Statybos padidino uosto vertę

Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos kapitalą padidino 21,419 mln. eurų.

Rekonstrukcijų vertė

Šis uosto direkcijos kapitalo padidinimas įvyko dėl 2015 metais ir 2016 metais per tris ketvirčius sėkmingai vykdytų statybų uoste. Per 2015 metus Uosto direkcija vykdydama statybas papildomai įsigijo turto už 16,387 mln. eurų. Iš jų 13,202 mln. eurų sudarė nuosavos lėšos ir 3,185 mln. eurų ES fondų lėšos. Per 2016 metų tris ketvirčius Uosto direkcija atliko jos nuosavybės vertę didinančių darbų už 8,217 mln. eurų.

Lėšos buvo investuotos į akvatorijos gilinimą, krantinių statybą ir rekonstrukciją. 2015 metais didžiausia dalis lėšų buvo investuota į uosto laivybos kanalo gilinimą (4,136 mln. eurų), geležinkelių statybą ir remontą (3,551 mln. eurų), dviejų lygių sankryžos statybą Nemuno g. (2,374 mln. eurų), krantinių 67 ir 68 rekonstrukciją (2,038 mln. eurų), akvatorijos gilinimą (1,451 mln. eurų), krantinių 101-104 rekonstrukciją (901 tūkst. eurų), krantinių remontą (771 tūkst. eurų), 43-45 krantinių rekonstrukciją (668 tūkst. eurų), užteršto grunto aikštelės projektavimą ir statybą (622 tūkst. eurų). Iš viso per 2015 metus buvo atlikta 27 darbai, kurių vertė įtraukta į didinamą Uosto direkcijos kapitalą.

Per 2016 metų tris ketvirčius vykdyti šie didesni darbai – 66-67 krantinių rekonstrukcija (2,097 mln. eurų), 101-104 krantinių rekonstrukcija ir gilinimas (1,015 mln. eurų), dviejų lygių sankryžos statybą Nemuno g. (1,007 mln. eurų), geležinkelių statyba ir remontas (991 tūkst. eurų), akvatorijos gilinimas (794 tūkst. eurų), krantinių remontas (713 tūkst. eurų). Iš viso per tą laiką atlikti 24 darbai, kurie didino uosto vertę.

Uosto turtas

Uosto direkcija yra Klaipėdoje yra viena turtingiausių organizacijų. 2016 metų pradžioje ji valdė ilgalaikio turto, kurio vertė siekė per 497 mln. eurų. Didžiausią dalį turto sudarė uosto statiniai – krantinės, akvatorija – 411 mln. eurų. Iš jų krantinių vertė 193,587 mln. eurų, akvatorijos ir įplaukos kanalų – 143,221 mln. eurų. Pati uosto žemė vertinama apie 55,99 mln. eurų. Pietinio ir Šiaurinio molų vertė laikoma – 25,48 mln. eurų, geležinkelių – 22,82 mln. eurų, uosto kelių – 14,72 mln. eurų.

Valstybės nuosavybės kapitalo dalis Uosto direkcijos turto dalyje 2016 metų pradžioje siekė 384 mln. eurų. Nuo šių metų ši dalis Vyriausybės nutarimu ir padidinta 21,419 mln. eurų.

Vertinant 2016 m. balandį patvirtintą Uosto direkcijos balansą matyti, kad ši valstybės institucija yra pakankamai gerai dirbanti organizacija. Ji kaip tokiai įstaigai 2015 metų gruodžio pabaigoje turėjo palyginti nedidelį 11 mln. eurų kreditą bankams su beveik 26 mln. eurų pačios Uosto direkcijos rezervu ir beveik 23,8 mln. eurų nepaskirstytu pelnu.

Per 2015 metus Uosto direkcija kreditus bankams sumažino 9,51 mln. eurų. Ji anksčiau laiko grąžino visą 7,8 mln. JAV dolerių paskolą, kuri buvo imta iš Tarptautinio rekonstrukcijos ir plėtros banko uosto įplaukai tobulinti.

Toks finansinis Uosto direkcijos veidas šių metų pradžioje dar padidinus jos kapitalą, leistų Uosto direkcijai skolintis nemažas lėšas. Naujų paskolų jai gali prireikti nuo 2018 metų, kai imsis vykdyti ambicingus planus perstatyti uosto pietinį molą, gilinti uostą iki 16,5-17 metrų.

Atsilieka nuo savivaldybės

Per metus Uosto direkcija gauna apie 50 mln. eurų pajamų. Jos daugiausiai priklauso nuo krovos, o labiausiai nuo atplaukiančių laivų rinkliavų. 2014 metais Uosto direkcijos pajamos siekė 49,95 mln. eurų, 2015 metais – 54,55 mln. eurų. 2016 metų pajamos, įskaitant vilkiko „Stumbras“ pardavimą, siekė 58,6 mln. eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Direkcija

Direkcija portretas
Tokia kaip esanti direkcija išvis niekam nereikalinga. Galima drąsiai ją sumazinti per pus. Pusė darbuotojų neturi nieko bendro su uostu ir jura. Greit nebebus baltarusiškų krovinių ir trąšų. Tad pažiūrėsim iš kur bus tie milionai. Ir labai greitai.

Pastebėjimas

Pastebėjimas portretas
galvojau, kad uosto vertė yra gerokai didesnė.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių