Ministerija atidavė duoklę verslininkams

  • Teksto dydis:

Ūkio ministerija jau dvyliktą kartą apdovanojo šalyje veikiančių įmonių vadovus už jų nuopelnus Lietuvos verslui.

Šešios nominacijos

Kasmet konkursas sulaukia vis didesnio susidomėjimo, o jame dalyvauti ryžtasi ne tik didelės įmonės, tačiau ir smulkieji verslininkai ar rinkos naujokai. Ūkio ministerijos komisija šešiose kategorijose atrinko po tris geriausius rezultatųus pasiekusius pretendentus, o spalio 5-osios vakarą paskelbė ir visų kategorijų laimėtojus.

„Džiugu matyti, kad šie apdovanojimai kiekvienais metais suburia vis daugiau įvairiausių verslo atstovų. Sėkmingai dirbančių įmonių turime labai daug, o jų aktyvumas šiuose apdovanojimuose tik įrodo, kad Lietuvos verslininkai nori būti pastebėti ir įvertinti. Ir ne veltui, nes jie pasiekė puikių rezultatų, dideliais žingsniais žengia į tarptautines rinkas, yra konkurencingi, išmanūs ir itin atviri naujovėms“, – sako ūkio ministras Evaldas Gustas.

Nominaciją „Tvirtas žingsnis į eksporto rinkas“ laimėjo UAB „Ruptela“, „Drąsios investicijos“ nominaciją laimėjo „Lidl Lietuva“. Šiai įmonei atiteko ir publikos simpatijų prizas. Inovatyviausios įmonės prizą kategorijoje „Inovatyvių sprendimų lyderis“ laimėjo UAB „Deeper“, sėkmingai vykdančių socialinį verslą įmonių kategorijoje nominaciją „Socialinio verslo lyderis“ atsiėmė VšĮ „GMM projektai“. Likusios dvi nominacijos buvo susijusios su vadovo indėliu į sėkmingą verslo plėtrą ir pasiektus rezultatus – „Versli moteris“ ir „Jaunas ir verslus“. Geriausia moterimi verslininke pripažinta UAB „Aconitum“ įkūrėja ir įmonės vadovė Rima Balanaškienė, o sėkmingiausio jaunojo verslo nominaciją laimėjo – UAB „Atsikeli ir varai“ savininkė ir direktorė Aušra Šeduikytė. Svarbiu vakaro akcentu tapo ir Ūkio ministerijos geriausių magistro darbų apdovanojimai. Net du iš jų iškeliavo į Kauną, o vienas liko Vilniuje. Trečią ir antrą vietas konkurse užėmė Kauno technologijos universiteto magistrantės Akvilė Feiferytė ir Virginija Januškaitė, o pirmoji vieta atiteko Vilniaus universiteto studentui Linui Jonušauskui. Geriausių magistro darbų konkurso dalyviai pasidalijo ir 3 tūkst. eurų prizinį fondą.

Svarbus įvertinimas

Visi apdovanojimus atsiėmę įmonių atstovai tikino, kad svarbiausias jų tikslas – plėtoti savo verslą Lietuvoje, nepaisant to, kiek jų sukuriamos produkcijos iškeliauja į užsienio šalis. Ne vienos įmonės vadovas džiaugėsi, kad jų produkcija vertinama užsienyje, tačiau jiems svarbu, kad ant gaminio būtų ženklas „Pagaminta Lietuvoje. „Šis apdovanojimas mums labai svarbus pripažinimas ir mūsų darbo įvertinimas“, – laikydamas rankose nominacijos už inovatyvius sprendimus statulėlę pripažino įmonės „Deeper“ vykdomasis direktorius Vytautas Dobilas. Įmonė jau buvo sulaukusi pripažinimo svečiose šalyse, tačiau didesnis dėmesys gimtinėje į juos buvo atkreiptas tik neseniai. „Visuomet išdidžiai sakome, kad esame lietuviai. Neretai dar tenka paaiškinti savo klientams, kur ta Lietuva yra. Pradedame nuo to, kad priklausome ES, kad dirbame vadovaudamiesi aukščiausiais standartais ir kad kokybė mums svarbiausias kriterijus“, – tikino pašnekovas. Jis neslėpė, kad aukštųjų technologijų versle negali snausti, nes produkto galiojimo laikas labai trumpas, todėl nuolatos vykdomi nauji tyrimai, kuriami ir tobulinami nauji produktai. „Dabar visi mus geriausiai žino dėl žvejybinio sonaro, kuris vandens dugno duomenis siunčia į žmogaus mobilųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį, tačiau jau kitąmet savo klientams pristatysime daugiau naujų produktų, susijusių ne tik su žvejyba“, – teigė V.Dobilas.

Vienas įmonės vadovų neslėpė, kad versle labai svarbu palaikyti ryšį su klientais, žinoti jų pageidavimus ir pagal tai stengtis tobulinti savo produktus. „Neretai mūsų klausia, ar pakanka sukurti gerą produktą? Manau, kad tai yra labai svarbu ir jį reikia tobulinti, tačiau vos tik klientas pasako, kad produktas tinkamas, reikia ne tik bandyti jį dar pagerinti, tačiau jau kurti ir naujus. Tobulybės iškart nebūna“, – pasakoja V.Dobilas.

Visuomet pasiruošę

Lietuvos verslui visuomet svarbi buvo Rusijos ir NVS šalių rinka, tačiau pakitus geopolitinei situacijai verslo atstovams staigiai savo žvilgsnį reikėjo perorientuoti į kitas rinkas, todėl itin reikšminga „Tvirto žingsnio į eksporto rinkas“ nominacija. Ją atsiėmusios įmonės „Ruptela“ vadovas Andrius Rupšys neslėpė, kad toks įvertinimas yra tarytum patvirtinimas, kad viskas daroma gerai, judama teisinga kryptimi ir taip prisidedama ne tik prie įmonės sėkmės, bet ir prie geresnės Lietuvos padėties. „Mūsų įmonė, be abejo, jautė eksporto pokyčius, tačiau mes iš dalies buvome tam pasiruošę, nes buvome išsinagrinėję galinčias kilti grėsmes ir pasirengę scenarijus, kaip kuo mažiau nukentėti“, – pasakojo A.Rupšys. Atrodo, kad įmonei tai pavyko padaryti labai sėkmingai, nes pastaraisiais metais iš eksporto gautos pajamos sudarė 85 proc. visų įmonės pajamų, o klientų ratas išsiplėtė ne tik Europoje, tačiau ir Afrikoje, Azijoje ir Pietų Amerikoje.

„Mūsų įmonės šūkis ir vizija – augimas ir meistriškumas. Kalbant apie tai, itin svarbios tampa kompetencijos ir jų didinimas, todėl galime vertinti ir galimus iššūkius verslui ateityje. Kuo didesnis tampi, tuo reikšmingesni pasidaro išorės veiksniai, galėsiantys turėti nemenkos įtakos verslo sėkmei. Jau dabar esame apmąstę įvairius juoduosius scenarijus mums svarbiose rinkose, tad esame pasiruošę visokiems netikėtumams. Sakyčiau taip – esame pasiruošę žvarbiai žiemai – turime malkų, kastuvų, maisto atsargų, tačiau žvarbi žiema gali ir neateiti, bet, jei ateis, mes neišsigąsime“, – juokavo A.Rupšys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių