- Jūratė Skėrytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lenkija planuoja smarkiai didinti krovinių pervežimą Lietuvos geležinkeliais iš naftos koncerno „Orlen“ valdomos Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos į Lenkiją, teigia premjeras Saulius Skvernelis.
„Kiek buvau informuotas ir šiandien tai aptarsime, Lenkija planuoja stipriai padidinti pervežimus iš Mažeikų gamyklos Lietuvos geležinkeliais į Lenkijos pusę. Aptarsime, kokios bus sąlygos“, – BNS trečiadienį sakė Lenkijoje viešintis Lietuvos Vyriausybės vadovas.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas BNS patvirtino, kad dėl „Orlen“ krovinių į Lenkiją srauto didinimo susitarta dar rugpjūtį, įmonėms pasirašius bendradarbiavimo susitarimą. Jis leidžia „Lietuvos geležinkeliams“ savo lokomotyvais gabenti naftos krovinius iš Mažeikių į Lenkiją.
„Dėl naftos produktų krovinių srautų į Lenkiją didinimo diskutuoti pradėta dar šių metų pavasarį. Tai yra susiję ir su išaugusia dyzelino paklausa Lenkijos vidaus rinkoje“, – BNS sakė M. Dubauskas.
„Lietuvos geležinkeliai“ rugpjūtį skelbė, kad Lenkijos kryptimi per metus numatoma išgabenti kelis šimtus tūkstančių tonų „Orlen Lietuvos“ produkcijos. M. Dubauskas trečiadienį BNS sakė negalintis tiksliau įvardinti planuojamo pervežti krovinių kiekio, tačiau teigė, kad jie yra „apčiuopiami“.
Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ perveža apie 9 mln. tonų „Orlen Lietuvos“ krovinių per metus, jie vežami tik Lietuvoje.
Popiet Krynicoje, kur vyksta ekonomikos forumas, suplanuotas S. Skvernelio susitikimas su „Orlen“ valdybos pirmininku Danieliu Obajteku.
Premjeras su D. Obajteku aptars, kaip sekasi įgyvendinti kovą Lietuvos Vyriausybės ir „Orlen“ pasirašytą bendradarbiavimo deklaraciją. Joje numatyta, kad Lenkijos bendrovė investuos į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą, nemažins darbo vietų, o Vyriausybė persvarstys viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) tarifus įmonei, išnagrinės galimybę tiesti produktotiekį į Klaipėdą.
Pasak S. Skvernelio, produktotiekio statybos projektas gali ir turi būti vystomas.
„Dabar dar lieka detalės dėl pačio produktotiekio, kaip bus kompensuojami galimi „Lietuvos geležinkelių“ praradimai. Tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek „Orlen“, tiek „Orlen Lietuva“, kiek žinau, vykdo sėkmingas derybas, tie kompensaciniai mechanizmai yra įvairūs“, – sakė Lietuvos premjeras.
Lenkijos atstovai nuo pat 2006 metų, kai „Orlen“ įsigijo tuometinę „Mažeikių naftą“, siūlė svarstyti produktotiekio tiesimą iš Mažeikių iki Klaipėdos uosto, per kurį „Orlen Lietuva“ eksportuoja nemažą dalį produkcijos.
Anksčiau skelbta, kad „Orlen Lietuva“ produktotiekį vertina apie 110-150 mln. JAV dolerių (apie 101-139 mln. eurų), o Vyriausybės prašyta paremti projektą. 2013–2014 metais blogiausius laikus savo veiklos istorijoje išgyvenusi „Orlen Lietuva“ 2014 metų vasarą sustabdė projektą teigdama, jog nesulaukė Lietuvos valdžios paramos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...