Trečdalis Lietuvos įmonių – už darbuotojų skatinimą finansiniais produktais

  • Teksto dydis:

Beveik trečdalis Lietuvos įmonių vadovų mano, kad veiksminga priemonė skatinti darbuotojus yra finansiniai produktai, tokie kaip gyvybės draudimas ar investicinis gyvybės draudimas. 28 proc. įmonių darbuotojus draudžia gyvybės draudimu, kas dešimta įmonė kaupia darbuotojų pensijai, 4 proc. įmonių yra įkūrusios specialų fondą. Tokius duomenis atskleidžia neseniai bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta įmonių vadovų apklausa.

„Panašu, kad įmonės atranda ir įvairesnius darbuotojų motyvavimo būdus, ne tik gana įprastomis priemonėmis tapusius telefoną, automobilį ar keliones. Tokios skatinimo priemonės kaip gyvybės draudimas ar investicinis gyvybės draudimas yra sudėtingesni instrumentai. Todėl juos mieliau naudoja įmonės, kurios turi sukaupusios solidžią darbo patirtį, atsakingesnės, nebijančios pasigilinti į sudėtingus, tiek įmonei, tiek darbuotojui naudingus sprendimus“, – teigia „AON Baltic“ komercijos vadovė Rasa Kazlauskienė.

Anot R. Kazlauskienės, nenustebino, jog kol kas tik 6 proc. Lietuvos įmonių darbuotojus skatina investiciniu gyvybės draudimu. Tačiau darbuotojų motyvacinių programų ekspertę optimistiškai nuteikė žinia, kad net 13 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų svarstytų galimybę skatinti darbuotojus šia taupymo senatvės pensijai draudimo rūšimi. Galimybę skatinti darbuotojus gyvybės draudimu ar investiciniu gyvybės draudimu dažniau svarstytų įmonės, kurių metinė apyvarta siekia daugiau kaip 50 mln. eurų.

Tyrimas parodė, kad jau išbandžiusieji darbuotojų motyvavimą investiciniu gyvybės draudimu laiko jį veiksmingu. Net 63 proc. jų laikosi nuomonės, jog bet kokios grandies darbuotojus būtų tikslinga skatinti investiciniu gyvybės draudimu. Kita dalis mano, kad šia draudimo rūšimi labiausiai tinka skatinti vadovaujančius postus užimančius darbuotojus.

Net du trečdaliai įmonių, skatinančių ar galvojančių skatinti darbuotojus investiciniu gyvybės draudimu, per mėnesį vienam darbuotojui galėtų skirti 50 eurų sumą ir daugiau. Likusios įmonės skirtų 30 eurų ar mažesnę sumą vienam darbuotojui.

„Pinigų sumos, kurias galėtų skirti įmonės savo darbuotojui per mėnesį rodo, kad įmonės atsakingai vertina savo darbuotoją ir yra linkusios investuoti į jo finansinę ateitį. Svarbu, kad pasirinkto kaupimo produkto, programos nauda  būtų suvokiama kaip vertė darbuotojui, garantuojanti jam ateities finansinį stabilumą, tuo pačiu užtikrinanti įmonei geresnę  darbuotojų finansinę sveikatą einamuoju laikotarpiu“, – komentavo R. Kazlauskienė.

Absoliuti dauguma (97 proc.) apklausoje dalyvavusių įmonių sutinka, kad įvairios skatinimo priemonės didina darbuotojų lojalumą įmonei. Dauguma jų (net trys iš keturių) savo praktikoje naudoja vieną ar kelis darbuotojų skatinimo būdus. Populiariausia darbuotojų skatinimo priemone įmonių vadovai laiko pinigines išmokas (78 proc.). Net pusė apklausoje sudalyvavusių įmonių darbuotojus skatina priedu prie atlyginimo.

„Nieko nuostabaus, kad piniginės išmokos yra populiariausia darbuotojų skatinimo priemonė. Juk jie tiesiogiai lemia darbuotojų šiandieninę perkamąją galią. Tai rodo, kad žmonės vertina naudą, kurią gauna dabar. Klausimas tik, kaip jie elgiasi su papildomai gautais pinigais. Ar jie galvoja apie kaupimą ateičiai?“, – klausia draudimo rinkos ekspertė.

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ šių metų vasarį-kovą atliko šalies įmonių personalo specialistų ir vadovų apklausą. Apklausoje telefonu sudalyvavo 303 lietuviško bei užsienio kapitalo įmonės iš visos Lietuvos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių