S. Skvernelis nėra tikras, kad pasirašys susitarimą dėl „Rail Balticos“

  • Teksto dydis:

Baltijos šalių ministrams pirmininkams sausio pabaigoje planuojant pasirašys susitarimą dėl europinės geležinkelio vėžės projekto „Rail Baltica“, Lietuvos premjeras Saulius Skvernelis nėra tikras, ar pasirašys dokumentą.

Jis tikina, kad nauja Vyriausybė turi įvertinti visus „Rail Baltica“ projekto aspektus ir tik po to pasirašyti sutartis. Anot jo, jeigu to nebus spėta padaryti iki jo vizito į Taliną mėnesio pabaigoje, susitarimas nebus pasirašytas.

„Dar nėra informacijos tokios, kad bus pasirašoma kas nors. Kol kas nėra iki galo suderinta mūsų pozicija (...) nėra aiškiai išreikšta dėl pasirašymo. Jeigu nebus suspėta įsigilinti, suderinti, nebus pasirašoma nieko. Toks noras, tikslas yra, bet mums reikia pasižiūrėti kaip naujai Vyriausybei visas tas aplinkybes, kurios siejamos su „Rail Baltica“. Tai yra ir finansavimas, ir pirkimai, galiausiai krovinių srautai, užtikrinimas šio projekto naudingumo, užtikrinimas finansavimo šio projekto po 2020 metų. Šiandien, kad tai bus pagrindinis darbotvarkės klausimas, aš negaliu patvirtinti“, - žurnalistams pirmadienį sakė S.Skvernelis.

Anot jo, Lietuvos principinės nuostatos dėl „Rail Baltica“ projekto nesikeičia, tačiau trūksta detalių, kad būtų galima pasirašyti detalius susitarimus.

Susisiekimo ministerijos atstovai kol kas negalėjo patvirtinti, kad dėl planuojamo sutarties pasirašymo bus rengiamas ir priimtas Vyriausybės nutarimas.

Susitarimą Taline numatoma pasirašyti sausio 31 dieną - jis turėtų įtvirtinti šalių įsipareigojimus dėl projekto. Jame bus apibrėžti bendri techniniai parametrai ir „Rail Balticos“ maršrutas bei projekto įgyvendinimo terminai, statybų sąlygos, jų vykdytojas bei bendros įmonės „RB Rail“ vaidmuo, įgyvendinant preliminarias sąlygas bei tiesiant vėžę, statybų finansavimas.

Anksčiau būta problemų tarp Latvijos ir Lietuvos partnerių dėl skirtingo deklaracijų interpretavimo. Be to, ne visi svarbūs klausimai aptarti iki šiol šalių pasirašytuose dokumentuose. Todėl naujas susitarimas yra itin svarbi sąlyga tiesti vėžę - jį dar turės ratifikuoti šalių parlamentai.

Bendros trijų Baltijos valstybių įmonės „RB Rail“ valdybos pirmininkė Baiba Rubesa pernai lapkritį sakė, kad šalys turi pasirašyti susitarimus, kuriuose bus patvirtinta geležinkelio kryptis. Anot jos, šio dokumento reikia, kad projektas taptų neatšaukiamas ir suteiktų pagrindą su Europos Komisija derėtis dėl paramos po 2020-ųjų.

„Rail Baltica“ projektui, kurio vertė sieks apie 5 mlrd. eurų, ES 2014-2020 metais gali skirti iki 85 proc. tuo metu įgyvendinamų projektų vertės. Vien Lietuvai 2015-2016 metais ES skyrė apie 311 mln. eurų: 106 mln. eurų - tiesiogiai „Lietuvos geležinkeliams“, dar 205 mln. eurų - per „RB Rail“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Angliukai Rusena

Angliukai Rusena portretas
Nepriklausomybės šimtmečio minėjimas artėja, Politikai "Lietuvos Geležinkelių" prichvatizacija užsiėmę. Valstybinius miškus dar švedams padovanosim, Ir ant dujovežio Singapūro vėliavą iškėlę,"šiltai" miegosim

Kada

Kada portretas
Kada Skvernelis pasirasys isakyma griaut vilas drsustiniuose ?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių