- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tolimųjų reisų vairuotojais įdarbinami Rytų šalių piliečiai didina Lietuvos transporto ir logistikos įmonių riziką. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, į Lietuvą plūstant vairuotojams iš Ukrainos ir Baltarusijos, tai gali atsiliepti skaičiuojant, kiek jų darbdaviams kainuos draudikų paslaugos.
Nors dirbti Lietuvoje dažniausiai siekia ukrainiečiai, baltarusiai, tačiau pasitaiko ir Rumunijos, Moldovos, Serbijos piliečių.
Lietuvoje vilkikų vairuotojai yra deficitas, išskyrus kelias atokesnes savivaldybes, todėl leidžiama įdarbinti užsieniečius. Lietuvos darbo birža per 2015 metus išdavė 61 proc. daugiau leidimų trečiųjų šalių piliečiams dirbti Lietuvoje, apie trys ketvirtadaliai leidimų tenka tolimųjų reisų vairuotojams, kurie nuolat laikosi paklausiausių profesijų sąrašo viršūnėje.
„Nauji ir nepažįstami maršrutai, taip pat vairuotojų kaita dažniausiai lemia transporto ir logistikos įmonių riziką, todėl neturėtų kelti nuostabos, kad draudimo pasiūlymai drausmingai ir nedrausmingai važiuojančioms įmonėms skiriasi net iki 6–7 kartų. Trūkstant darbo jėgos, įmonės į darbą priima vairuotojus net ir žinodamos, kad jie atsakingi už įvykį prieš tai buvusioje darbovietėje. Be to, pastaruoju metu įdarbinama daug trečiųjų šalių piliečių. Dalis jų stokoja tarptautinių pervežimų patirties ir ne visi darbdaviai turi galimybę išsamiai įvertinti tokių vairuotojų profesionalumą, gauti rekomendacijas“, - sako BTA transporto draudimo produktų vadovas Gediminas Radavičius.
G. Radavičiaus teigimu, Lietuvoje yra nutikę ir tokių istorijų, kai pasamdytas vienos Rytų šalies vairuotojas jau pirmojo reiso metu išsiėmė norimas vilkiko detales, patį automobilį paliko aikštelėje ir pabėgo.
„Lietuvoje užsieniečiui įsidarbinti galima turint minimalią vienerių metų patirtį tarptautiniuose pervežimų srityje, o nepatyrę, neįgudę vairuotojai nesijaučia užtikrintai vairuodami užsienyje. Maršrutai ilgi, tenka važiuoti labai apkrautais, nepažįstamais keliais ar mums neįprasta kairiąja kelio puse. Vairuotojai gali pražiūrėti kelio ženklus, lėčiau sureaguoti į situaciją arba patys sukelti avariją. Ir patys vežėjai trečiųjų šalių piliečius vertina kaip keliančius didesnę riziką, nes jie gali ir nebegrįžti iš reiso, mesti likimo valiai automobilį“, - sako G. Radavičius.
Lietuvos darbo biržos duomenimis, šiais metais iš penkių didžiausių Lietuvos miestų, kurie įdarbina daugiausiai užsieniečių, tik Kaune yra užtektinai tolimųjų reisų vairuotojų, o Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje jų trūksta.
Vidutinė vilkikų ne Lietuvoje patiriama žala yra apie 2800 eurų, tačiau Didžiojoje Britanijoje bendras žalos dydis viršija kitų valstybių vidurkius. Čia beveik kiekvienoje byloje reikalaujama neturtinės žalos: teismų praktika šalyje įtvirtino tokią teisę bei stipriai ją gina. Šiuo metu draudimo bendrovė BTA administruoja bylą, kurios žala nukentėjusiajai Didžiosios Britanijos pilietei gali siekti apie 4 mln. eurų. Į įvykį pateko jaunas ir nepatyręs Lietuvos įmonės vilkiko vairuotojas.
„Eismo įvykių, į kuriuos patenka vilkikai, žalos yra labai didelės ir gali siekti keliolika ar keliasdešimt tūkstančių eurų, todėl vertindami transporto ir logistikos įmonę naudojamės visomis prieinamomis duomenų bazėmis, ypač jei klientas yra naujas“, - sako G. Radavičius.
Transporto ir logistikos įmonė paprastai savo automobilių parką draudžia vieneriems metams į priekį, todėl jei ji tuo metu imasi naujų maršrutų ir samdo mažiau patyrusius vairuotojus, kurie patenka į įvykius, tai atsiliepia draudimo kainai ateityje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža1
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis3
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų5
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...
-
Ant Vyriausybės stalo – vandenilio plėtros iki 2050-ųjų gairės1
Vyriausybė trečiadienį svarstys Energetikos ministerijos parengtą vandenilio plėtros Lietuvoje 2024–2050 metais gairių projektą, kuriomis siekiama sukurti žaliojo vandenilio ekosistemą ir infrastruktūrą, nustatyti pagrindines jo plėtros krypt...
-
ESO: dėl snygio elektros neturi 2 tūkst. vartotojų2
Dėl savaitės pradžioje Lietuvoje iškritusio šlapio sniego elektros vis dar neturi daugiau nei 2 tūkst. vartotojų, daugiausia – Utenos ir Panevėžio regionuose, BNS informavo „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). ...
-
Sugriežtinus patikrą rusiškų grūdų importo į Lietuvą neliko, bet išaugo jų tranzitas2
Lietuvai prieš mėnesį sugriežtinus iš Rusijos ir Baltarusijos į Lietuvą įvežamų grūdų kontrolę, jų importas per šį laiką beveik sustojo, tačiau tačiau smarkiai išaugo tranzitas į kitas Europos Sąjungos (ES) rinkas,...
-
KT skelbs sprendimą ginče dėl bankrutavusio žmogaus baudų valstybei nurašymo
Konstitucinis Teismas (KT) trečiadienį skelbs sprendimą, kokiais atvejais baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomos jo valstybei mokėtinos baudos ir ar toks reglamentavimas atitinka Konstituciją, pranešė KT. ...
-
G. Landsbergis su Filipinų kolega aptarė bendradarbiavimą, dvišalius santykius7
Filipinuose viešintis Lietuvos diplomatijos vadovas Gabrielius Landsbergis su šios šalies kolega aptarė dvišalius santykius, bendradarbiavimo potencialą. ...