Lietuviai balandį plačiau atvėrė pinigines

  • Teksto dydis:

Lietuvos namų ūkių išlaidos pagrindinėms vartojimo prekėms per balandį augo, tuo metu Latvijos ir Estijos - mažėjo, rodo tyrimų bendrovės „Baltic Market Insights“ („Baltmi“) skelbiamas namų ūkių išlaidų indeksas.

SEB banko analitikas mano, jog įtakos išlaidų augimui Lietuvoje turėjo Velykos.

„Pirma mintis, kuri kyla žiūrint į sezoniškumą, tai balandžio mėnesį buvo Velykos. Per Velykų mėnesį dažniausiai vidutinis krepšelis turėtų būti šiek tiek didesnis. Lietuvos statistika man yra suprantama, logiška, kad Lietuvoje yra ūgtelėjimas. Latvijoje ir Estijoje rezultatai yra nuviliantys - latviai ir estai yra mažiau religingi, todėl galbūt tai atsispindi“, - BNS sakė SEB banko vyriausias analitikas Tadas Povilauskas.

Vidutinės namų ūkio išlaidos maistui, gėrimams, ne maisto produktams, tabakui, medicinos prekėms, pramogoms ir kurui balandį Lietuvoje siekė 414,89 euro (3,6 proc. daugiau nei kovą), Latvijoje - 387,96 euro (1,9 proc. mažiau), o Estijoje - 474,61 euro (1 proc. mažiau).

Tačiau balandį, palyginti su sausiu, Lietuvoje šios išlaidos augo 13,3 proc., Latvijoje - 7 proc., o Estijoje - 27,9 proc.

Vidutinis krepšelis vieno apsipirkimo metu Lietuvoje balandį, palyginti su kovu, augo 2,6 proc. iki 12,3 euro, Latvijoje - 2,8 proc. iki 10,2 euro, Estijoje - 2,2 proc. iki 14,9 euro, o palyginti su sausiu, atitinkamai 7,8 proc., 2,7 proc. ir 6,7 proc.

Skaičiuojant vidutines namų ūkio išlaidas, neįtraukiami komunaliniai mokesčiai ir išlaidos paslaugoms.


Šiame straipsnyje: namų ūkiaiIšlaidosekonomika

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių