Paskelbti geriausi 2015 metų darbdaviai Baltijos šalyse

  • Teksto dydis:

Ketvirtus metus iš eilės paskelbtos „Aon Best Employers“ titulus pelniusios organizacijos Baltijos šalyse. Geriausiais darbdaviais 2015 m. tapo „Lietuvos draudimas“ bei Latvijoje veikianti draudimo bendrovė „Balta“. Tai – pirmas kartas, kuomet geriausio darbdavio titulai atiteko išskirtinai vieno sektoriaus – draudimo – įmonėms.

„Tyrimai rodo, kad stipria organizacine kultūra pasižyminčios organizacijos pasiekia 20-30 proc. geresnių veiklos rezultatų. Pagrindiniai kriterijai, nubrėžiantys skirtumą tarp vidutinės ir geriausių darbdavių organizacijų, yra gebėjimas užtikrinti darbuotojų nusiteikimą ir energiją siekti tikslų, darbuotojų pasitikėjimas lyderiais, orientacija į aukštus veiklos standartus veikloje bei organizacijos kaip patikimo darbdavio reputacija. Džiaugiamės, kad „Aon Best Employers program“ rezultatai tampa kartele, leidžiančia įmonėms įsivertinti savo situaciją ir paskatina organizacijų vadovus inicijuoti bei palaikyti įsitraukimo kultūros kūrimo ir puoselėjimo procesą“, – sako Almanta Jakštaitė-Vinkuvienė, „OVC Consulting“ partnerė ir įsitraukimo sprendimų vadovė.

Pastaraisiais metais Lietuvos darbuotojų įsitraukimas į organizacijų veiklą vidutiniškai siekia 47 proc., o „Aon Best Employers“ titulus pelnančių organizacijų darbuotojų – daugiau nei 70 procentų. Panašiai skiriasi ir pasitikėjimo vadovybe bei orientacijos į aukštus veiklos standartus vertinimai, tačiau didžiausias skirtumas, siekiantis 1,7 karto, stebimas vertinant darbdavio patrauklumą ir patikimumą. Bendras pasitenkinimo darbu organizacijoje rodiklis taip pat gerokai skiriasi – geriausių darbdavių organizacijose jis siekia 89 proc., kitose – vidutiniškai 67 procentus.

Pasak A. Jakštaitės-Vinkuvienės, kuo toliau, tuo labiau organizacijoms reikia kitokios nei iki šiol darbuotojų pritraukimo ir išlaikymo, įvertinimo ir motyvavimo strategijos, kuri padėtų išlaikyti organizacijos sėkmę lemiančią darbo jėgą bei kuo platesnį darbuotojų gebėjimų ir potencialo panaudojimą. Tad minint įsitraukimo kultūrą ir organizacijas-geriausius darbdavius iš esmės kalbama apie tikslingą aplinkos, kuri organiškai „patraukia darbuotojų širdis ir paskatina veikti protus“, formavimą organizacijose.

„Lietuvos draudimui“ tai jau ketvirtasis iš eilės „Geriausio darbdavio“ apdovanojimas. Jį vertinu kaip įrankį objektyviai pamatuoti, kaip mums sekasi kurti pasitikėjimo ir įsitraukimo kultūrą „Lietuvos draudime“. Šį įvertinimą gauname kompanijai peržengus pokyčių laikotarpį: pasikeitė įmonės akcininkai, įgyvendinome vidinių pertvarkų, tačiau aktyviai ir atvirai bendraudami su kiekvienu darbuotoju sugebėjome išlaikyti orientaciją į žmogų, visų darbuotojų įsitraukimą ir pasitenkinimą. Apdovanojimas rodo, kad sėkmingai kuriame pasitikėjimą ne tik santykiuose su klientais, bet ir įmonės viduje – bendraujame atvirai ir paprastai, suprantame vienas kitą, tesime duotus pažadus“, – sako Kęstutis Šerpytis, „Lietuvos draudimo“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.

Sėkmingam organizacijų darbui ir įtraukiančios darbo aplinkos stiprinimui organizacijose itin svarbus ir vadovų įsitraukimo lygis. Pagal skirtingų grandžių vadovų įsitraukimo lygį situacija Lietuvoje atitinka pasaulines tendencijas. Aukščiausio lygmens vadovų įsitraukimas Lietuvoje siekia 80 proc. (pasaulyje 76 proc.), kitų grandžių vadovų įsitraukimas yra kiek žemesnis ir siekia 68 proc. (pasaulyje 67 proc.). Tačiau nuo pasaulio tendencijų Lietuva skiriasi geroku šuoliu žemyn, kalbant apie nevadovaujančių darbuotojų įsitraukimo lygį.

Organizacijose Lietuvoje aukščiausius vadovus kaip gebančius vadovauti efektyviai, suteikiant aiškią kryptį ateičiai ir įkvepiant tikėjimą organizacijos ateitimi, įvardina apie 50 proc. darbuotojų. Tačiau tik apie 40 proc. teigia, kad vadovybė žmones laiko iš tiesų vertingu organizacijos turtu. Taip pat tik kas antras darbuotojas sutinka, kad tiesioginis vadovas jį įkvepia padaryti geriausia, ką darbuotojas gali. Tad nors pačių vadovų įsitraukimo lygis yra ganėtinai aukštas, vadovo vaidmuo skatinant darbuotojų įsitraukimą ir gebėjimas būti iš tiesų įtraukiančiais lyderiais vis dar yra stiprintinas. Tai patvirtina ir toks palyginimas – pasaulyje savo vadovus kaip puikius lyderius pozityviai vertina 59 proc. darbuotojų, tuo tarpu Lietuvoje – 48 procentai.

„Mūsų praktika rodo, kad įsitraukę darbuotojai yra pasirengę kurti novatorišką požiūrį į verslą ir paslaugas, jie atsiliepia teigiamai apie kompaniją, todėl stiprina bendrovės kaip darbdavio reputaciją ne tik viduje, bet ir išorėje. Be to, įsitraukimas lemia ir nepriekaištingą klientų aptarnavimą, o tai padeda siekti geriausių kompanijos rezultatų. Žinoma, ne mažiau svarbi ir veiklos valdymo sistema, vidinė aplinka bei vadovų gebėjimas perduoti kitiems aiškų supratimą apie kompanijos strategiją ir ateities planus. Tad investicijos į atvirą komunikaciją su darbuotojais ir vadovais, įtraukiant juos į vidinius procesus ir skatinant dirbti komandoje glaudžiai, yra svarbiausias kriterijus, siekiant maksimalaus įsitraukimo“, – pataria Bogdan Benczak, „Balta“ generalinis direktorius.

Daugiau nei du dešimtmečius pasaulyje ir ketvirtus metus Baltijos šalyse atliekamas „Aon Best Employers program“ tyrimas suteikia galimybę pasilyginti su skirtingų sektorių bei įvairaus dydžio organizacijomis. Tyrimas atliekamas apklausiant visus dalyvaujančios organizacijos darbuotojus bei aukščiausio lygmens vadovus, o geriausiais metų darbdaviais tampa tie, kurie sugeba efektyviai valdyti tyrime matuojamus tvariai organizacijų veiklai svarbius faktorius.

Nuo 2012 m. „Aon Best Employer“ titulu apdovanotos bendrovės, dirbančios informacinių technologijų, bankininkystės, draudimo, farmacijos, telekomunikacijų ir tabako gamybos sektoriuose.

„Aon Best Employers program“ nuo 2012 m. Baltijos šalyse vykdo konsultacijų ir mokymo kompanija „OVC Consulting“, kuri yra oficiali tyrimo metodiką sukūrusios pasaulinės konsultacijų kompanijos „Aon Hewitt“ atstovė Lietuvai, Latvijai ir Estijai. Baltijos šalyse 2012-2015 m. tyrime dalyvavo 116 organizacijų iš įvairių sektorių, apklausta virš 24 tūkst. respondentų. Pasaulio mastu tyrime dalyvavo 6 tūkst. kompanijų iš 164 šalių, apklausta virš 8 mln. respondentų.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių