Lietuviui telefonas - ne tik pokalbiams, bet ir naršymui internete

Atpigus mobiliojo interneto paslaugų tarifams ir nukritus išmaniųjų telefonų kainoms, Lietuvoje daugėja žmonių, kurie savo mobilųjį telefoną naudoja ne tik pokalbiams, bet ir naršymui internete.

Išmanieji kaip sniego gniūžtė

Lietuvos mobiliųjų įrenginių vartotojai internete per dieną vidutiniškai praleidžia apie 20 minučių ir dažniausiai tikrinasi elektroninį paštą, o rečiausiai – naudojasi bankų internete paslaugomis. Mobiliajame įrenginyje kasdien naršo kas dvyliktas Lietuvos gyventojas. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas tyrimas.

Besinaudojančių internetu mobiliuosiuose įrenginiuose – išmaniuosiuose telefonuose ir planšetiniuose kompiuteriuose – skaičius mūsų šalyje stabiliai auga. Praėjusių metų pabaigoje tokių vartotojų buvo 18 proc. Lietuvoje dvigubai išaugo ir vartojimo dažnumas – praėjusių metų pabaigoje 8 proc. interneto vartotojų, pasitelkę mobiliuosius įrenginiuos, jame naršė kasdien.

„Aktyvus paslaugų vartojimas ir išmaniųjų telefonų suteikiamos galimybės veikia lyg sniego gniūžtės efektas – jomis susidomi vartotojo draugai, pažįstami, o taip auga klientų ratas“, - sakė telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Raminta Rimkienė.

Per du paskutinius 2011 m. ketvirčius teigiančių, kad naudojasi išmaniaisiais telefonais skaičius Lietuvoje išaugo nuo 12 iki 20 proc. Tuo metu naudojančių planšetinius kompiuterius gyventojų per tą patį laikotarpį padaugėjo atitinkamai nuo 3 iki 4 proc.

Prieinamumą lemia kaina

„Pernai „Tele2“ tinkle telefonu atsisiųstų duomenų apimtys išaugo per 50 proc. Tai atspindi tendenciją – rinkoje pasirodė nebrangūs ir kiekvienam prieinami  išmanieji telefonai, todėl juos pasirenkančių vartotojų dalis nuosekliai auga. Prie to prisideda ir geros mobiliojo interneto kainos“, - sakė telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ marketingo vadovas Tomas Burovas.

Tyrimų bendrovės TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė sutinka, kad mobilieji įrenginiai, nemokamas bevielio interneto ryšys, QR kodai ir kiti technologiniai sprendimai pamažu keičia visų vartotojų elgseną. „Informaciją apie prekes ar paslaugas galima surasti tuojau pat, esant tiesiog parduotuvėje. Todėl šiai komunikacijos sričiai gamintojai ar paslaugų teikėjai artimiausiu metu turėtų skirti ypatingą dėmesį“, – sakė I. Bitinaitė.

T.Burovo teigimu, išmaniųjų ir mobiliojo interneto rinkoje vyksta panašus procesas, kaip anksčiau mobiliojo ryšio. „Visą pastarąjį dešimtmetį „Tele2“ nuosekliai mažino paslaugų kainas, todėl mobilusis ryšys tapo įprasta, visiems prieinama paslauga. To paties siekiame ir su išmaniaisiais – norime, kad jie ir galimybė naršyti internete telefonu būtų prieinami kiekvienam“, - sakė jis.

Naršymas bendravimui

Tyrėjai išsiaiškino, kad daugiau nei kas antras mobilusis interneto naršytojas dažniausiai pasitelkia elektroninio pašto funkciją, kuomet 44 proc. mobiliuose įrenginiuose naudojasi paieškos sistemomis, o 40 proc. jungiasi prie socialinių tinklų svetainių. Į rečiausių veiklų mobiliajame įrenginyje trejetuką patenka: bankų internete paslaugos – jas pasitelkia vos 12 proc. mobiliųjų internautų, skelbimų svetainės ir mobiliųjų programėlių atsisiuntimas – atitinkamai po 15 proc. 18 proc. vartotojų.

„Pagal klientų įpročius ir klausimus, užduodamus mūsų specialistams salonuose, manome, kad dažniausiai išmanieji telefonai yra naudojami spaudos ir verslo naujienų sekimui, el. pašto tikrinimui, susirašinėjimui ir bendravimui su draugais per socialinius tinklus. Taip pat populiarios ir parsisiunčiamos aplikacijos – ypač lietuvių kurtos programos ir žaidimai“, - pastebėjimais dalijosi bendrovės „Bitė Lietuva“ atstovė.

Pasak „Omnitel“ atstovų, Lietuvoje, kaip ir Latvijoje bei Estijoje, naudingas ir praktiškas paslaugas, tokias kaip tvarkaraščiai, kalendoriai, el. paštas, savo išmaniuosiuose telefonuose dažniausiai naudoja 54-56 proc., o pramogas – 18-27 proc. išmaniųjų telefonų vartotojų.

"Išmaniųjų telefonų populiarėjimas ir augantis programėlių naudojimas Lietuvoje rodo, kad žmonės supranta ir išmoksta „įdarbinti” naująsias technologijas savo patogumui. Nenuostabu, kad tarp mūsų vartotojų vyrauja praktiškos, naudingos programėlės, tačiau pramogos taip pat nėra pamirštos, jos ypatingai populiarios tarp jaunimo“, – sakė „Omnitel“ viceprezidentas rinkodarai ir paslaugoms Darius Maikštėnas.


Šiame straipsnyje: mobilusis telefonasinternetas

NAUJAUSI KOMENTARAI

martynas

martynas portretas
galiu pasakyti, kad geriausias tiek pagal kokybe tiek pagal kaina yra omnitel mob.internetas. pvz tele2 labai blogai veikia, bites kiek per brangus, bet veikia padoriai
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių