Sūriais ir saldumynais Lietuva sudomino tolimų šalių importuotojus

Berlyne baigėsi viena populiariausių pasaulyje tarptautinė maisto pramonės, žemės ūkio ir sodininkystės paroda „Žalioji savaitė“. 66 šalys pristatė daugiau kaip 100 tūkst. produktų iš viso pasaulio. Tarp jų – ir Lietuva.

Paroda „Žalioji savaitė“ šiemet įsikūrė beveik 12-oje hektarų – viena didžiausių tokių parodų pasaulyje. Ji dar vadinama pasaulio virtuve, nes čia atėjusieji pirmiausiai skuba prie maisto ir gėrimų. Dažniausiai už tai reikia susimokėti, bet neretai lankytojai ir pavaišinami.

Savo ekspoziciją su ekologiškais, tautinio paveldo bei tradiciniais produktais Lietuva Berlyne pristatė penkioliktą kartą. Štai medaus arbatas gaminančios įmonės vadovė sako, kad vokiečiams arbata itin patinka su imbieru ir citrina, o lietuviai arbatas mėgsta su uogomis ir žolelėmis.

„Savo produkciją eksportuojam į Didžiąją Britaniją, Belgiją, į Vokietiją eksportą pradėjom prieš porą metų, kai čia susiradom partnerių, šioje parodoje aiškinamės, kokie skoniai patinka vokiečiams. Mūsų tikslas – eksportas, kol kas eksportas sudaro 10 proc. viso produkcijos kiekio, o norėtumėm kuo daugiau“, – kalbėjo Apiterapijos centro direktorė Asta Vaitkevičienė.

Lietuvoje ekspozicija parodoje įrengta Žemės ūkio ministerijos lėšomis, taip siekiama sudaryti sąlygas rasti naujų rinkų ir nedidelėms įmonėms, gaminančioms ekologiškus ir kitus kokybiškus produktus, taip pat yra ir didžiųjų eksportuojančių įmonių produkcijos stendas.

Bendrovė „Žemaitijos pienas“ greta turi atskirą ekspoziciją, jos sūrių jau galima rasti Vokietijos gurmaniško maisto parduotuvėse.

Netrukus bendrovės sūriais prekiauti ims ir vienas stambus šios šalies tinklas. Itin auga žuvies produktų eksportas Vokietijon – kasmet po keliasdešimt procentų. Ministerijos duomenimis, pastaruosius keletą metų lietuviškų maisto produktų  į Vokietiją daugiau išvežama nei importuojama.

„Skatinant eksportą reikia rasti galimybę paremti gamintojus dalyvauti tarptautinėse parodose. Parodų verslas brangus, brangu dalyvauti, bet niekas neatvažiuos į Lietuvą pažiūrėti tų gaminių, tad valstybė turi paremti. Žemės ūkio ministerija remia verslininkų dalyvavimą ir tarptautinėse komercinėse parodose. Prioritetinės rinkos – Kinija, Japonija, Jungtinių Arabų Emiratai, Olandija“, – sakė Žemės ūkio miniserijos Prekybos politikos ir eksporto skatinimo skyriaus vedėja Rimutė Kėkštienė.

Pasak organizatorių, parodai einant į pabaigą, Lietuvos ekspoziciją buvo aplankę daugiau nei 50 tūkst. lankytojų, tarp jų ir verslo atstovų. Štai kinų verslininkai susidomėjo „Rūtos“ saldumynais ir ketina vežti juos į Kiniją. O „Gerovė“" bendrovės užtepėlių ir kitos produkcijos norėtų pirkti Kosta Rikos importuotojai. Mėsos, duonos, pieno produktais, arbatomis esą noriai imtų prekiauti nedidelės Vokietijos parduotuvės.


Šiame straipsnyje: sūriaisaldumynaieksportas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių