A. Šimėnas: „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen“ tikisi susitarti netrukus

  • Teksto dydis:

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ir didžiausio Lenkijos naftos koncerno „PKN Orlen“ valdoma „Orlen Lietuva“ ketvirtadienį tikisi pasiekti susitarimą ilgai trunkančiame ginče dėl krovinių vežimo tarifų. Tai BNS patvirtino „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas.

„Mes norime išspręsti visą kompleksą problemų, kad galėtume tęsti sutartį - ją tikslinam ir tęsiam iki galo. Baigiam visus ginčus, kokie yra, ir toliau sutartis su patikslinimais galioja iki 2024 metų. (...) Tačiau esama ir alternatyvaus kelio - palikti viską kaip yra, visos bylos lieka“, - BNS trečiadienį sakė A.Šimėnas.

„Orlen“ vadovai, kurie trečiadienį susitiko su premjeru Algirdu Butkevičiumi, atsisakė kalbėti su žurnalistais. Susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas taip pat nekomentavo susitikimo, jokios informacijos teigė neturintis ir susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Susitikimo turinio nekomentavo ir premjeras - jis prieš susitikimą neatsakė. į BNS klausimą, apie ką bus kalbama su „Orlen“ atstovais. Susitikime dalyvavo „Orlen“ vadovas Wojciechas Jasinskis (Voicechas Jasinskis) ir „Orlen Lietuvos“ vadovas Ireneuszas Fafara (Irenjušas Fanfara).

Pasak Vyriausybės pranešimo spaudai, „Orlen“ prezidentas informavo, jog tebevyksta derybos su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl tarifų, o premjeras tikisi, jog derybos bus naudingos abiem pusėms. Pasak pranešimo, susitikime aptarti „Orlen Lietuvos“ planai kartu su „Klaipėdos nafta“ įgyvendinti produktotiekio iš Mažeikių į Klaipėdą statybos projektą.

„Lietuva vertina partnerystę su „Orlen Lietuva“. Šios įmonės valdoma Mažeikių naftos perdirbimo gamykla yra strategiškai svarbus ūkio subjektas, aprūpinantis visą Baltijos regioną naftos produktais. Mums svarbu, jog bendrovė užtikrintų Mažeikių gamyklos ilgalaikę veiklą. Pokalbio metu buvau informuotas, jog koncernas „PKN Orlen“ yra suinteresuotas, kad „Orlen Lietuva“ gamybos apimtys didėtų, o ne mažėtų, kad būtų kuriama daugiau darbo vietų ir būtų galimybė plėstis“, – pranešime sakė premjeras.

R.Sinkevičius BNS anksčiau trečiadienį patvirtino, kad „Orlen Lietuva“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ ketina pasirašyti taikų susitarimą dėl pervežimo tarifų. Anot jo, tokį susitarimą buvo planuota pasirašyti per „Orlen“ vadovo vizitą į Vilnių trečiadienį, tačiau esą neaišku, ar jis tikrai bus pasirašytas.

„Nežinau, ar pavyks jį šiandien pasirašyti. Kaip žinote, „Orlen“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ turi įvairių pretenzijų dėl 2009 metų sutarties dėl tarifų, kuri galioja iki 2024 metų. Dabar ieškoma kompromiso, kaip baigti ginčus ne teismine tvarka, o taikos sutartimi. Procesas juda, ir viena, ir kita pusė norėtų baigti teisminį procesą (...). Abi pusės ieškojo kelių ir būdų, ir tas kelias, matyt, bus surastas“, - BNS trečiadienį sakė R.Sinkevičius.

Lenkijos dienraštis „Rzeczpospolita“ rašo, jog praėjusią savaitę tikėtasi, kad per susitikimą susitarimas bus pasirašytas, bet dabar aišku, kad šis procesas nebus toks spartus. Pasak leidinio, tariamasi ne tik dėl mažesnių „Orlen“ produkcijos transportavimo geležinkeliais tarifų, bet ir dėl išardyto geležinkelio iš Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos į Rengę Latvijoje.

Pasak R.Sinkevičiaus, tyrimą dėl Rengės atlieka Europos Komisijos Konkurencingumo direktoratas, todėl joks bendrovių susitarimas šiuo klausimu dabar neįmanomas.

„Tas kompromisas buvo tikrai arti. Tikriausiai netgi buvo nuspręsta dėl naftos pervežimo kainų ir sutarta, kad „Orlen“ pretenzijas dėl ankstesnių per didelių tarifų (keliasdešimt milijonų eurų) išnagrinės arbitražas. Vis dėlto dabar jau žinome, kad sutartis tarp šalių nebus greitai pasirašyta“,– Lenkijos dienraščiui sakė vienas informuotas šaltinis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ooooo

ooooo portretas
KAI valdzioj sedi bailiai. kiekvienoj valstybinej istaigoj vadovauja kaikurie tai tautai blogai.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių