Pokyčiai uoste dėl baltarusiškų trąšų

Neatpažįstamai keičiasi uosto teritorijos centrinėje ir pietinėje jos dalyje ties „Klaipėdos Smelte“ ir toliau.

Bazė tampa tarsi „šašas“

Pirmiausia labai smarkiai išsiplėtė „Birių krovinių terminalas“ (BKT). Pastatyti ir statomi nauji sandėliai tiek pradžioje jam skirtoje teritorijoje, tiek toje teritorijoje, kuri buvo perimta iš „Klaipėdos Smeltės: įgijus iš jos šaldytų produktų terminalą ir nugriovus jį.

„Birių krovinių terminalas“ įgijo netgi atskirą įvažiavimą nuo Senosios Smiltelės ir Nemuno gatvių.

Pokyčiai šioje ir aplinkinėse uosto dalyse, panašu, vyks ir toliau. Pirmiausia savotišku šašu šioje teritorijoje tampa Uosto direkcijos laivyno bazė su senais buvusio žvejybos kolūkio pastatais. Juos nugriovus ateityje galėtų atsirasti dar maždaug šimto metrų ilgio krantinė su krovos sandėliais.

Apie tai, kad ši bazė gali būti perkelta vienoje iš spaudos konferencijų užsiminė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus. Uosto laivyno bazė ateityje galėtų būti perkeltą į buvusios „Laivitės“ naudotą „kaušą“, jei prie pirso būtų statomas naujas kruizinių laivų terminalas. Dabar perkelti ten laivus nebūtų saugu, nes juos šokdintų šioje vietoje susidarantis „traukūnas“.

Planuose ir kelias į „Kaminerą“

Šalia BKT praeina ir Klaipėdos uosto pietinė geležinkelio magistralė. Kol kas ji yra vienos atšakos. Kalbėta apie tai, kad turėtų būti ir antra atšaka.

Lietuvos krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vidmantas Dambrauskas užsiminė, kad vieta antrajai magistralės atšakai yra numatyta. Realiai jos kol kas nereikia. Tarp uosto kompanijų yra susitarta, kad, kai bus reikalinga antra geležinkelio atšaka bus kalbamasi su Uosto direkcija, kaip ją įrengti.

Kol kas svarbiau, kad atskiros geležinkelio atšakos ateitų į uosto krovos terminalus. Dabar gerinami geležinkelio privažiavimai į BKT. Ši bendrovė tapo pagrindine Baltarusijos kalio trąšų srauto priėmėja Klaipėdos uoste. 

Probleminis išlieka ir geležinkelio atšakos nutiesimas į šalia esančios naujos krovos kompanijos „Kamineros krovinių terminalas“ teritoriją. Daugybę metų žadama ir vis neįrengtas geležinkelis į buvusias „Klaipėdos hidrotechnikos“ ir lietuviškų durpių krovos krantines.

Rengiasi pradėti statybas

Neseniai Uosto direkcija paskelbė konkursą dėl naujų geležinkelių pietinėje uosto dalyje. Planuojama beveik 1,5 km ilgio 214 geležinkelio kelio nauja statyba ir 201, 213 ir 3 kelių rekonstravimas.

Geležinkelio kelias Nr. 201 yra privažiuojamasis kelias nuo Draugystės stoties. 213 ir 3 geležinkelio keliai yra „Birių krovinių terminalo“ teritorijoje ir prieš ją.

Šiuo metu geležinkelio kelio Nr. 201 būklė nuo Senosios Smiltelės g. pervažos iki BKT nuomojamos teritorijos yra prasta.

Šiuo metu BKT priima sąstatus, kurių ilgis yra 64 vagonai. Po rekonstrukcijos jų priėmimo  galimybės išaugs daugiau kaip dvigubai.

Iš esmės suformuojama BKT geležinkelių vagonų stotis. Čia bus laikomi ir iškrovimo lauks arba iškrauti formuojami tempti vagonai į Draugystės geležinkelio stotį. Atsižvelgiant į geležinkelio kelių plėtrą, sąstatai planuojami skirstyti į geležinkelio kelius Nr. 213 ir Nr. 214, nes ant šių kelių yra arba bus įrengti iškrovimo mazgai.

Naujai statomuose geležinkeliuose bus įrengti elektra šildomi iešmai, kas palengvins kelių naudojimą žiemą.

Tuo pačiu bus pertvarkyta ir BKT naudojamo geležinkelių mazgo elektroninių ryšių ir stebėjimo vaizdo priemonėmis sistema. Naujo geležinkelio statybos teritorijoje yra svarbių komunikacinių sistemų, tarp jų ir plačiajuosčio interneto tinklo kabelis, kuriuos reikės iškelti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kiekvieną

kiekvieną portretas
dieną Klaipėdos uostas tik ir giriasi, kad auga krovinių apimtys, nors nei ten auga nei ten ką, kas gi juos sutikrins, tikriausiai čia jų toks "viliotinis", tikslu gauti kuo daugiau pinigų statyboms, otkatams ir t.t.

teks

teks portretas
baltarusius greit užmniršti, nes jau dabar nutiesti ir dabar bandomi naftos magistraliniai vamzdynai, kuriais ne tik nafta bus perduodama į Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklas, bet ir perdirbta nafta bus vamzdynais perpompuojama iki Sankt Peterburgo uostų

manančiam

manančiam portretas
pasižiūrėk į statistiką ir pamatysi, kad Baltarusiški kroviniai sudaro vos trečdalį Klaipėdos krovinių
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių