„Rail Baltica“ projektas stumiasi į priekį

Lietuvai, Estijai ir Latvijai planuojant antrą „Rail Balticos“ etapą iki Helsinkio, Lenkija taip pat pasistūmėjo į priekį. Lietuva europinės vėžės darbus iki Latvijos sienos planuoja baigti 2015-aisiais, Lenkijos planuose Lietuvos sienos geležinkelį modernizuoti iki 2020-ųjų.

„Rail Balticos“ projektas Lenkijoje pajudėjo į priekį. Pirmosios 60 kilometrų geležinkelio atkarpos Varšuva–Sadownas modernizavimo darbai bus baigti per porą metų. Jie kainuos beveik 1,5 mlrd. skaičiuojant litais. Europos Sąjunga skiria 85 proc. lėšų. Kad greitaeigiai traukiniai galėtų važiuoti 160–200 kilometrų per valandą greičiu, Lenkijai teks modernizuoti beveik pusketvirto šimto kilometrų geležinkelio.

„Kalbant apie „Rail Balticos“ geležinkelį, jam  modernizuoti reikalingos milžiniškos lėšos. Pavyzdžiui, kad traukiniai galėtų važiuoti 160 kilometrų per valandą greičiu nuo Sadowno iki Balstogės, reikia modernizuoti 120 kilometrų ruožą. O nuo Elko iki Suvalkų apskritai reikia tiesti naują liniją. Taigi kalbame apie kelis milijardus zlotų. Planuojame, kad atkarpa nuo Trakiškių iki Šeštokų bus modernizuota tik 2020-aisiais“, – kalbėjo Lenkijos transporto viceministras Andrzejus Masselis.

„Jei kalbėtume apie „Rail Balticos“ geležinkelį, sujungsiantį Lenkiją su Lietuva, mes esame apsileidę. Mūsų vyriausybė daug tikisi iš naujos ES finansinės perspektyvos. Savo ruožtu galiu pasakyti, kad dažnai rašydami apie šį projektą, spaudžiame vyriausybę. Tenka pripažinti, kad geležinkelių infrastruktūra Lenkijoje prasta“, – konstatavo dienraščio „Rzeczpospolita“ žurnalistas Jakubas Kuraszas.

Lietuvoje europinės vėžės ilgis – 335 kilometrai. Geležinkelio atkarpa tarp Mockavos ir Šeštokų – pirmasis „Rail Balticos“ ruožas, kuriame susijungia rytų ir vakarų standartų vėžės. Ruožo įrengimo darbai kainavo beveik 22 mln. litų. Pagal vyriausybės planą iki metų pabaigos europinė vėžė turi būti nutiesta iki Kauno.

Lietuva, Latvija ir Estija jau planuoja „Rail Balticos“ antrą etapą – per Rygą iki Talino. Preliminari projekto vertė – 12 mlrd. litų, tačiau šiam projektui parama iš ES mažės dešimtadaliu.



Komentarai 3 Rašyti komentarą

Jo jo...

Jo jo... portretas
Per dvidešimt metų - iki Kauno, dar dvidešimt iki Panevėžio, o šimtmečiui baigiantis gal jau pasieksime Latvijos sieną??? FANTASTIKA !

vytas

vytas portretas
gerai bus jeigu is viso kada nors pastatys ta rail baltika- juk sikorskis sake, kad neko nedarys, kol neivykdysime valdemaro reikalavimu, o kai ivykdysime- sikorskis su valdemaru vel ko nors uzsimanys...

turbanaz

turbanaz portretas
daugiaui optimizmo.... Tokie komentarai-paliks tėvynę,be pinigų....
Skaityti visus komentarus
Tavo komentaras

Komentuoti

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių