- Rūta Grigolytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Parlamento (EP) biuras Lietuvoje penktadienį rengia diskusiją apie šiuo metu svarstomas kelių transporto taisyklių pataisas.
Jomis siekiama paskatinti vežėjus didesnę dalį pervežimų vykdyti iš tos šalies arba į tą šalį, kurioje įmonė registruota, o kartu užtikrinti sąžiningesnes vairuotojų darbo, poilsio bei apmokėjimo sąlygas.
Apie vairuotojų poilsio ir darbo laiką, atlyginimus ir kitas vežėjų darbo sąlygas diskutuoja Socialinės apsaugos ir darbo bei Susisiekimo ministerijų, taip pat Vežėjų automobiliais asociacijos bei Vairuotojų profesinės sąjungos atstovai.
EP sprendžia, ar pradėti derybas su ES valstybėmis dėl naujų kelių transporto taisyklių, kuriomis siekiama užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
Dalis EP narių siūlo transporto sektoriuje taikyti neseniai sutartas komandiravimo taisykles, užkirsti kelią fiktyviam transporto įmonių registravimui užsienyje, patikslinti kabotažo paslaugų teikimo tvarką, taip pat atnaujinti vairuotojų poilsio laiko reglamentavimą.
Pagal naująsias taisykles, laikinam darbui į kitą ES valstybę perkeltas darbuotojas turės gauti ne mažesnį atlyginimą nei tokį pat darbą atliekantis vietinis darbuotojas.
Jau dabar ES komandiruojamiems darbuotojams užtikrina bent minimalų priimančiosios šalies darbo užmokestį, taip pat maksimalų darbo ir minimalų poilsio bei atostogų laiką.
Atnaujintos taisyklės reikalauja komandiruotiems darbuotojams taikyti tas pačias darbo užmokesčio taisykles kaip ir vietiniams darbuotojams, dirbantiems tokį patį darbą (pavyzdžiui, mokėti nacionalinėje teisėje ar kolektyvinėse sutartyse numatytus priedus).
Be to, darbdavys turės sumokėti kelionės ir apgyvendinimo išlaidas - jos nebegalės būti išskaičiuojamos iš atlyginimo, taip pat užtikrinti tinkamas apgyvendinimo sąlygas.
Darbuotojas galės būti komandiruotas ne ilgiau nei metams su galimybe pratęsti šį terminą dar pusmečiui. Po to jis praras laikinojo darbuotojo statusą ir jam bus taikomos visos priimančiosios šalies darbo teisės nuostatos.
Kartu sustiprintas ES valstybių bendradarbiavimas kovojant su sukčiavimu ir pažeidimais darbuotojų komandiravimo srityje.
Tarptautinio kelių transporto sektoriui naujosios direktyvos nuostatos bus taikomos nuo tada, kai įsigalios būsimi šiam sektoriui skirti ES teisės aktai.
ES valstybės turės dvejus metus pasiruošti įgyvendinti naująsias taisykles.
EP atstovybė praneša, kad 2015 m. ES buvo apie 2 mln. komandiruotų darbuotojų. Tais metais Lietuva komandiravo 25 tūkst. darbuotojų, o priėmė tik 2,4 tūkst.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą1
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų2
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...
-
N. Mačiulis: Lietuvos gyventojų lūkesčiai yra vieni aukščiausių Europos Sąjungoje2
Vienas didžiausių šalyje komercinių bankų „Swedbank“ nekeičia šių metų Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo prognozės – šalies ekonomika turėtų augti 1,8 proc., tuo metu 2025 metų prognozė didinama i...
-
S. Krėpšta: šiemet rinką gali papildyti keli mažesni komerciniai bankai
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta sako, kad šiais metais šalies bankų rinką gali papildyti keli mažesni tiek Lietuvos, tiek užsienio bankai. ...
-
Ekspertė patarė, ką daryti, kad jaustumėte mažesnį finansinį stresą2
Per pastaruosius metus visiškai dėl savo finansinio saugumo užtikrintų gyventojų sumažėjo beveik dvigubai – taip jaučiasi vos kas dešimtas. Tokius duomenis atskleidžia banko „Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa. Be to, ...
-
I. Šimonytė: jūros vėjo parko konkursas neįvyko dėl nepalankios padėties rinkoje4
Neįvykus antrajam 2,4 mlrd. eurų preliminarios vertės 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkursui, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad investuotojai galėjo apsigalvoti, nes elektra rinkoje dabar gerokai pigesnė nei buvo Lietu...
-
Premjerė: galima diskutuoti apie papildomą 2 proc. pelno apmokestinimą gynybai6
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad galima diskutuoti apie verslo apmokestinimą didesniu pelno mokesčio tarifu gynybos reikmėms – tai pernelyg nepakenktų investuotojų požiūriui į investicijas Lietuvoje. ...
-
Potencialūs „Rheinmetall“ partneriai Lietuvoje – sprogmenų, elektronikos gamintojai3
Vokietijos karinės pramonės milžinei „Rheinmetall“ ketinant Lietuvoje statyti artilerijos šovinių gamyklą ir pradedant ieškoti vietos partnerių, šalies gynybos pramonės atstovai mano, kad su koncernu galėtų bendradarbi...
-
Seimas balsuos dėl laisvos valstybinės žemės laikinos nuomos
Seimas balsuos dėl Žemės įstatymo pataisų, kuriomis ketinama leisti laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai naudoti tik ūkininkams arba įmonėms, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos. ...