- Erika Alonderytė, Valdas Pryšmantas, Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) pervežamų krovinių dalį, o jo ir kitų juodųjų metalų tranzito per Lietuvą draudimas įskaičiuotas į visų Vakarų sankcijų Rusijai poveikį geležinkelių įmonei.
„Kalbant apie tranzitą į Kaliningradą, kai kalbame apie poveikį mūsų transporto sektoriui, jau jis įskaičiuotas, sankcijų poveikį esame įskaičiavę. Planuojame, kad šiais metais „Lietuvos geležinkeliai“ perveš maždaug 50 proc. mažiau krovinių nei planavo, šitoje vietoje iš transporto sektoriaus perspektyvos nieko naujo nėra“, – žurnalistams Vilniaus oro uoste trečiadienį sakė ministras.
„Kviesčiau susilaikyti visus nuo aštrios retorikos net nepažiūrėjus į skaičius. Plienas, kuriam įsigaliojo sankcijos, yra tokie skaičiai, kad geležinkelių tinkle net ir pamestum tokius skaičius, kokie jie yra maži“, – sakė M. Skuodis.
Ministras nekomentavo, kokių atsakomųjų priemonių galėtų imtis Rusija dėl šių prekių tranzito draudimo ir ar Lietuva joms pasiruošusi.
„Nenorėčiau komentuoti grasinimų, kurie didžiąja dalimi yra propaganda ir nenorėčiau prisidėti prie jos sklaidos“, – sakė M. Skuodis.
Jo teigimu, bendra situacija dėl karo Ukrainoje ir Vakarų sankcijų Rusijai ir Baltarusijai yra išskirtinė, todėl dedamos visos pastangos nukreipti logistikos srautus per Lietuvą į Vakarus. Apie tai M. Skuodis trečiadienį diskutavo ir su „Lietuvos geležinkelių“ valdyba.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas sakė, jog bendrovė klientus Kaliningrade informavo praėjusią savaitę, dieną prieš įsigaliojant sankcijoms.
„Apie sankcijas skelbiama ir viešai, kokios, nuo kada įsigalioja, tiek įmonėms, tiek klientams informacija prieinama. O klientai buvo informuoti, kad nebūtų kraunami kroviniai tokiomis prekėmis“, – žurnalistams trečiadienį sakė M. Dubauskas.
Anot jo, sumažėjus krovinių, bendrovė siekia diversifikuoti veiklą į Vakarų rinkas, neatsisakoma ir Ukrainos rinkos.
„Yra daug potencialių ir esamų klientų (Ukrainoje – BNS), su kuriais reikia bendrauti, susidomėjimas didelis tiek iš Ukrainos į Lietuvą produkcijos vežimu, tiek iš Lietuvos į Ukrainą. (...) Pradėti reisai iš Kauno intermodalinio terminalo į Duisburgą, dukterinė bendrovė pradeda plėstis Lenkijos rinkoje“, – teigė M. Dubauskas.
M. Skuodžio teigimu, vėliau šiemet įsigaliosiančios ES sankcijos Rusijos prekių tranzitui per ES teritoriją taip pat neturėtų smarkiai paveikti LTG krovinių pervežimo.
„Sankcijos įsigalioja etapas po etapo, tai nafta ateis dar labai negreitai, metų pabaigoje, o sankcijos angliai – rugpjūčio mėnesį, atrodo, bet ji jau dabar praktiškai nevažiuoja – įmonės atsisako pirkti, sankcijas įgyvendina ne tik vežėjas, bet ir pirkėjas iš anksto“, – Vilniaus oro uoste kalbėjo M. Skuodis.
Muitinės departamento duomenimis, liepos 10-ąją įsigalios draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį ir kitus produktus, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą, o nuo gruodžio 5 dienos – ir rusišką naftą.
LTG antrinė bendrovė „LTG Cargo“ tranzitu į Kaliningradą pernai pervežė apie 11,2 mln. tonų krovinių – tai sudarė 22 proc. visų įmonės pervežtų krovinių (51 mln. tonų), per metus šio tranzito srautas didėjo 10 proc. – tam daugiausiai įtakos turėjo išaugęs statybinių medžiagų, juodųjų metalų ir maisto produktų vežimas.
Ministras neįvardijo, kiek kitąmet bendrovei reikės skirti lėšų infrastruktūros palaikymui, tačiau sakė, kad skaičiai nebus didesni nei šiemet.
„Mes dar šitoje vietoje skaičiuosime, priklauso nuo sąnaudų ir pajamų, kurias turime subalansuoti, šalia tos sumos dar yra ir investicijos, kurios reikalingos elektrifikacijos projektų įgyvendinimui, kas nėra tiesiogiai susiję su infrastruktūra“, – sakė ministras.
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto vadovas Mykolas Majauskas BNS pranešė, kad 2023 metais „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūrai gali reikėti apie 100 mln. eurų valstybės paramos. Šiemet geležinkelių infrastruktūrai palaikyti bei kompensuoti prarastas įmonės pajamas skirta 83 mln. eurų – tokią maksimalią sumą LTG gali skolintis su valstybės garantija.
LTG anksčiau pranešė, kad šiemet perveš maždaug dukart mažiau krovinių – apie 26,5 mln. tonų. Tai bus didžiausias kritimas ir mažiausias pervežtas krovinių kiekis per įmonės veiklos istoriją. Dėl to grupė šiemet gali netekti apie 150 mln. eurų pajamų.
Dėl praėjusią savaitę įsigaliojusių ribojimų plieno ir juodųjų metalų gabenimui į Rusiją Maskva kaltina tranzito valstybę Lietuvą, tačiau šalies pareigūnai tvirtina tik įgyvendinantys ES paskelbtas sankcijas dėl Kremliaus invazijos Ukrainoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda ragina muitais mažinti Rusijos žemės ūkio produktų konkurencingumą
Prezidentas Gitanas Nausėda ragina didinti muitus Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktams, kad jų importas taptų nekonkurencingas. ...
-
I. Ruginienė: priėmus nesubalansuotus sprendimus dėl gynybos finansavimo, kiltų socialinių neramumų4
Tęsiantis diskusijoms dėl lėšų papildomam gynybos finansavimui, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPSK) pirmininkė Inga Ruginienė sako, kad, įvedus regresinius mokesčius, nukentėtų visuomenė ir galėtų kilti socialinių neramum...
-
„Elektrum Lietuva“: pirmąjį metų ketvirtį saulės elektros gamyba augo 9 proc.2
Pirmąjį šių metų ketvirtį privačiose saulės elektrinėse Lietuvoje buvo pagaminta beveik dešimtadaliu daugiau elektros nei tą patį laikotarpį pernai. Didžiausia energijos generacija fiksuota kovo mėnesį, rodo energetikos sprendimų b...
-
Vyriausybė siūlys specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių11
Premjerė Ingrida Šimonytė trečiadienį pranešė, kad Vyriausybė siūlys įsteigti specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių. ...
-
A. Armonaitė: siekiant didesnio finansavimo gynybai PVM nebus didinamas1
Valdančiosios Laisvės partijos lyderė Aušrinė Armonaitė trečiadienį pareiškė, kad pridėtinės vertės mokestis (PVM) tikrai nebus didinamas siekiant didesnio finansavimo krašto apsaugai. ...
-
Ką daryti, jei suplyšo pinigai?2
Lietuva su euru gyvena jau devynerius metus, tačiau litų gyventojai vis dar turi. Juos į Lietuvos banko (LB) kasas iškeisti atneša kasdien. Litų atnešantys tautiečiai pasakoja jų radę paslėptų, pavyzdžiui, užuolaidų karnizų va...
-
EK pritaria alkoholio prekybos mugėse, parodose ir renginiuose taisyklių atlaisvinimui1
Ekonomikos komitetas pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos siūlymui atlaisvinti alkoholio prekybos taisykles mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose. ...
-
Ekonomikos komitetas pritaria įstatymų pakeitimams, kurie leis didžiosioms gamybos įmonėms greičiau įsikurti Lietuvoje2
Trečiadienį Seimo Ekonomikos komitetas pritarė teikiamiems Ekonomikos ir inovacijų ministerijos tiekiamiems Investicijų įstatymo pakeitimo projekto ir lydintiesiems įstatymų pakeitimams, kurios leistų didžiosioms gynybos pramonės bendrovėms greiči...
-
Viceministrė: karinių gamyklų statyboms reikalingas tam tikras slaptumas2
Seimui skubiai svarstant įstatymo pataisas, kurios leistų neinformuoti visuomenės apie kai kuriuos gynybos pramonės gamyklų statybų procesus, ekonomikos ir inovacijų viceministrė sako, kad atsisakyti dalies informavimo procedūrų reikia dėl slaptumo....
-
J. Sabatauskas: nauju elektrinių paspirtukų reglamentavimu parodėme, kad nenorime spręsti problemų5
Socialdemokratas Julius Sabatauskas teigia, kad šiais metais įsigaliojęs elektrinių paspirtukų naudojimo reguliavimas neišsprendė problemos, kai mikrojudrumo priemonės naudojamos netinkamai ir kelia pavojų žmonių saugumui. Anot jo paspir...