ir parduodame vežėjams. Iš pat pradžių, kai man buvo pasiūlytos šios pareigos, supratau, kad norėčiau dirbti su žmonėmis, nebūtinai turinčiais patirties logistikos srityje. Tai buvo iššūkis ir man pačiai: išmokyti kitus žmones mūsų darbo specifikos ir stebėti, kaip jie tobulėja", – pasakojo moteris, vadovaujanti dvylikos žmonių kolektyvui.

Įmonės Teisės skyriaus vadovė Danguolė Kader pabrėžė, kad Lenos taktika priimti naujus žmones ir juos užsiauginti, išsiugdyti puikiai pasiteisino: "Su Lenos vadovaujamo skyriaus darbuotojais įmonės teisininkams lengviausia dirbti. Jei kažkokios darbo procese iškylančios problemos iš šio skyriaus pasiekia mūsų teisininkus – matome, kad prie tų problemų sprendimo šiame skyriuje jau buvo padirbėta."

Visos trys pašnekovės sutaria: vyriškas ir moteriškas vadovavimas skiriasi. Moterys kur kas rečiau pabrėžia savo kaip vadovės statusą. "Man asmeniškai vadovės statusas nėra labai svarbus. Aš niekada neakcentuoju, kad štai jūs esate darbuotojai, o aš – vadovė. Nemėgstu, kai tai pabrėžiama. Mes bendraujam laisvai, darbuotojai į mane kreipiasi "tu". Man norisi, kad mes visi skyriuje būtume lygūs", – L.Amamčian įsitikinusi, kad tokie darbo santykiai kolektyvą labiau suartina.

Galimybe vieniems su kitais darbe bendrauti ganėtinai neformaliai džiaugiasi ir įmonės Teisės skyriaus vadovė Danguolė Kader. Anksčiau gyvenusi, studijavusi ir dirbusi Vokietijoje, prieš vienuolika metų, gavusi darbą "Hegelmann Transporte", moteris sugrįžo gyventi į Lietuvą.

"Prieš tai dirbau didelėje Berlyno įmonėje. Mane stebino tenykštė darbuotojų bendravimo kultūra. Tame pačiame kabinete šalia dešimt metų sėdinčios kolegės viena į kitą ten kreipėsi pavarde, prieš tai pridurdamos "ponia" – jos niekada nesikreipdavo vardu. Toks vokiečių šaltumas mane stebino. Lietuvoje darbiniai santykiai šiltesni. Apskritai, visas "Hegelmann Transporte" kolektyvas esame tarsi viena šeima", – pašnekovės žodžiais, tokį jausmą sustiprina ir tai, kad kompanijoje dirba nemažai šeimų.

Danguolė matė, kaip ši logistikos įmonė nuo 100 darbuotojų kolektyvo išaugo iki 1 400. "Visiškai nesigailiu atėjusi dirbti į "Hegelmann Transporte". Per tuos vienuolika metų man šis darbas nė kiek nenusibodo. Čia mes nuolatos judame į priekį. Kiekvieną dieną atsitinka kažkas naujo, kažkas tokio, ko nebuvo vakar. Būna, kad nuo darbo tempo, bėgimo pavargsti, bet ta dinamika labiausiai veža", – užsiminė nuolatos besišypsanti moteris.

D.Kader – ne vienintelė iš emigracijos grįžusi įmonės darbuotoja. Čia dirba ir kurį laiką Ispanijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje gyvenę Lietuvos piliečiai. Yra ir užsienio valstybių piliečių – įmonėje dirba marga tarptautinė kompanija.

Ieško gerųjų savybių

Kas darbe labiausiai džiugina? Išgirdusios šį klausimą, trys moterys susimąstė. Danguolė išskyrė nuolatinę dinamiką. "Malonu, kai tu, sėdėdamas viename pasaulio krašte, gali išspręsti problemą, kilusią kitame krašte. Malonu matyti ir kaip žmogus, atėjęs į mūsų įmonę neturėdamas žalio supratimo apie darbą logistikoje, praėjus trims mėnesiams, rimtai diskutuoja su kolegomis, kaip išspręsti vieną ar kitą klausimą, – L.Amamčian žodžiais, stebėti, kaip darbuotojai tobulėja ir atpažinti savo įdirbį yra didžiulis malonumas. – Džiugina tai, kad čia aš galiu labai daug bendrauti su įvairiais žmonėmis. Kiekvieną dieną mes susiduriame su naujais iššūkiais, naujomis problemomis, kurias visi kartu sprendžiame."

A.Mardosaitė prisipažino, kad ją labiausiai žavi darbuotojų komanda: "Kai matai, kokie motyvuoti tie žmonės, kaip visi siekia tikslo ir nori kartu augti – tai labai uždega."

Pašnekovės pabrėžė: darbuotojų kaita "Hegelmann Transporte" – nedidelė. "Jei įmanoma, bandome padaryti viską, kad darbuotojui būtų sudarytos sąlygos tobulėti čia, įmonės viduje, kad jis nenorėtų ar kad jam nereikėtų išeiti. Jei žmogus atėjo dirbti į vieną poziciją ir ten jis nelabai tinka, matydami jo gerąsias savybes, mes stengiamės rasti tokį skyrių, tokią vietą, kur jis geriausiai tiktų. Mes neskubame paleisti žmonių", – Aistės žodžiais, būna taip, kad atėjęs į darbo pokalbį užimti vieną poziciją, kandidatas išeina su pasiūlymu užimti kitą.

Žmogiškaisiais ištekliais besirūpinantys įmonės darbuotojai tarsi profesionalūs psichologai bando įžvelgti gerąsias kandidatų savybes ir atrasti, kur jas geriausiai pritaikyti. "Nebūtinai ta pozicija, kuriai užimti kandidatai siunčia savo CV, jiems yra pati tinkamiausia. Kartais mes netgi padedame kandidatams atrasti sritį, kuriai jie geriausiai tiktų", – paaiškino A.Mardosaitė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Ypač danguolė kader...žodžių trūksta apie ją,tik rėkti moka ant ko papuolė...jei nuotaika iš pat ryto bloga.Darbuotojai bėga iš ten,pastoviai keičiasi.Galbūt dabar ji išmoko normaliu tonu bendrauti...kai mato,kad visi spjauna į tokį jos elgesį.

Dar viena sarsskyno kontora

Dar viena sarsskyno kontora portretas
Kad tame hegelmann vairais dirba haholai ir bulbasai. Gavno firma. Kolhoznykas didziausias, mazai kuom skiriasi nuo transtiros ar girtekos

To Anonimas

To Anonimas portretas
Didzioji dalis furu vairuotojai - besmegeniai ir per daug geros nuomones apie save...
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių