Gamintojai laukia pasiūlymų

Šalies maisto produktų gamintojai nepuoselėja didelių vilčių dėl mažmeninės prekybos tinklo "Lidl" debiuto Lietuvoje. Šis naujas rinkos žaidėjas nė neslepia, jog lietuviška produkcija jų parduotuvėse užims vos penktadalį visų parduodamų prekių. Tad tiek pieno, tiek mėsos gamintojai ir daržovių augintojai mano, kad produkcijos pertekliaus problemos "Lidl" atėjimas neišspręs.

Lietuviškų produktų – mažuma

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas "Lidl" iki liepos esą atidarys daugiau kaip 10 parduotuvių.

Perspektyvoje turėtų atsirasti apie 30 parduotuvių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Mažeikiuose, Jonavoje, Kėdainiuose, Telšiuose, Tauragėje, Ukmergėje, Kretingoje.

Regis, šie planai turėtų džiuginti mūsų šalies maisto produktų gamintojus, tačiau taip nėra, nes pirmenybė "Lidl" parduotuvėse bus teikiama ne lietuviškai produkcijai. Tą patvirtino ir bendrovės "Lidl Lietuva" atstovė Agnė Dalia Gaižauskienė.

"Mūsų pasiūla aprėpia visas kasdienio vartojimo prekių grupes: "Lidl" parduotuvėse galima įsigyti mėsos gaminių ir šviežios mėsos, pieno produktų, šaldytų gaminių, šviežių vaisių ir daržovių, duonos ir pyrago gaminių, kosmetikos bei buities prekių. "Lidl" siūlo apie 1 600 įvairių prekių asortimentą, tarp jų – nemažai "Lidl" privačių prekės ženklų. Per 320 prekių yra lietuviškos. Likusią didžiąją dalį sudaro Vokietijos bei kitų šalių (Prancūzijos, Italijos, Lenkijos, Ispanijos ir kt.) gamintojų produkcija", – pabrėžė A.D.Gaižauskienė.

Lyginant su kitais mažmeninės prekybos tinklais, vietos gamintojų produkcija "Lidl" parduotuvėse užims labai kuklią vietą.

Pavyzdžiui, prekybos tinklo "Iki" lentynose Lietuvos tiekėjų produkcija sudaro iki 50 proc. prekybos tinklo asortimento, "Maxima LT" – lietuviški maisto produktai iki 80 proc., o "Norfos" parduotuvėse – apie 85 proc.

Pienininkai tikisi dėmesio

Nors prekybos tinklas "Lidl" visur deklaruoja, jog didžioji dalis prekių bus Vokietijos gamintojų, tačiau Lietuvos Respublikos Žemės ūkio rūmų pirmininkas Andriejus Stančikas išreiškė viltį, kad dalis mūsų šalies pieno gamintojų produkcijos vis dėlto pateks į šio tinklo parduotuves.

Esą kai kurie produktai yra specifiniai, skirti greitam vartojimui, kitaip tariant, greitai gendantys, ir jų neapsimoka vežti iš svetur, juolab kai kurie yra gaminami tik Lietuvoje.

"Kalbu apie varškę. Tuo labiau kai kurios šalys tokios varškės ar varškės sūrių, kokiais prekiaujama Lietuvoje, net ir negamina. Ir toje pačioje Vokietijoje mes vargiai jų rastume, nes vartotojai nėra pratę prie šių produktų, skirtingai nei Lietuvoje. Yra nemažai produktų, kuriuos mėgsta Lietuvos gyventojai ir jie gaminami tik mūsų šalyje. Todėl esu tikras, kad jais irgi bus prekiaujama šiame prekybos tinkle", – pabrėžė A.Stančikas.

Tačiau, anot Žemės ūkio rūmų pirmininko, kitų šalių praktika rodo, kad prekybos tinklas "Lidl" didžiąją dalį prekių veikiausiai atsiveš iš užsienio, tai yra iš Vokietijos.

"Manau, kad pradėjus veikti šiam prekybos tinklui šalies gamintojai ieškos galimybių parduoti produkciją per "Lidl" parduotuves. Pieno produktų mes pagaminame labai daug, yra jo perviršis, tad vidaus rinkoje jo norėtųsi parduoti daugiau. Nes, remiantis statistika, nuo visos perdirbtos žaliavos žiemos metu yra eksportuojama apie pusė, o vasarą į kitas valstybes išvežama net 60 proc. visų pagamintų šalies pieno produktų", – teigė A.Stančikas.

A.Stančikas esą neturi duomenų, ar kiti mažmeninės prekybos tinklai noriai priima lietuvių gamintojų produkciją, bet pripažįsta, kad konkurencija tarp mūsų pačių įmonių yra didelė.

"Vis dėlto vidaus rinka šiuo metu yra pati pelningiausia, todėl visos įmonės stengiasi kiek įmanoma daugiau savo produkcijos realizuoti per mūsų šalies prekybos tinklus, tą jie darys ir atsiradus naujam rinkos žaidėjui", – įsitikinęs A.Stančikas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Irman

Irman portretas
Yra ir daugiau perliukų ;)

taip pone

taip pone portretas
tau vienam

ar čia man vienam

ar čia man vienam portretas
ar čia man vienam šitas sakinys atrodo nelogiškas : Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas "Lidl" iki liepos esą atidarys daugiau kaip 10 parduotuvių. Perspektyvoje turėtų atsirasti apie 30 parduotuvių
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių