Tyrimas: į išparduotuves – ne praleisti laisvalaikio, o apsipirkti

  • Teksto dydis:

Trys iš penkių apklaustųjų išparduotuvėse lankosi dėl patrauklių akcijų ir nuolaidų, 41 proc. – dėl optimalių prekių kainų, o kas penktas – dėl to, kad gali įsigyti tokių prekių, kurių nėra kitose prekybos vietose. Be to, auga išparduotuvėse išleidžiamų pinigų suma – jeigu 2012 m. vieno apsipirkimo metu daugiau nei 100 Lt išleisdavo 23 proc. apklaustųjų, šiemet už tokią sumą pirkinių įsigijo jau 34 proc. Tokius duomenis atskleidė „Parkas Outlet“ užsakymu rinkos tyrimų bendrovės „Rait“ atlikta išparduotuvių centro lankytojų apklausa.

Lyginant to paties tyrimo, atlikto prieš dvejus metus, duomenis, su šių metų pavasarį vykdytos apklausos rezultatais, pagrindinės apsilankymo išparduotuvėse priežastys išlieka tos pačios. Rečiau nei prieš dvejus metus minimi kiti kriterijai, skatinantys apsilankyti išparduotuvėse – nedidelis atstumas nuo namų ar darbo (19 proc. lyginant su 25 proc. 2012 metais) ar patogi vieta mieste (12 proc. ir 25 proc.).

„Pastebime, kad išparduotuvių klientų profilis jau kelerius metus nekinta. Artėjame prie pasaulinių „outletų“ tendencijų – pirkėjams nėra svarbu, kurioje vietoje išparduotuvės yra įsikūrusios, ar patogu iki jų privažiuoti. Svarbiausia tampa įsigyti išskirtinių, žinomų prekių ženklų prekių prieinama kaina. Tokios tendencijos pastebimos ir kitose Europos šalyse – „outletai“ dažniausiai kuriami ne miesto centre, o atokiau nuo miesto ar užmiestyje, o pirkėjai pritraukiami nuolaidomis, taikomomis žinomų prekių ženklų drabužiams ar avalynei“, - pasakoja „Parko Outlet“ vadovė Vida Minkštimienė.

Apklausa taip pat parodė, kad du penktadaliai apklaustųjų išparduotuvėse lankosi vieni, o tik ketvirtadalis – su šeimos nariais ar draugais.

„Įdomu tai, kad per pastaruosius dvejus metus šios tendencijos gerokai pasikeitė. 2012 metais beveik pusantro karto daugiau centro lankytojų išparduotuvėse lankėsi su šeimos nariais nei vieni. Darome prielaidą, kad lankytojai vis labiau supranta „outleto“ funkciją – ateina čia ne praleisti laisvalaikį, kaip įprasta prekybos centruose, bet tiesiog apsipirkti“, - pasakoja V. Minkštimienė.

Lyginant su prieš dvejus metus atliktos apklausos duomenimis, išparduotuvėse vieno apsilankymo metu išleidžiamos pinigų sumos auga. 28 proc. (2012 m. – 35 proc.) apklaustųjų vieno apsilankymo metu išparduotuvėse išleidžia iki 50 Lt, beveik penktadalis (tiek pat, kiek prieš dvejus metus) – 51-100 Lt, 22 proc. (2012 m. – 13 proc.) – 101-200 Lt, o 12 proc. (2012 m. – 10 proc.) – daugiau nei 200 Lt.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad beveik keturi iš dešimties apklaustųjų (38 proc.) išparduotuvėse lankosi kelis kartus per mėnesį, 23 proc. – kelis kartus per pusmetį, 14 proc. – kelis kartus per savaitę, 13 proc. – kelis kartus per metus.

„Daugelyje pasaulio šalių žmonės yra įpratę „outletuose“ apsipirkti 4-5 kartus per metus. Toks įprotis susiformavo dėl „outletų“ vietos – žmonėms, ypač važiuojantiems apsipirkti kartu su šeima, reikia kelionę susiplanuoti, jai pasiruošti, nes važiuoti iki „outleto“ tenka valandą ar net kelias. Mūsų išparduotuvės veikia pačiame mieste, todėl į jas žmonės užsuka dažniau – tiesiog po darbo ar turėdami laisvo laiko savaitgaliais. Didesnį lankymosi intensyvumą nulemia ir tai, kad parduotuvių asortimentas nuolat atnaujinamas”, - pasakoja V. Minkštimienė.

Apklausos duomenimis, tarp dažniausiai lankomų išparduotuvių – sporto (30 proc.), drabužių (27 proc.) ir avalynės (12 proc.) prekių ženklų parduotuvės.

Minėta gyventojų apklausa atsitiktinės sisteminės respondentų atrankos metodu atlikta 2014 m. balandį. Jos metu apklausti 407 išparduotuvių centro „Parkas Outlet“ lankytojai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių