Lietuvoje neišnaudojamas elektroninės prekybos potencialas

  • Teksto dydis:

Lietuvoje perkant internetu, galimybę atsiskaityti mokėjimo kortelėmis suteikia vos viena kita interneto parduotuvė, sako Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos atstovas.

"Mes Europos kontekste esam tarsi juodoji skylė. Lietuvoje prekybos internetu versle įsišaknijusi "Bank link" atsiskaitymo paslauga, kuri pirkėjui papildomai kainuoja ir atima galimybę rinktis priimtinesnį mokėjimo būdą. Tai užkerta kelią verslui judėti į užsienį", - "Citadele" banko spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė asociacijos valdybos pirmininkas Vytautas Vorobjovas.

Jo teigimu, mokėjimo kortelių kaip atsiskaitymo priemonės diegimas pagelbėtų įmonėms, galvojančioms apie eksportą.

"Įdiegę daugiakanalį atsiskaitymo už prekes sprendimą, prekybininkai turi visas galimybes konkuruoti kitose rinkose, pritraukti pirkėjų iš užsienio, kurie mūsų šalyje negali pirkti per "Bank link" paslaugą", - teigė V.Vorobjovas.

Latvijos "Citadele" komercijos projektų plėtros vadovė Jana Golubeva teigė, jog perkančiųjų internetu dalis nuolat auga.

"Žmonės vis labiau pripranta prie prekių pirkimo internetu, kreivė nuolat kyla. Mes perkame prekes iš viso pasaulio ir šios tendencijos negalima ignoruoti. Vartotojams perkant internetu, svarbiausia žemos kainos, greitas pristatymas, saugus apmokėjimas bei paprastas užsakymas", - sakė J.Golubeva.

Didžiausias tokios prekybos potencialas Lietuvoje yra 20-50 metų amžiaus gyventojai. 15-19 metų pirkėjai sudaro 7 proc., 20-29 metų - 31 proc., 30-39 metų - 26 proc. , 40-49 metų - 22 proc., o per 50 metų - 14 proc. visų pirkėjų internetu.

2014 metais Lietuvoje atlikta 2,6 mlrd. tokių operacijų, tuo metu Latvijoje - 3,6 mlrd., Estijoje - 4,1 mlrd.

Latvijos gyventojai užsienio interneto parduotuvėse išleidžia beveik tris kartus daugiau nei vietinėse, rodo Latvijos "Citadele" duomenys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių