- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuosekliai vykdant Vyriausybės programą ir siekiant efektyviau valdyti valstybės įmones ir sudaryti galimybes diegti geriausią valdysenos praktiką, transporto sektoriaus valstybės įmonės bus pertvarkytos į akcines bendroves.
Susisiekimo ministerijos inicijuotai aviacijos ir vandens transporto infrastruktūros valstybės įmonių pertvarkai trečiadienį pritarė Vyriausybė.
„Pertvarka leis geriau apsaugoti valstybės įmonių valdymą nuo politinių interesų. Tapusios akcinėmis bendrovėmis, įmonės galės veikti nuosekliai ir stabiliai, kurti ir įgyvendinti ilgalaikes strategijas. Be to, svarbu, kad įstatymas aiškiai įtvirtina, kad šių bendrovių akcijos ir joms patikėtas turtas negalės būti privatizuojami“, - sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Įstatymų pataisos, kurioms pritarė Vyriausybė, sudarys teisinį pagrindą dabartinėms valstybės įmonėms - Lietuvos oro uostams, „Oro navigacijai“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai ir Vidaus vandens kelių direkcijai - tapti akcinėmis bendrovėmis. Dar šiais metais atitinkamai pertvarkyti numatoma ir valstybės įmonę „Kelių priežiūra“, kurios statusui pakeisti nebus reikalingi įstatymų pakeitimai.
Po pertvarkos valdybos kompetencija atitiks akcinių bendrovių įstatyme numatytas teises ir pareigas - strategijos tvirtinimas, vadovo skyrimas, motyvavimas ir atleidimas. Iki šiol valstybės įmonių vadovus skiria įmonę kuruojantis ministras. Pasikeitus įmonių statusui, jų vadovų skyrimo ir strategijos tvirtinimo klausimus perims įmonių valdybos. Valdybos nariai už savo sprendimus atsako visu savo turtu.
Tikimasi, kad pakeitus įmonių teisinę formą ir įdiegus gerosios valdysenos praktiką, pertvarkomų įmonių pelnas per ateinančius kelerius metus turėtų išaugti apie 50 mln. Eur. Akcinių bendrovių pelnas galės būti skirstomas dividendų forma valstybei ir reinvestuojamas į plėtrą. Platesnės valdybos kompetencijų ribos užtikrins didesnę įmonių kontrolę ir priežiūrą. Akcinių bendrovių teisinė forma leis įmonėms laisviau organizuoti savo veiklą, taip mažinant kylančias rizikas bei užsitikrinant naujas plėtros ir augimo galimybes.
Valstybės įmones pertvarkius į akcines bendroves, jų veiklai naudojami žemės sklypai liks valstybės nuosavybe - po pertvarkos įmonės juos, kaip ir šiuo metu, valdys patikėjimo teise. Viešąją transporto infrastruktūrą galės valdyti tik valstybė, savivaldybės arba 100 proc. valstybės arba savivaldybių kontroliuojamos bendrovės. Tokią infrastruktūrą valdančių bendrovių akcijų jokia dalimi nebus galima parduoti, įkeisti ar perleisti be Seimo pritarimo.
Įstatymų pakeitimams, leidžiantiems pakeisti valstybės įmonių valdymo modelį, dar turės pritarti Seimas.
Numatoma, kad iš visų Susisiekimo ministerijos reguliavimo srities įmonių valstybės įmonės teisinę formą išlaikys tik VĮ Registrų centras. Šios įmonės teisinė forma bus peržiūrėta 2019 m., atsižvelgiant į valstybės prioritetus dėl registrų politikos, Registrų centro atliekamas funkcijas ir ilgalaikę strategiją. Prieš priimant sprendimą bus įvertintos visos juridinių formų alternatyvos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą1
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį6
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų2
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...
-
Seimas linkęs švelninti Alkoholio kontrolės įstatymą5
Antradienį Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis būtų suvienodintas renginiuose leidžiamų pardavinėti alkoholinių gėrimų stiprumas. Taip pat siūloma leisti maisto pristatymo platformoms teikti informaciją apie gėrimų gamintoj...