Pasaulinis mados tinklas H&M kuriasi ten, kur randa gerą vietą

Lietuva tapo 50-ąja šalimi, į kurios drabužių rinką įžengė pasaulinis mados tinklas H&M. Rytoj sostinėje duris atvers pirmoji šalyje šio tinklo parduotuvė. H&M vadovė Suomijai ir Baltijos šalims sako, kad ją mūsų šalyje pirmiausia pribloškė įsidarbinti panorusių žmonių skaičius.

Per du aukštus įsikūrusioje parduotuvėje prekių sau ras moterys, vyrai ir vaikai. Visi drabužiai suskirstyti pagal stilių: kasdienis, sportinis, klasikinis. Daugelis jų pasiūti iš ekologiškos medvilnės. Parduotuvėje įkurti ir aksesuarų skyriai bei skyrius namams – "H&M Home", kuriame – rankšluosčiai, patalynė ir kiti reikmenys, skirti vonios ar miegamojo kambariams.

Šviestuvai, eskalatorius veikia saugodami aplinką – taupydami elektros energiją: naudojamos šviesos diodų lempos, persirengimo kabinose, kai nėra žmonių, šviestuvai prigęsta, o kai niekas nevažiuoja eskalatoriumi, jis sulėtėja.

Parduotuvės vadovė Suomijos ir Baltijos šalims Marika Pyykkö teigė, kad ne tik lietuviai, bet ir prekės ženklo atstovai seniai laukė šios galimybės. Tiesa, rytoj duris atversianti parduotuvė nebus vienintelė šalyje. Dar šįmet ketinama vieną jų atidaryti Klaipėdos "Akropolyje", o kitąmet – dar tris Vilniuje ("Oze", "Panoramoje" bei "Gedimino 9") ir vieną Šiauliuose. Deja, Kaunui savo eilės teks palaukti.

Apie daugiau nei pusšimtį metų skaičiuojančios bendrovės įsikūrimą Lietuvoje, planus plėstis, sėkmės raktą ir darbą H&M dienraščiui papasakojo į Lietuvą atvykusi M.Pyykkö.

– Ilgai teko laukti H&M Lietuvoje, bet pagaliau sulaukėme. Kas lėmė šį atėjimą?

– Kai renkamės vietą, kur galėtume atidaryti parduotuvę, labai svarbu rasti jai tinkamą. Ir tokią radome čia. Esu labai patenkinta, kad Lietuva taps 50-ąja šalimi, kurioje atidarome savo madingų, už gerą kainą ir visai šeimai skirtų drabužių parduotuvę. Tikrai buvo verta to laukti.

– Kiek darbo vietų sukūrėte Lietuvoje?

– Kai pradėjome rinkti komandą pirmosioms parduotuvėms Lietuvoje, sulaukėme daugiau kaip 3,5 tūkst. prašymų. Susidomėjimas peržengė visus lūkesčius. Dabar turime puikią komandą, esame sukūrę daugiau kaip šimtą darbo vietų.

– Iš viso per šiuos ir ateinančius metus mūsų šalyje planuojate atidaryti šešias parduotuves. Tačiau tame sąraše nėra antro pagal dydį Lietuvos miesto – Kauno. Kodėl?

– Potencialo matome visose šalyse. Pernai atidarėme dvi sėkmingai dirbančias parduotuves Latvijoje, Rygoje, už trijų savaičių atidarome pirmą parduotuvę Estijoje, kitąmet parduotuvių skaičius išaugs ir Lietuvoje. Svarbiausia – tinkama vieta. Mums reikia didelės erdvės, kad savo produkciją galėtume pasiūlyti visiems klientams. Kai rasime tokią Kaune, atidarysime ir ten, tačiau kol kas dar teks palaukti.

– Bendrovė sparčiai auga ir plečiasi. Kokia jos sėkmės paslaptis?

– Manau, tai pati verslo idėja. Mes siūlome madą, geras kainas ir kokybę. Mūsų ir šūkis toks. Siekiame pateisinti klientų lūkesčius tiek produkcijos, tiek paslaugų atžvilgiu. Norime, kad apsipirkimas mūsų parduotuvėse jiems paliktų gerą įspūdį.

– Marika, ar tai pirmas jūsų vizitas Lietuvoje?

– Jau buvau čia, kai apžiūrinėjau vietas parduotuvėms. Labai norėčiau čia atvykti kaip turistė ir pamatyti daugiau.

– Vadinasi, lietuvių jau matėte ir nemažai sutikote. Ką manote apie žmones, jų stilių?

– Kalbėdama vien apie komandą galiu pasakyti, kad jie fantastiški, draugiški, bendraujantys. Čia daug sąmoningų mados klientų, kuriems mada tikrai rūpi. Dėl to labai smagu. Ir daugelis jūsiškių džiaugėsi bei sakė: "Pagaliau, laukimas baigėsi." (Šypsosi.)

– H&M dirbo su daugeliu žinomų dizainerių, ne vienas garsus žmogus puikavosi jūsų reklamose. Kiek žymūs veidai lemia bendrovės sėkmę?

– Manau, mes visada siekiame nustebinti. Svarbiausia yra parodyti madą. Renkamės skirtingus modelius skirtingoms kampanijoms, galinčius geriausiai joms atstovauti. Labai džiaugiamės, kad vasarą turėjome Beyoncé, o rudenį – vieną garsiausių supermodelių Gisele Bündchen. Nuotraukos bus nuostabios.

– Kokios medžiagos naudotos rudens kolekcijai kurti ir kokios pagrindinės vyraujančios spalvos?

– Savo drabužiams naudojame daug ekologiškos medvilnės. Šio rudens kolekcijoje vyrauja velvetas, oda, vilna. Kalbant apie spalvas, trumpai galima pasakyti – juoda sugrįžo. Ji visada buvo madinga, bet šį rudenį ji ypač svarbi. Daug dėmesio skirta detalėms, kirpimui. Labai gražu, galėčiau nusipirkti visą kolekciją. (Juokiasi.)

– Kokių planų turite ateičiai? Gal planuojate ką nors keisti?

– Matome save kaip didžiausią konkurentą. Spaudžiame save nuolat, sukame galvą, kaip būti geriausiems kitąmet, kaip pateisinti klientų lūkesčius ir pan. Parduotuvė mums yra geriausia komunikacija, mums labai svarbu žinoti, kas patinka klientui.

– Dirbate H&M jau 24 metus. Ką reiškia dirbti šiam prekės ženklui?

– Tai nuostabu. Kai pradėjau dirbti, parduotuvių skaičius nesiekė trijų šimtų. Per tiek metų užaugome beveik iki trijų tūkstančių. Matai tą augimą, nuolat pildosi kolegų gretos – daugelis čia nori dirbti, žmonėms suteikiamos karjeros galimybės ir erdvė tobulėti. Čia daug išmoksti. Nuostabu dirbti keliaujant po pasaulį ir tik nuo kiekvieno priklauso, kaip save realizuosi.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Į Kauną

Į Kauną portretas
Reikia Laisvės al tokios pardės, iškarto atsigautų centras

shksk

shksk portretas
kazkoks keistas interviu. viena klausia, kita atsako... o Kaune galetu isikurti Maironio gatveje esanciame prekybos centre Sostine
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių