„Automagistralės“ darbuotojai sukilo dėl neteisingo atlygio

Valstybės valdomos magistralinių kelių priežiūros įmonės,„Automagistralė“ darbuotojams skundžiantis neteisingu apmokėjimu už darbą, įmonė teigia mokanti pagal realiai atliktą darbą. Situaciją ketina aiškintis ir susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

„Bus gilinamasi į situaciją. Jei faktai pasitvirtins, Susisiekimo ministerija turės klausimų vadovui - vadovas privalės paaiškinti savo sprendimų pagrįstumą“, - BNS perduotame komentare sakė Rokas Masiulis.

Įmonės darbuotojai tikina, kad darbdavys jiems nemoka už viršvalandžius, o už naktinį darbą moka net mažiau nei už darbą dieną. Bendrovės vadovybė sako, jog mokama tik už realiai atidirbtą darbo laiką, o ne už poilsį, darbe laukiant iškvietimo.

Dalis įmonės darbuotojų kreipėsi į Darbo ginčų komisiją prie Valstybinės darbo inspekcijos dėl, kaip įtariama, apgaulingos buhalterijos, darbo valandų apskaitos. Tačiau padėtį pasiaiškinus Lietuvos profesinės sąjungos „Sandrauga“ teisininkams, paaiškėjo, kad pinigus žmonės prarado įvairiais būdais, pranešė „Sandrauga“.

Anot „Sandraugos“ pirmininko Kęstučio Juknio, darbuotojams priklauso po 4 tūkst. eurų ir didesnės nepriemokos už pastaruosius trejus metus.

Jis nachališkai paskelbia, kad už naktinį darbą moku pusę įkainio. Jam nereikia naujo Darbo kodekso, jis jau dabar įgyvendina tą. Jam negalioja įstatymai, nes jis turi aplinką, kuri ją saugo.

„Automagistralės“ vadovas nemoka viso atlyginimo. Jeigu valanda dieninio įkainio siekia beveik 4 eurus, už naktinį darbą moka pusę dieninio įkainio - 2 eurus, kai turėtų mokėti pusantro karto - tai yra 6 eurus“, - BNS sakė K.Juknis.

Jo teigimu, darbuotojai būdavo informuojami, kad už darbą naktį gaus mažiau. Jo žodžiais, „Automagistralės“ vadovas Vladislovas Molis leidžia sau nesilaikyti įstatymų, nes „turi užnugarį“.

„Čia yra atvejis virš įžūlumo. Jis net pateikia tuos mažesnius įkainius, mokėdamas atlyginimą. Būna darbdavių visokių, kiti imituoja, kažkaip padaro per kintamus koeficientus, per priedų sistemą, bet jis nachališkai paskelbia, kad už naktinį darbą moku pusę įkainio. Jam nereikia naujo Darbo kodekso, jis jau dabar įgyvendina tą. Jam negalioja įstatymai, nes jis turi aplinką, kuri ją saugo“, - aiškino „Sandraugos“ vadovas.

Valstybinė darbo inspekcija BNS patvirtino, kad į ją kreipėsi 19 „Automagistralės“ darbuotojų, iš kurių 6 pretenzijas atsiėmė. Inspekcija sprendimą dėl darbo užmokesčio jiems ketina priimti iki balandžio pabaigos.

„Vilniaus teritorinio skyriaus darbo ginčų komisijoje buvo gauti „Automagistralės“  darbuotojų prašymai nagrinėti darbo ginčus. Iš 19 gautų 6 prašymus atsisakyta nagrinėti. Taip įvyko, nes ieškovai iki posėdžio atsisakė visų reikalavimų atsakovui. Kiti yra nagrinėjami. Ginčai turi būti išspręsti ir bylose sprendimai priimti iki balandžio 27 dienos“, - BNS teigė inspekcijos Asmenų aptarnavimo ir teisės taikymo skyriaus vedėja Irina Janukevičienė.

K.Juknis tikino, kad iš daugiau nei 300 darbuotojų į Darbo inspekciją kreipėsi tik 19, nes jaučiamas spaudimas. Anot jo, pasiskundę vairuotojai buvo pažeminti iki pagalbinių darbininkų. Norintiems gauti didesnį atlyginimą siūloma išeiti iš darbo šalių susitarimu.

„Yra tokių atvejų, dabar jau penki žmonės išėjo, kaip aiškinama, šalių susitarimu. Jiems pasiūloma 3-5 mėnesių išeitinė, kad pasiimtų pinigus ir atsiimtų ginčą“, - tikino V.Juknis.

Su 26-erius metus „Automagistralei“ vadovaujančiu V. Moliu trečiadienį BNS nepavyko susisiekti, o direktoriaus pavaduotojo Mindaugo Rinkevičiaus teigimu, įmonės darbo specifika yra kitokia.

„Darbo valandos, darbo grafikai - pas mus specifinis darbas ir tie žmonės, ateidami į darbą, puikiai suprato, ką ir kaip mes žadame dirbti. Jeigu važiuojate keliu, suprantate, kad kartais būna žiema, kartais nebūna ir mes turime dirbti ne taip, kaip gaisrininkai - yra gaisras, nėra gaisro - laukia. Pasirinkę šitą darbą turėjo suprasti, kad bus nelengva, kartais per pertraukas reikalingi bus man ant kelio. Nenutrauksi darbų ir nepasakysi tautai, kad dabar pietų pertrauka, jūs nevažiuokite“, - BNS sakė M.Rinkevičius.

Jis tikino, kad pagrindinis ginčas kyla dėl budėjimų apmokėjimo, kai darbuotojai laukia iškvietimo. Anot M.Rinkevičiaus, įmonė moka už realiai dirbtas valandas, o ne už tą laiką, kol darbuotojai nedirba kelyje.

„Būdavo, jie būna ir vietoje pas mus gamybinėse patalpose, pas mus sudarytos super sąlygos sėdėti, laukti komandos, kol išvažiuoja. Tas nepasitenkinimas ir buvo, kad žmonės įsivaizduoja, kad už tą sėdėjimą jiems turi būti papildomai mokama, kai jiems atlyginimas vidutiniškai Lietuvos mastu ne minimumas, mes mokėdavome daugiau nei 700 eurų ir 850 eurų gaudavo (...). Ar tai ne normalus vairuotojo atlyginimas 850 eurų?“, - teigė „Automagistralės“ direktoriaus pavaduotojas.

Jis patikino, kad darbuotojai tuo metu, dėl kurio kilo ginčas, būna gamybos patalpose. Anot jo, už realų darbą švenčių dienomis ir už viršvalandžius įmonė sumoka pagal Darbo kodeksą.

„Sandraugos“ vadovas tokią situaciją, kai nemokama už darbo laiką, laukiant iškvietimo, pavadino vadovo fantazijomis.

„Dabar darbe sėdėdamas susilaužau pirštą ar koją - darbe atsitiko nelaimingas atsitikimas ar ne darbe? Tai čia yra tokios haliucinacijos, fantazijos direktoriaus įdiegtos, per žmonių palankumą yra įtvirtintas baisus neteisingumas“, - tikino K.Juknis.

„Sandraugos“ teigimu, darbuotojams mokama tik pagal „Automagistralės“ vadovui suprantamą logiką.

„Automagistralė“ yra viena iš 11-kos kelių įmonių, kurias numatoma pertvarkyti, sujungiant į vieną valstybės kelių priežiūros įmonę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Yra

Yra portretas
Jo yra tokios nesamones. Grafikai yra, bet niekam negali ju rodyti, kur niekur nefiguruoja. Tabelis sau, grafikai sau. Žmoniu budejimai nefiksuojami, eile metu kaip inžinieriu taip ir darbuninku.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių