- Rūta Grigolytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Taršių automobilių mokesčio sprendimas bus suformuotas per artimiausias kelias savaites, sako aplinkos ministras Kęstutis Navickas.
„(Mokestis bus pristatytas – ELTA), kada spėsime pasirengti ir pristatysime Vyriausybei. Manau, kad neturėtų trukti. Kelios priežastys lemia neskubėjimą, svarstome keletą socialiai svarbių kompensacinių priemonių. Reikia rasti kompromisą ir žiūrėti, kas geriausiai veikia“, – „Delfi TV“ laidoje „Delfi Diena“ sakė ministras.
Ministro manymu, mokestis gali atsirasti nuo 2020 m.
„Jeigu būtų tikrai tvirta politinė valia, jis galėtų įsigalioti ir nuo kitų metų. Tačiau tai teorinė galimybė“, – sakė ministras. Mokestis, pasak ministro, būtų renkamas registruojant naujai įsigytą automobilį.
„Vieną kartą susimoki ir važinėji laimingas“, – kalbėjo K. Navickas.
K. Navicko apytikslėmis žiniomis, dabar tokių taršių automobilių, kurie patektų į mokesčio „žirkles“, Lietuvoje yra apie 40 tūkst.
Dyzelinių automobilių atsisakoma. Kas su jais pasidarys? Jie atsidurs Lietuvoje. Gal reikia spręsti šią problemą? Lietuva rizikuoja tapti antrarūšių automobilių rinka.
ELTA primena, kad yra planuojama taikyti didesnį registracijos mokestį naujai perkamiems taršiems automobiliams.
Birželį Lietuvoje viešėjęs Europos Komisijos (EK) narys Vytenis Povilas Andriukaitis sakė, kad Lietuva rizikuoja tapti antrarūšių automobilių rinka, ir EK yra nesuprantama, kodėl šalis nenori plėsti aplinkosaugos mokesčių bazės ir šiuo klausimu atsilieka nuo kai kurių kitų ES šalių.
„EK nesuprantama, kodėl Lietuvoje nesiimama aplinkosauginių mokesčių, man – taip pat. Galingi prabangūs automobiliai, kuriuos perkasi įmonės, teršia aplinką. Šiandien šis klausimas numeris vienas ES. Dyzelinių automobilių atsisakoma. Kas su jais pasidarys? Jie atsidurs Lietuvoje. Gal reikia spręsti šią problemą? Lietuva rizikuoja tapti antrarūšių automobilių rinka“, – Seimo Užsienio reikalų komiteto posėdyje yra sakęs V. P. Andriukaitis.
Baltijos Asamblėjos (BA) Ekonomikos, energetikos ir inovacijų komiteto pirmininko pavaduotojas Atisas Lėjinis iš Latvijos yra sakęs, kad jo šalyje baiminamasi, jog lietuviai gali užsinorėti kuo greičiau išparduoti senus dyzelinius automobilius Latvijoje, jeigu Lietuvoje tokie bus apmokestinti.
Tuo tarpu Aplinkos ministerijai paskelbus apie didesnį registracijos mokestį taršiems automobiliams, Seimo Aplinkos komiteto pirmininkas Kęstutis Mažeika kaip tik siūlo dėmesį sutelkti ne į naujus mokesčius, o į skatinimo priemones parduoti taršius automobilius, pavyzdžiui – išvežant į Ukrainą.
Pasak komiteto pirmininko, su premjeru Sauliumi Skverneliu ir ūkio ministru Virginijumi Sinkevičiumi yra kalbėta ir apie kitas alternatyvas, kurios prisidėtų prie taršių automobilių rinkoje mažinimo.
„Kalbėta, kad turime padėti tiems žmonėms, kurie turi šiandien tuos (taršius - ELTA) automobilius, atsižvelgiant į, pavyzdžiui, Vokietijos praktiką. Vokiečiai, norėdami, kad tie automobiliai neterštų aplinkos, taiko finansinį paskatinimą juos parduoti. Didelė dalis jų ir į Lietuvą atvažiuoja. Turime neblogus santykius su Ukraina, ir nors ji turi automobilių importo mokestį, bet žinant jų perkamąją galią, jie įsiveža pačius seniausius, taršiausius automobilius. Tai, manau, reikėtų diskutuoti, kad padėtume mūsų verslininkams, paskatintume tų automobilių išvežimą iš Lietuvos“, – „Žinių radijo“ laidai „Pozicija“ kalbėjo K. Mažeika.
Jo nuomone, daugiau klausimų, susijusių su automobilių tarša, turėtų spręsti savivaldybės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...