- Vilija Andrulevičiūtė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tokia pat prekė, tik su užrašu „moterims“ ant rožinės pakuotės, gali kainuoti brangiau nei vyriška. Nors tai nėra itin ryškus reiškinys, perkant kosmetikos, higienos produktus jį pastebėti galima. Rinkodaros specialistas Linas Šimonis sako, kad prekybininkai žino, jog perkantiesiems pritrūksta gebėjimo priimti racionalius sprendimus, todėl kartais leidžia sau tuo manipuliuoti.
Ar kada teko pastebėti, kad to paties prekės ženklo kvepalų „jam“ ir „jai“ kaina „jai“ yra didesnė? O tai, kad tos pačios paskirties higienos prekė rožinėje pakuotėje kainuos daugiau nei mėlynoje?
LRT.lt paskaičiavo, kad paprasti moteriški skutimosi peiliukai yra apie 10 proc. brangesni nei vyriški. Tos pačios kompanijos skutimosi želė moterims su egzotinių vaisių kvapu kainuos dvigubai daugiau nei vyriška – vandenyno ar pušų gaivos kvapo. Apie 5 proc. daugiau sumokėsite ir už kai kurių prekės ženklų dušo želė, jei esate dama.
Brangiau jums kainuos ir paprastas paakių kremas, palyginti su tos pačios kompanijos gaminamu produktu vyrams. Kai kurių kvepalų „jam“ ir „jai“ kaina skiriasi apie 12 proc. „jo“ naudai.
Tai, kad egzistuoja „moterų mokesčiai“ arba „rožiniai mokesčiai“, buvo pripažinta dar 1995-aisias Kalifornijoje atliktos studijos metu. Tyrimo duomenys tuomet parodė, kad moterys per metus už tuos pačius produktus ir paslaugas sumoka 1,3 tūkst. JAV dolerių daugiau nei vyrai. Šiandieną tokių dramatiškų skaičių nėra ir JAV, tačiau kainų skirtumai egzistuoja.
„Kvepalai apskritai yra toks produktas, kurio galutinė kaina su savikaina neturi daug bendro. Net ir labai brangių kvepalų sudedamosios dalys gali būti visiškai nebrangios. Be to, kvepalai moterims yra kur kas aktualiau. Joms rūpi kvepėti, o vyrams svarbu nesmirdėti.
Todėl moteriškų ir vyriškų kvepalų kainos skirtumas galbūt yra lengviau paaiškinamas. Kalbant apie kitus produktus, susijusius su grožiu, seksualumu, patrauklumu, kadangi mūsų visuomenėje manoma, kad moteriai tai yra gerokai svarbiau, jai skirtos prekės yra brangesnės“, – sako L. Šimonis.
Perkame emocijomis, ir jie tai žino
Anot rinkodaros specialisto, yra labai nedaug produktų, kuriuos perkant galima racionaliai nuspręsti, kas labiau apsimoka. Tačiau savo sprendimus prie prekių lentynos priimame remdamiesi emocijomis, nuomone. L. Šimonis, pažymi, kad, pirkdami brangesnį daiktą, mes manome, kad jis yra geresnis.
„Yra atliktas geras, statistiškai patikimas tyrimas, atskleidžiantis, kad brangus placebas veikia geriau nei pigus. Ir vyrai, ir moterys, nusipirkusios brangesnį daiktą, dažniausiai jaučia didesnį pasitenkinimą. Bet yra tam tikros sritys, kurios moteriai yra svarbesnės. Pirkdama brangesnį kremą ji jaučiasi geriau, o vyrui tai – ne tiek svarbu. Eilinis kremas prekybos centre dažnam vyrui yra puikus pasirinkimas, nes, matyt, du trečdaliai jo išvis nenaudoja“, – kalba L. Šimonis.
Taip pat, perkant prekę, labai svarbus yra saugumas. „Jei ant pakuotės parašyta, kad tai yra moterims, blondinėms, žmonėms iki 160 cm ūgio, dešiniarankiams, tai, būdamas kitoks, pirkdamas tokią prekę žmogus jausis nesaugiai.
Tokią nuostatą žmogus pakeistų, jei autoritetingi ekspertai jam pasakytų, kad jokio skirtumo, ką naudoti, nėra. Na, o kartą ar du panašų vyrišką produktą išbandžiusi moteris galėtų įvertinti, ar kai kurių produktų neverta pirkti vyrų skyriuje“, – pažymi pašnekovas.
L. Šimonio teigimu, tokia mūsų psichologija prekybininkams leidžia manipuliuoti mumis. Mes visi, priimdami sprendimus, remiamės ne racionalia logika, o savo nuomone, pasitelkiame emocijas.
„Marketingas yra psichologija praktikoje. Tik, deja, niekur auštosiose mokyklose to nedėsto. Ten dėsto ką nori, tik ne tokius subtilius psichologinius dalykus, todėl mūsų žmonės nėra tam pasiruošę“, – kalba pašnekovas.
Rinkodaros specialistas nemano, kad šis kainų skirtumas liudija neetišką prekybininkų elgesį.
„Nemanau, kad tai yra labai neetiška. Aš pats kartais nusiperku kiek brangesnį daiktą, žinodamas, kad jis nėra daug geresnis už pigesnį, bet malonumas jį naudojant yra didesnis. Už tą didesnę kainą taip pat yra nuperkamas saugumas. Nematau tame nieko ypatingai blogo“, – tikina L. Šimonis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą1
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos1
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą5
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus32
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę1
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...