Tyrimas: mokėjimo kortelių turėtojus glumina sudėtinga kainodara

  • Teksto dydis:

Lietuvos komerciniai bankai yra išdavę beveik 3,5 mln. debeto ir kredito mokėjimo kortelių, tačiau dauguma jų turėtojų nežino ne tik jų skirtumų, bet ir kiek kainuoja pati kortelė. „Citadele“ banko inicijuoto kokybinio tyrimo duomenimis, klientai pageidautų aiškesnės kainodaros, o paprasčiausias sprendimas galėtų būti fiksuoti su kortelėmis susijusių banko paslaugų mokesčiai.

„Tyrimas parodė, kad pirmąjį banką žmonės dažniausiai pasirenka arba neturėdami kito pasirinkimo, pavyzdžiui – konkrečiu darbdavio nurodymu, arba per daug neanalizuodami dar mokykloje ar universitete. Jie lieka lojalūs pirmajam savo bankui, tačiau nesijaučia užtikrinti, kad naudojasi geriausiu pasiūlymu ir stengiasi turėti alternatyvą“, - sako „Citadele“ banko Rinkodaros departamento direktorė Ada Mockutė.

Paaiškėjo, kad komercinių bankų klientai Lietuvoje labiausiai mėgsta populiariausias „Visa“ ir „MasterCard“ mokėjimo korteles, o idealiu atveju norėtų turėti jas dvi, bet dėl visa ko – iš skirtingų bankų.

Negalėdami įvardinti skirtumų tarp Lietuvos bankų išduodamų mokėjimo kortelių bei apibrėžti, kokia kortelė jiems atrodytų ideali, tyrimo respondentai savo siekiamybe pavadino mokėjimo kortelių komplektą.

A.Mockutės žodžiais, žmonės įpranta, prisiriša prie banko, į kurį atėjo pirmiausiai, ir vėliau sunkiai ryžtasi jį keisti, net jei sunkiai gali palyginti jo pliusus ir minusus.

„Citadele“ tyrimo duomenimis, dauguma bankų klientų ir mokėjimo kortelių naudotojų patvirtino nežinantys ar neprisimenantys daugelio bankinių paslaugų mokesčių tarifų, nes jie išskaidyti atskiroms paslaugoms ir operacijoms.

„Kortelės turėtojui sunku įvertinti įkainių visumą ir ar ji yra jam palankiausia. Klientui būtų aiškiau, jei su mokėjimo kortelėmis susijusių banko paslaugų mokesčiai būtų konkretūs, fiksuoti. Lietuvos banko atlikto tyrimo duomenys šią tendenciją patvirtino anksčiau: pernai 66 proc. apklaustųjų gyventojų bankų taikoma  mokėjimo paslaugų kainodara buvo neaiški, o 41 proc. žmonių fiksuotas mėnesio mokestis būtų priimtinesnis, nei atskirai apmokestintos paslaugos“, - teigia A.Mockutė.

„Citadele“ bankas tyrimą inicijavo, siekdamas išsiaiškinti klientų lūkesčius dėl bazinių banko paslaugų. Tyrimas atliktas šiemet balandžio mėnesį.

Lietuvos banko duomenimis, šiemet pirmąjį ketvirtį šalyje bankai buvo išdavę 3,482 mln. vienetų mokėjimo kortelių, iš jų 3,033 mln. debeto ir 437,7 tūkst. kredito kortelių.

Šalyje dominuoja „MasterCard“ kortelės – 2,547 mln. vienetų, „Visa“ lieka antroje vietoje – 900 tūkst. vienetų.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių