- Giedrius Vitkauskas, LTV "Panorama"
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vežėjai sako išlipę iš krizės. Krovinių apimtys didėja ir jau pasiekė 2007-uosius. Tačiau atsigavimas trapus.
Jį stabdo kuro kainos, vairuotojų trūkumas ir brangus draudimas, praneša LTV „Panorama“.
Dar pernai įjungę aukštesnę pavarą, Lietuvos vežėjai mažinti apsukų neketina.
Jau pernai nuostolius pakeitę pelnu, vežėjai vis tiek optimizmu netrykšta. Esą nuotaiką gadina milžiniškais tempais didėjančios sąnaudos – išlaidos degalams, mokesčiai valstybei ir draudimo bendrovėms.
„Pasirenka jie skaniausius kąsnelius. Draudikai nežiūri rizikingumo per laiką, jie ima paskutinius metus ir sako: „Mokėkite“. Turėjom tokių atvejų, kai teko mokėti 20, 25 iki 40 tūkst. litų per metus. Tai koks vilkikas temps ir kokios turi būti pajamos, kad galėtume mokėti draudimą“, – kalbėjo asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mečislovas Atroškevičius.
Vežėjams atsitiesti neleidžia ir vairuotojų trūkumas. Nors jau dabar vidutinė alga į rankas – 5 tūkst. litų, dirbti nėra kam. Esą Lietuvoje specialistai rengiami prastai, o jaunimas dirbti nenori.
„Kompensuojame trūkumą užsieniečiais, jų Lietuvos įmonėse dirba apie 3 tūkstančiai. Tai daugiausiai ukrainiečiai, baltarusiai, tadžikai, kazachai. Tai kol kas nedidelis skaičius, bet jei nesikeis tendencijos, mūsų įmonėse jų daugės“, – prognozuoja asociacijos „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.
Ekspertai pastebi, kad vežėjų atsigavimas itin trapus. Menkiausias sukrėtimas tarptautinėse rinkose vėl juos parklupdys.
„Įmonės dar nėra užsiauginusio lašinių. Jei bus kažkokia krizė, vyks apsivalymas rinkoje. Pirmiausiai bus skirtumas didelis nuo anos krizės. Per aną krizę pirmiausiai krito didžiosios įmonės, nes finansavo savo augimą iš skolintų pinigų. Dabar yra kitaip – dabar jos finansuoja kritimą savo lėšomis“, – teigė „Creditreform Lietuvos“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa.
Skaičiuojama, kad per krizę iš šio verslo pasitraukė mažiausiai keli šimtai įmonių. Išlikusios jau atkūrė prarastą automobilių parką, susigrąžino krovinių srautus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...