- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš daugiau nei aštuonis dešimtmečius pasaulyje gimė tradicija trečiąjį spalio šeštadienį švęsti Saldžiausią dieną ir mylimiems žmonėms dovanoti nedideles saldžias dovanas dėmesiui parodyti. Norėdami nudžiuginti save ar artimuosius, dažnai renkame ir dovanojame kitiems tai, kas patinka patiems. Tačiau kas iš tiesų pradžiugintų mylimą smagurį, kurį norite nustebinti?
Pomėgį smaližiauti neretai apibrėžia žmogaus amžius. Žinoma, įtakos turi ir charakterio bruožai – vienokius saldėsius renkasi tradicijų puoselėtojai, kitokius – madas sekantys ieškotojai, o kai kurių meniu padiktuoja ir sveikata ar įsitikinimai.
Kas didžiausi smaližiai?
Daugiausia – apie 23 proc. – saldumynų pagal kiekį į krepšelius įsideda 35–44 metų pirkėjai, rodo prekybos tinklo „Maxima“ duomenys. Dar po penktadalį visų nuperkamų saldumynų „Maximos“ parduotuvėse nuperka kiek jaunesni 25–34 metų, arba kiek vyresni, 45–54 metų, pirkėjai. Vis tik šio prekybos tinklo maisto departamento direktorius Aidas Poleninas pastebi, kad šie skaičiai gali lengvai apgauti.
„Įvairių saldėsių pagal kiekį daugiausia į krepšelius įsideda šeimos maitinimu tiesiogine prasme besirūpinantys pirkėjai. Lietuvoje tą dažniausiai daro moterys – jos parūpina šeimos stalui maistą, tad ir saldumynus perka tris kartus dažniau nei vyrai. Vis tik greičiausiai ne pačios viską valgo, o parneša vaikams, vyrui, senoliams ar vaišinasi su draugėmis prie kavos. Pagal saldumynų krepšeliuose santykį su kitomis prekėmis, atsiskleidžia tikrieji smaližiai – tai jaunuoliai iki 25-erių metų. Šeimos maitinti jiems dažnu atveju nereikia, tad savo kišenpinigius išleidžia saldėsiams“, – atskleidžia A. Poleninas.
Amžius lemia saldumynų pasirinkimą
Jaunimo amžiaus grupėje absoliutūs lyderiai saldainių ir šokoladų kategorijoje yra šokoladiniai batonėliai. Penktadaliu mažiau nei šokoladinių batonėlių jaunuoliai perka sausainių. Toliau jų favoritų sąraše – šokolado plytelės su įdaru ar priedais ir guminukai.
Vyresniems nei 25-eri metai pirkėjams saldumynų saldumynas – sausainiai. Antroje vietoje 25–54 amžiaus grupės pirkėjų sąraše rikiuojasi šokoladiniai batonėliai, o parduotuvių lankytojai nuo 55-erių metų dažniau renkasi gryno šokolado plyteles be priedų. Dar vienas akivaizdus skirtumas – 25–34 metų pirkėjai dažniau nei kiti (trečias jų pasirinkimas saldumynų skyriuose) perka šokoladus su žaislais, kuriuos taip mėgsta vaikai. O vyresni nei 35-erių pirkėjai renkasi karamelę ar saldainių dėžutes.
„Darome prielaidą, jog jaunuolius visuomet nudžiugins šokoladiniai batonėliai ar guminukai – ką patogu įsimesti į kuprinę, suvalgyti pakeliui. Pirkėjai nuo 35-erių, greičiausiai jaunos mamos, mėgsta saldainius, o vaikus džiugina šokoladu su žaisliukais. Brandesni žmonės patys mėgsta šokoladą ir šokoladinius saldainius. Pastebime, jog pirkėjų nuo 55-erių metų favoritų sąraše gerokai dažnesnis pasirinkimas nei kitose amžiaus grupėse yra ir meduoliai“, – dalijasi A. Poleninas.
Populiarėja sveikesnės saldėsių alternatyvos
Kalbant apie įvairius kepinius ir konditerijos gaminius, ekspertai pastebi, kad pirkėjai pamažu ima domėtis sveikesnėmis alternatyvomis, vis dažniau renkasi lengvesnius, natūralius, gaivesnio skonio saldėsius. Daugiau atsiranda ir pirkėjų, kurie ieško veganiškų, becukrių desertų ar kepinių be glitimo.
„Kepinių ir konditerijos gaminių pasiūlą visame pasaulyje veikia panašios tendencijos, kaip ir daugelį kitų maisto produktų. Pirkėjai vis labiau domisi mažiau kalorijų turinčiais, sveikesniais desertais, ieško naujų, neišbandytų skonių, kai kurių saldumynų pasirinkimą diktuoja ir tam tikrų produktų netoleravimas ar įsitikinimai. Vis dėlto, dauguma pirkėjų į saldumynus vis tiek žiūri kaip į galimybę palepinti save ar artimuosius ir renkasi juos labiau vertindami išvaizdą, skonį ir kainą nei sudėtį ar pagaminimo būdą“, – atskleidžia A. Poleninas.
Klasika tapę tortai pozicijų neužleidžia
A. Poleninas pastebi, kad tortai yra labai stipriai įsitvirtinę saldumynų mėgėjų pirkinių sąrašuose. Juos renkasi ir už šeimos šventes atsakingos mamos bei tėčiai, ir vyresnio amžiaus žmonės, ir šventes švenčiantys darbuotojų kolektyvai. Tiesa, A. Polenino teigimu, dar nemažai pirkėjų nežino, jog vitrinose išdėlioti tortai paprašius gali būti ir pjaustomi – juos galima įsigyti ir gabalėliais.
„Tortų pjaustymas suteikia galimybę pirkėjams išragauti skirtingus skonius ir išsirinkti mėgstamiausią ar pradžiuginti ką nors gardžiu gabalėliu torto“, – dalijasi A. Poleninas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LSA: dėl papildomų lėšų gynybai mažinti GPM dalį savivaldybėms – neatsakinga
Valdžiai ieškant papildomo finansavimo gynybai ir kaip vieną alternatyvų siūlant sumažinti savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, tai būtų neatsakinga, sako Lietuvos savivaldybių asociacija (LSA). ...
-
Policija: Lenkijos ūkininkai netoli Lietuvos sienos vėl rengia akciją
Lenkijoje, apie 8 kilometrus nuo Lietuvos sienos, vėl planuojama savaitės trukmės Lenkijos ūkininkų akcija – jos metu gali būti sutrikdytas ir apsunkintas eismas A5 greitkelyje, antradienį pranešė Lietuvos policija. ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 3,3 mln. eurų
Pirmadienį baigėsi aštuntos Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 186 sandoriais jų įsigijo už 3,3 mln. eurų. ...
-
Seimas ketina nustatyti baudas už vienkartinių plastiko indų dalybas1
Seimui liko paskutinis balsavimas dėl baudų prekybininkams, restoranams ir kitoms viešojo maitinimo įmonėms už pažeidimus nemokamai dalijant vienkartines plastiko pakuotes. ...
-
Seimas – prieš siūlymą leisti sekmadieniais prekiauti alkoholiu po 15 valandos1
Seimas nutarė nepradėti diskusijų, ar atšaukti ribojimą sekmadieniais prekiauti alkoholiniais gėrimais tik iki 15 val. ...
-
Seimas imasi pluošto alkoholio rinką atlaisvinančių pataisų
Seimas antradienį po pateikimo pritarė Vyriausybės siūlomiems alkoholio prekybos ir reklamos reguliavimo pakeitimams. ...
-
LB vadovas sako nepritariantis PVM didinimui ieškant papildomų lėšų gynybai
Lietuvos banko (LB) vadovas Gediminas Šimkus sako, kad ieškant papildomo gynybos finansavimo šaltinių pirmenybė turėtų būti teikiama mokesčių lengvatų peržiūrai, turto mokesčiams, bet ne pridėtinės vertės mokesčio (PVM) didi...
-
Seimas po svarstymo pritarė samanės įteisinimui5
Seimas nusiteikęs legalizuoti naminukės gamybą kaimo turizmo sodybose. Iki 65 laipsnių stiprumo naminio alkoholio būtų leidžiama pagaminti 100 litrų per metus – 10 kartų mažiau, nei siūlyta anksčiau. ...
-
A. Armonaitė: Vyriausybės siūlomi nežymūs alkoholio kontrolės pakeitimai politikos nekeis1
Antradienį Seimui teikiami Vyriausybės siūlomi alkoholio prekybos ir reklamos reguliavimo pakeitimai – minimalūs ir alkoholio kontrolės politikos nekeis, sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė. ...
-
A. Veryga: siūlymai dėl alkoholio prekybos liberalizavimo yra ciniški2
Seimui antradienį svarstant siūlymus legalizuoti prekybą alkoholiu ir jo reklamą, taip pat naminės degtinės gamybą kaimo turizmo sodybose, buvęs sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad pasiūlymai yra ciniški. ...