R. Masiulis: praėję metai transportui buvo rekordiniai

Praėjusiais metais augo visi pagrindiniai transporto sektoriaus ekonominiai rodikliai, o augimo tempai buvo didžiausi pastaraisiais metais. Anot susisiekimo ministro Roko Masiulio, 2017 metus galima vadinti rekordiniais.

„2017-ieji buvo rekordiniai Lietuvos transporto sektoriui, metų statistika rodo stiprų kiekvienos transporto rūšies augimą. Tai svarbus indėlis į šalies ekonomiką, leidęs didinti valstybės pajamas ir konkurencingumą“, - pranešime teigė R. Masiulis.

Anot ministerijos, išankstiniais duomenimis, šalies transporto paslaugų eksportas per metus išaugo 26,8 proc., transporto paslaugų pajamos - 19,0 proc., sektoriuje sukuriama bendroji pridėtinė vertė (BPV) padidėjo apie 12 proc.

Daugėjo šiame sektoriuje veikiančių įmonių (7,5 proc. daugiau nei 2016 metais) ir jų darbuotojų (10,6 proc. daugiau). Taip pat augo transporto įmonių veiklos apyvarta, investicijos į transporto priemonių parko atnaujinimą, intelektinius produktus.

Vertinant krovinių vežimą ir krovą, didžiausias augimas per metus pastebimas sausumos transporte - 13,4 proc. (iki 126,1 mln. tonų). Pernai kelių transportu pervežta 15,5 proc. daugiau krovinių (73,4 mln. tonų), geležinkelių transportu - 10,5 proc. daugiau (52,6 mln. tonų). Pervežimus geležinkelių transportu augino padidėję tranzitinių krovinių srautai į Klaipėdą (12,6 proc. daugiau) ir Kaliningradą (28,8 proc. daugiau).

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste 2017 metais pasiekta krova - 43,2 mln. tonų krovinių (7,6 proc. daugiau nei 2016 metais). Kartu su Būtingės terminalu iš viso krauta 53,0 mln. tonų. Klaipėdos uosto rezultatams daugiausia įtakos turėjo augusi trąšų (10 proc.), konteinerių (6,2 proc.) ir metalo laužo (92,6 proc.) krova.

Anot ministerijos, 2017-ieji buvo rekordiniai ir Lietuvos oro uostams. Per metus atidarę 11 naujų tiesioginių skrydžių maršrutų, Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai kartu aptarnavo daugiau kaip 5,2 mln. keleivių - 9,6 proc. daugiau nei 2016 metais. Didžiausią augimą pasiekė Kauno oro uostas (60,2 proc. daugiau keleivių), vasarą dėl rekonstrukcijos sostinės oro uoste tapęs pagrindiniais šalies oro vartais.

Lietuvos transporto paslaugų eksporto rinkų analizė rodo sparčiai augantį šių paslaugų eksportą į Šiaurės ir Vakarų Europos šalis. Preliminariais duomenimis, transporto paslaugų eksportas į Daniją per metus padidėjo 80 proc., daugiau kaip 40 proc. augo Vokietijos ir Prancūzijos rinkos. 2017-aisiais pirmą kartą didžiausia Lietuvos transporto paslaugų eksporto rinka tapo Vokietija, paslaugų apimtimis ir augimo tempais aplenkusi iki tol didžiausią rinkos dalį sudariusią Rusiją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių