Atstatytu Rengės ruožu pajudėjo pirmasis krovinys latviams

Neseniai atstatytu geležinkelio ruožu iš Mažeikių į Latvijos Rengę šeštadienio rytą pajudėjo pirmasis krovininis traukinys.

„Išties džiugu, kad šiandien yra tokia diena, kai mes visi esame kartu ir tas buvimas reiškia, kad mes gebame bendradarbiauti, bet svarbiausia – vieni kitais pasitikėti, nes mūsų gebėjimas turi konkrečią išraišką. Ir ta išraiška – to ruožo atstatymas – turi teigiamas ilgalaikes pasekmes“, – simboliniame renginyje Mažeikiuose sakė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

„Ilgalaikes teigiamas pasekmes ir verslui, o tai reiškia, kad mūsų Baltijos šalių žmonėms gyvenimas pagerės, nes jeigu klestės verslas, tai didės ir mūsų biudžetas, o jeigu didės biudžetas, tai kiekvienas pajus naudą. Bet ypatingai svarbus veiksnys tų pokyčių yra ilgalaikis bendradarbiavimas“, – pridūrė jis.

Kaip anksčiau BNS teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis, 45 vagonų sąstatas gabeno 2,7 tūkst. tonų šviesių naftos produktų, skirtų Latvijos vidaus rinkai. Nuo Latvijos sienos krovinį turėjo perimti ir iki Rygos nugabenti Latvijos geležinkeliai. 

Simboliniame renginyje Mažeikiuose šeštadienį taip pat dalyvavo Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis, Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis, Mažeikių meras Vidmantas Macevičius, bendrovių „Lietuvos geležinkeliai“, „Orlen“, „Orlen Lietuva“ bei „Latvijas dzelzceļš“ vadovai.

Tai labai svarbi diena Latvijai ir Latvijos transporto sistemai. Mes atkūrėme jungtį tarp Jelgavos ir Mažeikių.

„Vyriausybės vardu ir Sauliaus Skvernelio asmeniškai vardu noriu pasveikinti su šito labai svarbaus projekto realizavimu (...) Be jokios abejonės, kad transporto infrastruktūros sukūrimas šalies viduje ir ypatingai transporto infrastruktūros jungiamoji su kaimyninėmis šalimis, Pabaltijo šalimis, Lenkija, yra vienas iš strateginių ir svarbiausių uždavinių Vyriausybei“, – renginyje sakė A. Stončaitis.

Pasak Latvijos susisiekimo ministro T. Linkaičio, atstatytas ruožas svarbus ne tik krovinių gabenimui, tačiau ir keleivių pervežimui.

„Tai labai svarbi diena Latvijai ir Latvijos transporto sistemai. Mes atkūrėme jungtį tarp Jelgavos ir Mažeikių. Taip tik atrodo, kad 19 km yra trumpas atstumas, tačiau tai yra ypač svarbi jungtis ir mes džiaugiamės tuo, kad ji atkurta (...) Šis Mažeikius, Jelgavą ir Rygą jungiantis geležinkelis svarbus ne tik krovinių gabenimui, tačiau ir sąryšiui su keleivių transportu. Tikiu, kad vieną dieną galėsime atkurti ir keleiviams skirtą liniją tarp Mažeikių ir Rygos“, – teigė T. Linkaitis.

Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ generalinis direktorius Danielis Obajtekas už atstatytą geležinkelio ruožą dėkojo premjerui S. Skverneliui.

„Ir versle, ir politikoje svarbu pasitikėti vieni kitais, nes naftos produktų perdirbimo gamykla ir įmonė ne tik kuria verslą, bet ir pasitikėjimą šiame sektoriuje (...) Ši Lietuvos Vyriausybė įgyvendina savo užduotis ir laikosi duoto žodžio (...) Norėčiau širdingai padėkoti ministrui pirmininkui S. Skverneliui už didžiulį indėlį, kad buvo įgyvendinti šią investiciją“, – renginyje sakė „Orlen“ vadovas.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška teigė, kad atstatytas Rengės ruožas prisidės prie „Orlen Lietuva“ planuojamų investicijų Mažeikiuose.

„Mes verčiame naują lapą mūsų bendradarbiavime. Dar prieš keletą metų buvo daug įtampų, daug nepasitikėjimo. Kartais atstatyti santykius yra daug sunkiau nei pastatyti infrastruktūrą. Mes turėjome labai aiškų matymą, kad šią istoriją reikia pakeisti (...) Aš labai džiaugiuosi, kad efektyvi logistika ir mūsų sprendimai prisideda prie mūsų strateginio partnerio „Orlen Lietuva“ planų investuoti milžiniškas investicijas į gamyklą, kas leis užtikrinti ilgalaikį jos gyvavimą“, – teigė M. Bartuška.

Jis taip pat teigė besitikintis, kad atstatytu ruožu ateityje galės važiuoti ir keleiviniai traukiniai, taip pat džiaugėsi ir būsima „Rail Baltica“ vėže.

„Mes kalbame apie naujus keleivių traukinius tarp Rygos ir Mažeikių, Vilniaus ir Rygos. Aš tikiu, kad ateityje galėsime suteikti platesnes ir geresnes galimybes mūsų žmonėms keliauti traukiniais tarp kaimyninių šalių“, – sakė „Lietuvos geležinkelius“ vadovas.

Daugiau nei prieš dešimtmetį išardyto geležinkelio ruožo į Rengę atstatymo darbai baigti gruodžio pabaigoje. 19 kilometrų ilgio ruožo atstatymas kainavo apie 10 mln. eurų, juos atliko Estijos kapitalo geležinkelių tiesimo įmonė „Vitras-S“.

Ruože atstatyti ne tik bėgiai, bet ir suremontuoti kiti kelio statiniai – 5 pervažos, 5 tiltai, 3 pralaidos, išvalyti vandens grioviai, atstatyta eismo valdymo sistemų ir susijusių ryšių sistema. 

„Orlen Lietuva“ į Latviją dabar galės gabenti produktus gerokai trumpesniu keliu. Iki šiol jie buvo vežami per Šiaulius ir Joniškį.

2008 metais išardytą ruožą atstatyti iki 2019 metų pabaigos „Lietuvos geležinkeliai“ įsipareigojo Europos Komisijai, 2017 metais skyrusiai įmonei beveik 28 mln. eurų baudą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ponui D@lb@j@bui

ponui D@lb@j@bui portretas
Svarbiausia, kad atstatyta visai ne ta atšaka, kuri į Ventspilio pusę, o ta, kuri į Jelgavos pusę. Netgi straipsnyje apie tai parašyta. O ir sovietmečiu į Ventspilį vedė produktotiekis. Dabar gi ruošiamasi statyti produktotiekį į tą pačią "Klaipėdos naftą" iš Mažeikių, bei naftotiekį iš Būtingės į Klaipėdą. Na ir kam gi vežioti naftos produktus Latvijos rinkai per aplink - pro Šiaulius ir Joniškį, kai galima tiesiai į Jelgavą?

Dol.ba.jobams

Dol.ba.jobams portretas
Paskaičiokit. Nepriežiura ir išardimas LG ir KN i metus dave apie 5mln tonu kroviniu iš Mažeikiu naftos/wiljams/orlean. Taip jau gavosi kad cccp laikais buvo sukurta tokia grandine Mažeikiu nafta dirbo per venspili o Klaipedos nafta aptarnavo baltarusijos npg. Tai vat kas arde begius galvojo apie savus o kas ATstate atidave krovini brAliukams ir nauda Lenkams. Tad sekmes.

ane?

ane? portretas
Išardė, - pasidarė pinigų, atstatė , vėl gerai. Liuks biznis.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių