- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) kasmet tenka vis daugiau ginčų spręsti tarp vartotojų ir verslininkų bei paslaugų teikėjų. Pernai ši tarnyba išnagrinėjo 2127 ginčus sprendimo ne teisme tvarka, o 2014 m. tokių skundų buvo 1421.
„Pusantro karto išaugęs ginčų skaičius įrodo, kad vartotojai vis geriau išmano savo svarbiausias teises bei žino, į kurią instituciją kreiptis dėl jų gynimo. Taip pat tai yra ir rimtas ženklas ir verslininkams, kad pirmiausia reikia galvoti ne apie pelną, o apie prekių ir paslaugų kokybę“, - sako teisingumo ministras Juozas Bernatonis.
2015 m. tarpininkaujant VVTAT 460 atvejų ginčo šalims pavyko susitaikyti. 1137 atvejais tarnyba priėmė nutarimus, kuriais vartotojų pretenzijos visiškai ar iš dalies patenkintos (2014 m. buvo priimti 574 tokie nutarimai). 174 atvejais ginčų nagrinėjimas buvo nutrauktas, nes vartotojai nepateikė reikalingų dokumentų.
„Pernai verslininkai įvykdė 739 Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos priimtus nutarimus, kuriais visos ar dalis vartotojų pretenzijų buvo pripažintos pagrįstomis. Dėl kai kurių neįvykdytų nutarimų tarnyba kreipėsi į teismą su civiliniais ieškiniais vartotojų pažeistam viešajam interesui ginti“, - pažymi teisingumo ministras.
Daugiausiai vartotojų ir pardavėjų ar paslaugų teikėjų ginčų išnagrinėta vartojimo prekių srityje (59 proc.), laisvalaikio paslaugų srityje (13 proc.), elektros, vandens bei statybos ir būsto priežiūros paslaugų srityje (8 proc.).
„Šiemet Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nutarimai jau yra privalomi verslininkams, todėl tokios problemos, kuomet atsisakoma tenkinti pagrįstus vartotojų skundus, nebeliks“, - teigia J. Bernatonis.
2015 m. nemažą dalį skundų sudarė ginčai dėl internetu ar telefonu sudarytų sutarčių. Vartotojai skundėsi dėl laiku nepristatomų prekių, dėl negrąžintų pinigų, dėl ne tokių, kokios buvo užsakytos, prekių pristatymo.
Taip pat nemažai skundų gauta dėl galimai suteiktų nekokybiškų autoservisų paslaugų bei dėl renginių organizatorių veiklos. Dėl pastarųjų vartotojai dažniausiai skundėsi, kad negrąžinami pinigai už neįvykusius koncertus.
„Pernai pirmą sykį gauta ir nemažai skundų dėl privačių darželių teikiamų paslaugų kokybės bei ugdymo įstaigų atsisakymo nutraukiant sutartis grąžinti iš anksto sumokėtus pinigus. Pastaraisiais metais daugėja pirkėjų skundų dėl padėvėtų daiktų kokybės. Dažniausiai tokie daiktai perkami radus skelbimus socialiniuose tinkluose neįsitikinus pardavėjų patikimumu“, - pasakoja J. Bernatonis.
Deja, tokiais atvejais VVTAT negali spręsti tokių ginčų, o pirkėjams patariama neišsprendus ginčo taikiai kreiptis į teismą.
VVTAT taip pat atsakė į daugiau kaip 11 tūkst. vartotojų paklausimų bei prašymų suteikti konsultacijas. Didžioji dalis šių klausimų buvo apie vartojimo prekes.
Tarnybos specialistams tenka spręsti ne tik rimtus skundus, bet ir aiškintis šypseną keliančias istorijas. Pavyzdžiui, tarpininkaujant VVTAT, pavyko taikiai išspręsti ginčą tarp pirkėjo, kuris skundėsi girgždančiu klozeto dangčiu, ir pardavėjo. Prekė pirkėjui buvo pakeista.
Kitas vartotojus skundėsi, kad jis užsisakė didžkukulius į namus ir paprašė grietinės ir spirgučių padažą pateikti atskirai, o jis buvo pateiktas sumaišytas. Klientui dėl šio nesusipratimo įmonė grąžino pinigus.
Dar vienas asmuo pateikė skundą dėl kaimo turizmo sodybos: skelbime buvo nurodyta, kad joje yra kepsninė, tačiau jos ten nebuvo, todėl atsivežta šviežia mėsa sugedo. Vartotojo paprašius pateikti įrodymus apie įsigytus maisto produktus, šis jų nepateikė, todėl ginčas toliau nebuvo nagrinėjamas.
Taip pat buvo gautas skundas, kad prekiautojai turgavietėje neleidžia pirkėjams patiems išsirinkti vaisių ir daržovių. Turgavietės administracija atsakė tarnybai, kad visi prekiautojai dėl šio skundo įspėti.
Kitas vartotojas skundėsi, jog parduotuvėje nusipirko sėklų, kurios nesudygo. Tas skundas buvo persiųstas Valstybinei augalininkystės tarnybai, o ši atliko sėklų patikrinimą ir nustatė, kad sėklos atitinka minimalius daigumo reikalavimus ir gali būti teikiamos rinkai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos2
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių1
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą2
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia4
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą6
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...