- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ypatingai gerai 2018 metais dirbęs Klaipėdos uostas sudarė sąlygas ir vežėjams pasiekti įspūdingų rodiklių.
Dirbo efektyviausiai
Klaipėdos uostas pernai krovė 46,58 mln. tonų krovinių. Apie 80 proc. jų į uostą gabenama arba iš jo išgabenama geležinkeliais.
Nenuostabu, kad „Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais gerino visus pagrindinius savo veiklos rodiklius.
Dėl ypač išaugusios Klaipėdos uosto veiklos „Lietuvos geležinkeliai“ pernai dirbo efektyviausiai tarp Baltijos šalių geležinkelių. Nepaisant to, kad Latvija per tris savo šalies jūrinius uostus krovė daugiau krovinių nei Klaipėdos uostas.
Latvijos uostų: Ryga (36,43 mln. tonų), Ventspilis (20,33 mln. tonų), Liepoja (7,54 mln. tonų) bendra krova siekė per 64 mln. tonų, tačiau Latvijos geležinkeliais gabenta apie 50 mln. tonų krovinių. Tuo tarpu Lietuvos geležinkeliai gabeno 56,8 mln. tonų krovinių. Tai 7,9 proc. daugiau nei 2017 metais.
Lietuvos geležinkelių augimo procentas beveik atitinka Klaipėdos uosto augimo procentą, kuris siekė 7,3 proc.
Aplenkė kolegas iš Latvijos
„Lietuvos geležinkeliai“, išankstiniais duomenimis, gavo 502,1 mln. eurų pajamų. Tai 12,5 proc. daugiau nei per 2017 metus.
„Džiaugiuosi, jog padidinę efektyvumą paklojome tvirtus pamatus iššūkių kupiniems 2019-iesiems. Visos „Lietuvos geležinkelių“ direkcijos pasiekė pozityvių rezultatų, o tai rodo jų pasirengimą žengti dar vieną žingsnį – sutelkti veiklas atskirose įmones. Vadovaudamiesi geriausiomis vakarietiškomis verslo valdymo praktikomis ir įgyvendinami ES reikalavimus, per šiuos metus sukursime tvarią, efektyviai valdomą ir valstybei naudą kuriančią įmonių grupę“, – komentuodamas 2018 m. rezultatus sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Latvijos geležinkelių apyvarta siekė apie 220 mln. eurų. Teigiamas rezultatas yra tai, kad palyginti su 2017 metais pernai Latvijos geležinkelių augimas siekė per 12 procentų.
Padaugėjo ir keleivių
Vertinant Lietuvos geležinkelių 2018 metų veiklą akcentuojama, kad geležinkeliais naudojosi rinkosi vis daugiau keleivių. Praėjusiais metais tokį keliavimo būdą pasirinko 5,169 mln. keleivių (511 tūkst. arba 11 proc. daugiau nei tuo pačiu periodu užpernai). Net 16,1 proc. geresni buvo gruodžio veiklos rezultatai. Juos lėmė atnaujinti traukinių tvarkaraščiai, kuriuos „Lietuvos geležinkeliu“ Keleivių vežimo direkcijos komanda keitė, visų pirma, atsižvelgdama į darbą traukiniais vykstančių klientų poreikius.
„Lietuvos geležinkelių“ Geležinkelių infrastruktūros direkcija taip pat fiksavo teigiamus rodiklius. Iš viso 2018-aisiais Lietuvos geležinkeliais keleiviniai ir krovininiai traukiniai įveikė 16,1 mln. kilometrų. Tai yra 5,9 proc. daugiau nei 2017-aisiais.
2019-ieji „Lietuvos geležinkeliams“ bus pokyčių metai – bendrovė įgyvendins ES ketvirtąjį geležinkelių paketą. Atsižvelgus į Seime priimtas Geležinkelių transporto kodekso pataisas, vadovaujantis sėkmingiausia tarptautine patirtimi, „Lietuvos geležinkelių“ direkcijų veikla bus sutelkta atskirose bendrovėse. Pradedama nuo Krovinių vežimo direkcijos, kuri bus transformuojama į jau užregistruotą „LG Cargo“ akcinę bendrovę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...