Lietuvos metalo gamintojų produkcija itin konkurencinga užsienyje

Lietuvos metalo pramonė stulbina pokriziniais rodikliais, o kai kurios įmonės dar ir žengia į naujus rinkos segmentus. Analitikų teigimu, nišiniai, sudėtingi, inovatyviai vietos įmonių gaminami metalo įrenginiai puikiai vertinami didžiųjų užsakovų pasaulyje.

Pusmetį iki šios savaitės bendrovėje „Vakarų konstrukcijos“ triūsė laivų statybos meistrai. Jie pagamino pirmąjį Europoje didelių gabaritų metalinį įrenginį. Jis skirtas elektros kabeliui vynioti, laikyti ir transportuoti. Darbuotojų meiliai „karusele“ vadinamu įrankiu bus tiesiamas kabelis Meksikos įlankoje.

Bendrovei „Vakarų konstrukcijos“, anot jos vadovo, tai buvo tikras iššūkis. Beveik 200 tonų svoris, 7 metrų aukštis, 20 metrų skersmuo.

„Šitokio tipo įrenginys yra pirmas mūsų pagamintas įrenginys. Jis yra pirmasis tokio dydžio įrenginys, pagamintas apskritai“, – pabrėžė „Vakarų konstrukcijų“ direktorius Vygantas Bružas.

 

Į baržą pakrauta „karuselė“, numatyta, kitą savaitę pasieks Norvegiją, iš ten – Meksiką. Baržoje dirbs ir gyvens visa įrenginio aptarnavimo komanda. Konstrukcijos, kurios kaina neskelbiama, užsakovas – tarptautinė kompanija „Nexans“. Su ja antrinė „Vakarų laivų gamyklos“ įmonė jau derasi dėl dar 6 tokių gaminių.

Analitikų teigimu, šalies metalo pramonė įsisukusi į daugelį specifinių rinkos segmentų. Lietuviai gamina daugybę pasaulyje naudojamų įvairių vandens ir sausumos nestandartinių metalo mechanizmų ir detalių.

Pavyzdžiui „Argintos“ ceche kaip tik dabar gaminami aukštos įtampos transformatorių korpusai. Didžioji dalis vilniečių gaminių keliauja į Pietų Ameriką, Kiniją, Australiją ir Japoniją.

„Mūsų užsakovai yra Europoje, tačiau daugelis gaminių važiuoja iš Europos, kur vyksta didžiosios investicijos. Gaminame visus nestandartinius gaminius, kuriems reikalingas didelis inžinerinis palaikymas. O mūsų užsakovų visas inžinerinis personalas dirba ir gyvena Europoje ir pas mus gali atvykti po dienos ar po dviejų. To jie negali padaryti Kinijoje.

Jei produktas reikalingas per 6 ar 8 savaites, tai neįgyvendinama Kinijoje, nes vien transportavimas užtrunka 5–6 savaitės“, – aiškino įmonių grupės „Arginta“ verslo plėtros direktorius Tomas Jaskelevičius.

Analitikų teigimu, Lietuvos metalo gamintojų koziris – moderni, didelę ekonominę vertę duodanti produkcija ir, palyginti, pigi darbo jėga. Visa tai buvo svarbu ir tik prasidėjus krizei, ir dabar.

„Sugebame pagaminti labai aukštos pridėtinės vertės nišinę produkciją, kuri yra labai konkurencinga užsienio rinkose. Ji nėra jautri ekonomikos sukrėtimams. Kai mes kalbame apie šią išskirtinę produkciją, reikėtų labiausiai išskirti mūsų laivų gamintojus, kurie gamina išties inovatyvią produkciją“, – pabrėžė Pramonininkų konfederacijos analitikas Aleksandras Izgorodinas.

Pernykštė šalies metalo pramonės plėtra, anot analitikų, įspūdinga. 8-iais procentais iki 313 mln. litų išaugusios gamybos apimtys jau beveik trečdaliu viršija prieš krizę buvusį lygį.

73 proc. visų Lietuvoje pagamintų metalinių įrenginių išvežami. Eksportas pernai didėjo 7,5 proc.



Komentarai 5 Rašyti komentarą

Gedas

Gedas portretas
Metalas - ne plastmasiniai žaislai, todėl ir nurungė

Savas

Savas portretas
Jei musu "galvociai" mastytu ne apie savo kisenes, gyventume ne blogiau nei suomiai ir trecdalis gyventoju nebutu emigrave is Lietuvos. Pirmyn LIETUVA!

Kaunietis

Kaunietis portretas
Na štai, kaip gerai dirba ūkio ministrė Vėsaitė. O kai kas iš jos šaiposi. Matyt, pavydi tokių rezultatų.

gebelsas

gebelsas portretas
kad nurunge - tai gerai.... bet kad nugalejo mokedami maza atlyginima tai nelabai...
Skaityti visus komentarus
Tavo komentaras

Komentuoti

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių