Užbaigta svarbi „Rail Balticos“ statybų atkarpa ties Kaunu

Kauno rajone nuo Jiesios iki Rokų baigta tiesti europinės vėžės kelio atkarpa, kuria ateityje važiuos krovininiai traukiniai. Šios atkarpos statybų darbus už 12,9 mln. eurų be PVM atliko bendrovės „Hidrostatyba“ ir „Leonhard Weiss RTE“.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros direkcijos direktoriaus Karolio Sankovskio, Jiesia-Rokai vykstančioms europinės vėžės statyboms kiek sutrukdė lietinga 2017 metų vasara. Be to, šioje „Rail Balticos“ atkarpoje yra itin aukšti šlaitai. Dėl nenumatytų aplinkybių statybų rangos terminas buvo pratęstas, kadangi siekiant užtikrinti kelio saugumą teko imtis neįprastų inžinerinių sprendimų - papildomai buvo pastatyti 180 m ilgio ir 3 aukštų gabijonai.

Gabijonų konstrukcija primena sustatytus metalinės vielos narvus, kurie pripildomi akmenimis ir skalda. Gabijonai skirti patikimiau sutvirtinti šlaitus, nes ištisinę sieną vanduo greičiau paplauna. Bendras šių įtvirtinimų ilgis siekia daugiau kaip kilometrą.

„Atmetus nenumatytas aplinkybes ir sudėtingas gamtines sąlygas, laikantis koreguoto rangos darbų grafiko, statybos šioje atkarpoje baigtos laiku“,- sakė K. Sankovskis.

Projekto įgyvendinimo metu Jiesios ir Rokų atkarpoje įrengta 4,9 km ilgio naujo 1435 mm pločio vėžės kelio, taip pat rekonstruota apie 3,6 km 1520 mm pločio vėžės kelio.

Rangovas visoje atkarpoje įrengė naujus inžinerinius statinius, rekonstravo elektros tinklus, pastatė signalizacijos įrenginius.

Gyvenamųjų pastatų apsaugai nuo neigiamo triukšmo poveikio buvo pastatytos triukšmą mažinančios sienutės, kurių bendras ilgis siekia beveik kilometrą. Sienutės parinktos atsižvelgiant į triukšmo matavimus, reljefą, esamą užstatymą, esamus kelius.

Užbaigus atkarpą nuo Jiesios iki Rokų planuojama tęsti europinio geležinkelio statybas nuo Rokų iki Palemone įrengto intermodalinio krovinių terminalo. Šiuo metu atkarpos Rokai-Palemonas techninis projektas yra jau parengtas - laukiami reikiami statybų leidimai. Taip pat jau pradėti derinti pirkimo dokumentai, netrukus bus skelbiamas rangos konkursas.

„Ruožas Jiesia-Rokai-Palemonas-Kaunas yra vienas svarbiausių projekte, kuris atves europinio standarto geležinkelį nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Palemone įrengto intermodalinio krovinių terminalo. Be to, šis ruožas sudarys sąlygas tęsti „Rail Balticos“ projektą Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos kryptimi“, - sakė K. Sankovskis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Algis

Algis portretas
Ar man tik atrodo ar tikrai tie begiai issikraipe ir reikalauja remonto

Anonimas

Anonimas portretas
Gyvenantiems ne salia RailBaltic ,o Kaliningrada aptarnaujancio " Rail Rus" pasoneje , svarbu - k a d a bus matuojama triuksmo lygis , nustatomi aplinkos pazeidimai, statomos apsaugines sieneles nuo triuksmo, ribojami greiciai trasoje, ivertinant paros meta ,gyvenamu ar ne teritorijas , paros meta , ikalnes , tiltus ir t.t ...??? Ar tai kam nors rupi ???

Anonimui

Anonimui portretas
Tu esi dvasios ubagas kuris mato vien pinigus ir daugiau nieko .
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių