Pramonininkai ir „Linava“ prakalbo apie valstybės biudžeto trūkumus

  • Teksto dydis:

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vadovas sako, jog kitų metų valstybės biudžete trūksta stipresnio požiūrio į Lietuvos ekonomiką, o nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentui nepatinka ketinimai padidinti akcizus dyzelinui.

„Iš esmės mano galva, ko trūksta valstybei dabar, tai rimto požiūrio į ekonomiką. Investicijų pritraukimas, mokestinė sistema, kalbant apie paskatas investuoti, švietimo sistema. Apie regionus kalbant, mums reikia apsispręsti, ar savivalda turi įtakos savo ateičiai ar tik vykdo centrinės valdžios nurodymus“, – spaudos konferencijoje antradienį kalbėjo LPK prezidentas Robertas Dargis.

Jo teigimu, kitų metų biudžete trūksta stipresnio požiūrio į švietimo sistemos pertvarką.

„Dėl švietimo pažangos ar nepažangos mes krentame su konkurencingumo rodikliais. Ketvirtoji pramonės revoliucija šiandien nėra suprasta valdančiosios daugumos kaip pagrindinė bazė“, – tvirtino R. Dargis.

Anot jo, Lietuvos valdžia turėtų suvokti, kad reikia daugiau dėmesio skirti informacinio raštingumo mokymui ir aukštos kvalifikacijos mokytojų ruošimui.

„Informacinis raštingumas bus būtinas visiems piliečiams, jeigu mes galvojame apie konkurencingą valstybę. Tam reikia perrašyti ugdymo programas. Mes neturime supratimo, kas ir kaip rengs mokytojus, kurie dėstys mūsų vaikams“, – tvirtino R. Dargis.

Jo žodžiais, Vyriausybės noras mažinti socialinę nelygybę yra pastebimas, tačiau geriausiai ši problema gali būti išsprendžiama augant darbo užmokesčiui.

„Kalbant apie 2018 metų biudžetą, pabrėžiamas socialinės atskirties klausimas. Mūsų matymas yra, jog atskirtį galime mažinti tik didindami įmonių konkurencingumą. Penktus metus iš eilės augantys atlyginimai rodo pyrago dalinimąsi su darbuotojais. Aišku, ne visiems darbuotojams atlyginimai auga vienodai“, – argumentavo R. Dargis.

Savo ruožtu „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas žurnalistams kalbėjo, kad biudžete numatytas dyzelino akcizo didinimas yra klaida.

„Bet kokie mokestiniai pakeitimai Lietuvoje mus labai gąsdina. Dabar planuojamas padidinti akcizas dyzeliniam kurui sukėlė įvairiausių minčių. Turime 2008 metų patirtį, kai buvo pakeltas akcizas ir tarptautinių reisų vežėjai išvyko piltis kuro į Lenkiją“, – tvirtino E. Mikėnas.

Jo nuomone, dyzelino akcizas ne tik pastūmės tarptautinių pervežimų vairuotojus kurą piltis Lenkijoje, bet ir pabrangins keleivių pervežimą Lietuvos viduje bei didins prekių kainas.

„Noriu pasakyti, kad valstybė turėtų skaičiuoti, jog transportininkui, vykstant per Lenkiją, nėra skirtumo ar jis pils kurą Lenkijoje ar Lietuvoje. Padidinus akcizą Lietuvoje mes tų vežėjų paprasčiausiai neteksime“, – teigė E. Mikėnas.

Jis tvirtino, kad transporto sektoriui trūksta darbuotojų, o jų būtų galima pasiimti iš Ukrainos, tačiau Lietuvoje vis dar išlieka dideli imigracijos barjerai.

2018 metų biudžete numatoma, jog pajamos kitąmet sieks 16,082 mlrd. eurų - 37 proc. BVP (2017 metais - 35,8 proc.), išlaidos - 15,839 mlrd. eurų, arba 36,4 proc. BVP (2017 metais - 35,7 proc.).

Seimas kitų metų svarbiausio šalies pajamų ir išlaidų plano pirmojo svarstymo imsis šį ketvirtadienį. Po pirmojo biudžeto svarstymo Seime dokumentas paprastai grąžinamas Vyriausybei tobulinti, o galutinai priimamas gruodį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

"Pramoninkas"

"Pramoninkas" portretas
Didžiausias trukumas yra per mazai yra ka vogti noreciau daugiau
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių