- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
NATO pajėgų bazei bei krovinių pervežimui naudojamo Šiaulių oro uosto vadovams svarstant apie jo infrastruktūros atnaujinimą, miesto valdžia sako didelėms investicijoms neturinti lėšų.
Tačiau neatmetama, kad sklypų oro uoste išsinuomoję investuotojai privers miestą kiek investuoti į oro uosto rekonstrukciją.
Šiaulių savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis sako, kad šiuo metu vyksta antrasis keturių sklypų Šiaulių oro uoste nuomos aukcionas. Rugpjūčio 14 dieną paaiškės, kurie investuotojai norėtų čia veikti.
„Scenarijus būtų toks - jeigu mes matome, kad (investuotojo - BNS) projektas yra gyvybingas, jo yra greita grąža ir geras atsiperkamumas, tai taryba tada spręstų, ar toks projektas yra reikalingas, paremiant vieną konkrečią įmonę“, - BNS kalbėjo A.Bartulis.
Anot jo, savivaldybė neturi pakankamai finansinių išteklių, kad galėtų imtis didelės Šiaulių oro uosto rekonstrukcijos, o nedaug prisidėti galėtų, jei to reikėtų investuotojams. Vis dėlto savivaldybė pirmiausia sieks išsiaiškinti, ar jų projektai bus naudingi miestui.
Liepos pabaigoje baigėsi pirmasis 6,3 hektaro ploto 4-ių Šiaulių oro uosto sklypų nuomos aukcionas, dvi paraiškos neatitiko sąlygų, todėl buvo paskelbtas antrasis aukcionas. Šiaulių savivaldybė oro uoste valdo maždaug 26 hektarus žemės ir kai kuriuos riedėjimo takus. A.Bartulis pridūrė, kad jeigu antrajame aukcione nepavyktų pritraukti investuotojų, būtų skelbiamas trečias aukcionas.
Šiaulių oro uosto direktorius Andrius Daujotas sako, kad savivaldybė turėtų greitai apsipręsti dėl investicijų į oro uosto infrastruktūrą - viena galimybių būtų naujo perono statybos. A.Bartulis mano, kad šią idėją reikėtų svarstyti.
„Leidžiant sau ironizuoti, aš negaliu uždrausti oro uosto direktoriui garsiai pasvajoti. Jei kalbėtume rimtai, čia yra viena iš jo iniciatyvų, nes iki šiol buvo diskusijos dėl dviejų projektų - tai yra riedėjimo takų rekonstrukcija, kas tiktų vienam iš investuotojų. Apie tą projektą buvo kalbama, bet nebuvo pateikta jokių skaičių (...) Antras projektas - šiaurinis peronas. Direktorius yra kalbėjęs, kad pilna jo rekonstrukcija kainuotų apie 15 mln. eurų. Tai ne mūsų, o kariškių turtas, bet tai leistų suaktyvinti visą komercinę oro uosto dalį. Ši trečia idėja (oro uosto direktoriaus pasiūlymas - BNS) - ją reikia detalizuoti“, - kalbėjo A.Bartulis.
A.Daujoto teigimu, oro uosto plėtrą stabdo prastos būklės lėktuvų peronas. Jo skaičiavimais, naujam peronui pastatyti reikėtų apie 5 mln. eurų.
„Šitoje vietoje investicijos yra galimos ir ši vieta yra patraukli, kadangi tai yra tarptautinis oro uostas, tai yra strateginė įmonė, tai yra Lietuvos viduryje - Ryga, Vilnius, Kaunas - viskas yra aplinkui, visiems jis yra patrauklus, tiesiog trūksta infrastruktūros“, - Lietuvos radijui kalbėjo A.Daujotas.
„Mes šiuo metu naudojamės šiauriniu peronu, tai yra kariškių peronas, į kurį priiminėjame orlaivius, tačiau jo kokybė yra pakankamai prasta“, - pridūrė A.Daujotas.
Vienintelis Lietuvoje krovininis oro uostas per metus vidutiniškai aptarnauja apie 1,5–2 tūkst. tonų krovinių. Dalis Šiaulių oro uosto priklauso Lietuvos kariuomenei ir čia yra dislokuoti NATO oro policijos misijas vykdantys naikintuvai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...