- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau daugiau nei dvejus metus atidarytame Centriniame Klaipėdos terminale prie krantinių nuolat stovi laivai – ne tik jūrų keltai, kursuojantys linijoje tarp Klaipėdos ir Karlshamno, bet ir kruiziniai, su draugiškais vizitais atplaukiantys karo laivai.
Laukiami įvairūs laivai
Įsimintiniausias laivų sustojimas prie centrinio Klaipėdos terminalo krantinių buvo rugpjūčio viduryje apsilankiusios Japonijos mokomųjų karo laivų flotilės vizitas.
Japonų karo laivų atplaukimo proga klaipėdiečiai tuo pačiu galėjo pamatyti ir modernų terminalą. Jis atsirado anksčiau mažiau naudojamoje uosto vietoje. Į terminalo teritoriją įtraukti ir buvusi didelė dalis rezervinės teritorijos, kur daug metų stovėjo Klaipėdos nepuošę metaliniai garažai.
„Terminalas savo veikla neapsiriboja vien sudarydamas sąlygas aptarnauti linijos Klaipėda-Karlshamnas laivus. Per 2013-2016 metus priėmėme virš 20 įvairių tipų kruizinių laivų. Dalis laivų nuo 150 iki 170 metrų ilgio, bet buvo ir iki 290 metrų ilgio laivų, kurie atgabeno po kelis tūkstančius keleivių. Sukaupėme patirtį aptarnauti kruizinius laivus ir ją planuojame naudoti ateityje“, - teigė bendrovės „Centrinis Klaipėdos terminalas“ generalinis direktorius Benediktas Petrauskas.
Pagerėjo išvažiavimai
Pagrindinė „Centrinio Klaipėdos terminalo“ misija aptarnauti linijinius jūrų keltus. Naujame Klaipėdos terminale „DFDS Seaways“ linija tarp Klaipėdos ir Karlshamno pradėta aptarnauti nuo 2015 metų gegužės 26 dienos.
Pradžioje keltai plaukiojo šešis kartus per savaitę, o nuo šių metų pavasario skirtas papildomas keltas ir reisų padaugėjo – iki 9-10 per savaitę.
Linijos Klaipėda – Karslhamnas perėjimas iš Jūrų perkėlos į Centrinį Klaipėdos terminalą vyko sklandžiai.
„Keleiviai, sunkvežimių vairuotojai ir kiti transportinio jūrinio srauto dalyviai greitai apsiprato su naujais pokyčiais. Jie pradėjo sėkmingai naudotis naujo terminalo tiek infrastruktūra, tiek ir suprastuktūra. Ypač džiaugėsi pavieniai ar grupėmis keliaujantys turistai iš Skandinavijos šalių“, - tikino B.Petrauskas.
Tiesa, pradžioje sunkumų sudarė laikinas išvažiavimas iš terminalo per Dubysos-Minijos gatvių sankryžą. Bet savivaldybei baigus rekonstruoti Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryžą įvažiavimas ir išvažiavimas į terminalą žymiai pagerėjo. Dabar į terminalą yra tiesus kelias iš pagrindinės Lietuvos automagistralės Vilnius-Klaipėda.
Dėkojęs Uosto ir miesto vadovams už pagerintą įvažiavimą, B.Petrauskas vylėsi, kad ateityje bus įrengti Baltijos prospekto susikirtimo su Šilutės plentu, Taikos prospektu ir Minijos gatve viadukai ar tuneliai ir įvažiavimas į Centrinį Klaipėdos terminalą iš autostrados bus tarsi vienu atsikvėpimu.
Rengiasi linijos perkėlimui
„Centriniame Klaipėdos terminale“ dirbant vienai linijai papildomų pritaikymų ir investavimų nereikėtų. Naujai pastatytas terminalas tam pakankamai pritaikytas.
Tačiau gyvenimas nestovi vietoje. Juo labiau, kad pradėta svarstyti galimybė klientams patogioje vietoje esančiame terminale priimti naujas jūrų keltų linijas.
„Kiekviena linija turi specifinius krovinių srautus ir jiems aptarnauti reikia atitinkamai prisitaikyti. Kituose linijose yra daugiau krovinių, kuriems reikalingos intermodalinės jungtys su geležinkelio transportu. Uosto direkcijos paprašėme įrengti papildomą geležinkelio atšaką. Ji jau projektuojama. Tikimės, kad iki kitų metų pabaigos bus įrengta“, - svarstė B.Petrauskas.
Jūrų transporte nuolat iškeliami nauji iššūkiai dėl didesnių laivų.
„Laivybos kompanija, kurią aptarnaujame, planuoja įsigyti daugiau kaip 30 metrų ilgesnius laivus. Pirsą reikia prailginti apie 50 metrų. Jau rengiami projektiniai dokumentai. Dėl apimties ir sudėtingumo darbai gali būti atlikti per 2-3 metus. Bendradarbiaujant su laivybos kompanija ir uosto direkcija įmanoma tinkamai pasirengti priimti ro-pax laivus virš 220 metrų ilgio. Nuo sprendimų priklausys ir naujų linijų atsiradimas mūsų terminale, jų perkėlimo terminai ir aplinkybės“, - aiškino B.Petrauskas. Jis laikosi vizijos ir misijos, kad „Centrinis Klaipėdos terminalas“ taptų vienu iš moderniausių Baltijos pakrantėje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą1
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?1
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...