Lietuviai lizingu jau įsigyja ir ne pirmo būtinumo prekių

  • Teksto dydis:

Lietuviai „pasisotino“ televizoriais bei mobiliaisiais telefonais ir išsimokėtinai įsigyja vis įvairesnių prekių bei paslaugų – tai rodo finansinių paslaugų bendrovės „Mokilizingas“ užsakymu vykdytos apklausos duomenys. Pasak įmonės komercijos vadovo Sauliaus Kuliešiaus, toks pokytis natūralus – įgyvendinę būtinus poreikius, vartotojai siekia geresnės gyvenimo kokybės ir palepinti save.

Lizingas – ne tik pirmo būtinumo prekėms

„Mokilizingo“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad, nors lietuvių lizingo pirkinių krepšelyje dominuoja stambesni pirkiniai – buitinė technika, telefonai bei kompiuterinė įranga, jame savo vietą atranda ir vis įvairesnės prekės bei paslaugos. Buitinės technikos per pastaruosius 2 metus teigė pirkę 34 proc. respondentų, telefonų ir kompiuterinės įrangos – po 17 proc., tuo tarpu 9 proc. apklaustųjų įsigijo baldų ir interjero prekių, 5 proc. remontavo automobilį, 4 proc. mokėjo už įvairius kursus, 3 proc.  įsigijo sodo ir daržo prekių, o 2 proc. – statybos ir remonto įrangos.

„Prieš 17 metų, kai lizingo paslaugos Lietuvoje buvo naujovė, vartotojai į jas žiūrėjo įtariai ir naudojosi nedrąsiai, tad išsimokėtinai pirkdavo tik stambius, namų ūkiui būtinus pirkinius, kuriems būtų tekę ilgai taupyti. Tuo metu vienos brangiausių ir paklausiausių prekių buvo nauji televizoriai ir skalbimo mašinos, todėl atsiradus galimybei jas įsigyti išsimokėtinai, šios prekės iš karto tapo vienomis populiariausių, – teigia S. Kuliešius. – Tačiau laikai pasikeitė, ir tai, kas anksčiau pirkėjo krepšelyje atrodė kaip didelis ir būtinas pirkinys, šiuo metu yra suvokiama kaip kasdieninė prekė. Prieš dešimtmetį geresnės gyvenimo kokybės prekėmis buvo laikomi nauji langai, padangos ar šarvuotos durys, o dabar tai – medicinos, grožio paslaugos arba poilsinės kelionės“.

Besikeičiantys lietuvių įpročiai ir polinkis įsigyti vis daugiau su geresne gyvenimo kokybe siejamų pirkinių dar labiau išryškėja analizuojant per artimiausius 2 metus planuojamus lietuvių pirkinius: 11 proc. apklaustųjų lizingu žada pirkti poilsinių kelionių, 8 proc. – susimokėti už grožio ir medicinos paslaugas, o 3 proc. – įsigyti drabužių ir papuošalų.

Vartotojai visko nori čia ir dabar

„Mokilizingo“ tyrimo duomenimis, lizingo paslauga dažniau pasirenkama ne pritrūkus lėšų konkrečiam pirkiniui, o pageidaujant preke ar paslauga naudotis iškart, išsimokant dalimis ir tolygiai paskirstant savo išlaidas – taip teigė net 58 proc. lizingo sutartis per paskutinius 2 ar 5 metus sudariusių respondentų.

„Nenuostabu, kad vartotojų įpročiai pakito, nes pasikeitė jų gyvenimo būdas, poreikiai ir galimybės – artėjama prie vakarietiškų standartų, kai preke ar paslauga norima naudotis iškart, o įmokas atidėti vėlesniam laikui. Statistika rodo, kad gyventojų ekonominė situacija ir elektroninis raštingumas gerėja, tad įsigyti norimus pirkinius šiandien galima kelių mygtukų paspaudimu. Beveik kiekviena elektroninė parduotuvė taip pat turi integruotą galimybę norimą prekę įsigyti lizingu, tad nebereikia gaišti laiko eilėse sudarant lizingo sutartis. Vartotojai dabar vis labiau edukuoti, išlepinti pasiūlymų ir galimybių, todėl ir finansinių paslaugų bendrovės privalo pasiūlyti inovatyvių būdų, kad visi klientų poreikiai būtų patenkinti, – sako S. Kuliešius.

Pasak jo, reaguodamas į rinkos pokyčius, „Mokilizingas“ pasiūlė naują finansinį įrankį – lizingo kortelę su modernia bekontakte mokėjimo technologija NFC, kuri supaprastina naudojimąsi lizingo paslaugomis – kortele už prekes ar paslaugas galima sumokėti parduotuvių kasose Lietuvoje ir užsienyje bei atsiskaityti perkant internetu. Tokio finansinio įrankio poreikį patvirtino atlikta apklausa: per pastaruosius 2 metus lizingo sutartis teigė sudarę 40 proc. respondentų, dauguma jų – jaunesnės amžiaus grupės (18-34 m.) asmenys, iš kurių beveik trečdalis lizingo sutartis sudarinėja internetu.

„Net 38 proc. visų respondentų kaip vieną pagrindinių mažmeninio lizingo paslaugos trūkumų įvardijo tai, kad lizingu už prekes ir paslaugas galima atsiskaityti ne visur, o 35 proc. – neužtikrintumą, ar pavyks gauti norimą lizingo sumą. Naująja lizingo kortele galima atsiskaityti net ir tose vietose, kur pardavėjas nesiūlo pirkti lizingu – naujasis finansinis įrankis yra ne išankstinio mokėjimo, o kredito kortelė, kurioje yra įdiegti visi „MasterCard“ privalumai. Be to, kortelės turėtojas visada tiksliai žino, kiek išleido ir kiek dar gali išleisti“, – teigia S. Kuliešius.

Tyrimą finansinių paslaugų bendrovės „Mokilizingas“ užsakymu 2016 m. lapkričio 7-14 d. atliko bendrovė „BERENT Research Baltic“. Tyrimo metu buvo apklausta 1015 Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 75 m. amžiaus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių