Nesutaria, kokią įtaką pirkėjams turėtų „Rimi“ ir „Iki“ susijungimas

Lietuvoje konkurencija tarp prekybos tinklų didelė, tai rodo bananų karai, LRT RADIJUI sako Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LLRI) vadovas Žilvinas Šilėnas.

Pasak jo, vartotojai iš tokios didelės konkurencijos gali tik išlošti, todėl ir galimas „Rimi“ ir „Iki“ susijungimas neturėtų tos konkurencijos sumažinti. Priešingos nuomonės laikosi šeimos finansų ekspertė Judita Varanauskienė. Jos teigimu, nereikėtų nusiteikti optimistiškai, kad, mažėjant konkurentų skaičiui, kainos toliau kris.

Didesni konkurento nuostoliai – laimėjimas

Anot Ž. Šilėno, dviejų didelių prekybos tinklų – „Rimi“ ir „Iki“ – susijungimas yra logiškas, nes Lietuvos rinkoje turime pagrindinį prekybos tinklą – „Maxima“ – ir augantį konkurentą – „Lidl“.

„Galbūt šie prekybos tinklai [„Lidl“ ir „Maxima“ – LRT.lt] labiau konkuruoja kainomis. „Rimi“ taikosi į šiek tiek aukštesnes pajamas gaunančius pirkėjus, turi truputį kitokį asortimentą, todėl yra lyg ir kažkur per vidurį. [...] Įsigijusi „Iki“, „Rimi“ pasiektų daug didesnę sklaidą, nes „Iki“ turi dvigubai daugiau parduotuvių nei „Rimi“. Logikos tame yra“, – tvirtina Ž. Šilėnas.

Siūlau pasižiūrėti į tuos prekybos centrus, kurie vieni prie kitų statosi parduotuves būtent tam, kad viliotų pirkėjus ir konkuruotų tarpusavyje. Konkurencija iš tikrųjų stipri. Kaip vartotojas galiu tuo tik pasidžiaugti.

Kokią įtaką dviejų tinklų susijungiams turėtų konkurencinei kovai, pasak Ž. Šilėno, galima vertinti dvejopai. Eksperto teigimu, vieni specialistai tikina, kad toks susijungimas neturėtų sumažinti konkurencijos. Jis pateikia pavyzdį – Lietuvoje veikia vos trys didieji mobiliojo ryšio operatoriai, tačiau konkurencija tarp jų didelė.

„Kita vertus, yra ir kitas požiūris, kuris sako – jei lieka mažiau žaidėjų, konkurencija gali šiek tiek sumažėti. Manau, kad konkurencija šioje vietoje tikrai nelabai sumažės. Mano galva, ji šiame sektoriuje didelė. Dviejų žaidėjų susijungimas ir dar vieno stipresnio atsiradimas gali turėti netgi konkurencijos paaštrinimo poveikį“, – įsitikinęs Ž. Šilėnas.

Jis neabejoja – konkurencija tarp prekybos tinklų Lietuvoje didelė. Tai, anot Ž. Šilėno, įrodo prekybos tinklų sprendimai savo parduotuves statyti arti konkurentų parduotuvių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

NA NA

NA   NA portretas
skurdžioje Lietuvoje, tikrai nereikia švedų prekybos tinklo " Rimi",kuris yra vienas iš brangesnių ,ne gana to ,prekybos tinkle ,įteisinta, visiška darbuotojų vergystė _____už minimumą ,dirba dešimtys darbų ,o atlyginimas yra valandinis ,arba fiksuotas minimumas ."Rimi" prekyboje vyrauja įdomi taktika :brangesnės prekės išdėstytos pirmose ir patogiose lentynose , pigesnės užgrūstos ,kad reikėtu jų paieškoti ,,,,sėkmės jungtis ,kad tik Lietuvai būtu geriau ,,,,

Anonimas

Anonimas portretas
O kokia nauda eiliniam pirkėjui ?

Anonimas

Anonimas portretas
pavadinimas bus Rimiki?
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių