Vis daugiau bankų klientų skundžiasi centriniam bankui

  • Teksto dydis:

Daugiau nei 300 vartotojų ir finansų rinkos dalyvių - dešimtadaliu daugiau nei pernai - šiemet skundėsi centriniam bankui.

Prmąjį pusmetį Lietuvos bankas gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčus su bankais, draudimo ir kitomis finansų bendrovėmis. Pernai tuo pat metu gauti 306 skundai.

Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų - šiemet jų buvo 128, pernai - 101. Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius siekė 78, pranešė Lietuvos bankas.

"Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro - Lietuvos banko - pagalbą", - pranešime sakė LB Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų - šie ginčai sudarė 42 proc. visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu - 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 proc., o šių metų antrąjį ketvirtį tokių ginčų buvo trečdalis.

Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 procentu.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį - 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu - 25.

Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus - 14 (pernai pirmąjį pusmetį - 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus - 12 (4), atmesti juos - 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai - 74).

Lietuvos banko sprendimai dėl ginčų yra rekomendacinio pobūdžio. Visais atvejais vartotojas turi teisę dėl to paties ginčo dalyko kreiptis į teismą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių