Reklamos rinką šiemet augina prekybos tinklai

  • Teksto dydis:

Reklamos apimtys Lietuvoje per tris šių metų ketvirčius, palyginti su 2016 metų sausio-rugsėjo mėnesiais, augo 5 procentais. Labiausiai šiemet augo kino, vidaus televizijos, interneto ir lauko video reklama, didžiausias nuosmukis fiksuotas žurnaluose ir laikraščiuose, skelbia tyrimų bendrovė „ Kantar  TNS“.

„Reklamos apimčių augimą šiais metais labiausiai lemia prekybos tinklų kategorija. Per metus prekybos tinklų reklamos išlaidos augo 46 proc., pirkėjo lojalumo kortelių - 107 procentais. Reklamuojamų kategorijų sąraše pagal reklamos išlaidas prekybos tinklai pirmavo televizijoje, radijuje, internete, lauko reklamos stenduose“, – BNS teigė „ Kantar  TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Anot jos, telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ vardo pristatymas šių metų pradžioje lėmė, kad per devynis mėnesius žiniasklaidoje labiausiai išaugo telekomunikacijų kompanijų reklamos išlaidos. Šiemet taip pat didėjo valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų bei programų, optikos parduotuvių reklamos biudžetai.

„Kantar TNS“ duomenimis, labiausiai savo išlaidas mažino gaiviųjų gėrimų, mineralinio ir geriamo vandens bei prekybos internetu bendrovės.

Šiais metais reklamos biudžetus labiausiai didino įvairias socialines akcijas ir projektus pristatanti Aplinkos ministerija, taip pat išaugo farmacijos kompanijos „Glaxo SmithKline“, smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovės „Credit Service“ reklamos išlaidos. Investicijas reklamai labiausiai mažino „Coca-cola“, „Johnson&Johnson“ ir „Mondelez International“.

Televizijos reklamos augimas šiemet siekė 4,2 proc. - ištransliuota 1,4 mln. reklaminių klipų. Spaudos reklamos apimtys sumažėjo 8,2 procento. Laikraščiuose jos plotas krito 5,8 proc., žurnaluose - 11,5 procento. Laikraščiuose išspausdinta 6,3 mln., žurnaluose - 4,2 mln. kv. centimetrų reklamos.

Radijo stotys šiemet transliavo 6,1 mln. sekundžių reklamos - 9,7 proc. daugiau nei pernai per devynis mėnesius. Reklamjuosčių reklamos internete išlaidos didėjo 14,8 procento.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas per metus sumažėjo 1,8 proc. - vidutiniškai per dieną stenduose buvo 16,9 tūkst. kv. metrų reklamos. Lauko video reklamos ekranuose vidutiniškai per dieną transliuota 3,9 mln. sekundžių reklamos - 12,1 proc. daugiau nei pernai per tris ketvirčius.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų šiemet užklijuota 26,6 tūkst. reklaminių lipdukų - 0,1 proc. mažiau nei pernai. Vidaus televizijos reklamos kiekis per metus padidėjo 28,4 procentų.

Kino reklamos apimtys šiais metais augo 36,7 proc. - iš viso buvo parodyta 408 tūkst. reklaminių klipų.


Šiame straipsnyje: reklamareklamos rinka

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių