Kūdikių maisto rinka sparčiai traukiasi

Augę mokesčiai, nedarbas ir emigracija mažina kūdikių maisto ir higienos prekių pirkėjų gretas. Importuotojai sako, kad pardavimai sumenko perpus ir prošvaisčių kol kas nematyti. Linksmesnėmis nuotaikomis gyvena Lietuvos gamintojai, kurie skaičiuoja didėjančias verslo apimtis, o prekybininkai pastebi, kad kūdikių maistas vis dažniau perkamas ne tik vaikams.

Vienas didžiausių kūdikių maisto ir higienos prekių importuotojų Lietuvoje sako, kad ši rinka trauktis pradėjo 2009-ųjų vasaros pabaigoje. Ypač žymus kritimas – beveik perpus – pastebėtas kūdikių maisto sektoriuje. Esą žmonės atsisakė tokių prekių, nes vaisių ar daržovių tyreles ėmė gaminti namuose. 

Stabilus išliko tik higienos reikmenų – sauskelnių, šampūnų, kūno aliejų – pardavimas. Verslininkai rinkos traukimąsi sieja su prasta šalies ekonomine padėtimi.

„Tai lėmė sumažėjusi valstybės parama šeimoms, auginančioms vaikus iki 2 metų. Ji sumažėjo tikrai smarkiai, perpus. Dar kitas dalykas – sunkmečiu kai kurioms prekėms padidintas PVM. Anksčiau jis buvo 5 proc., dabar – jau 21 proc.“, – kalbėjo įmonės „Nukas“ direktorius Artūras Daunoravičius.

Geresnėmis nuotaikomis gyvena į kūdikių maisto rinką tik prieš pusantrų metų įžengusi lietuvių šeima. Vilniečiai pirmieji šalyje ėmėsi tokio verslo. Kol kas jų įmonės pardavimai tik auga.

Iki metų pabaigos verslininkai planuoja užimti 10 proc. rinkos šalyje, taip pat plėstis į užsienį, o netrukus pasiūlys produkcijos įsigyti lėktuvuose. Pasak verslininkų, jų įmonė tokią paslaugą siūlys pirmoji Europoje. Naujoves priversti diegti, nes nuolat jaučia stambių gamintojų grėsmę.

„Su jais mums sudėtinga konkuruoti užsienio šalyse, bet Lietuvoje mes jaučiamės tikrai gerai. Nes Lietuvoje apskritai sklando toks stereotipas, nuomonė formuojasi, kad lietuviška preke galima pasitikėti, ji yra geros kokybės, geros žaliavos“, – teigė įmonės „Kaniu“ savininkas Rytis Godelaitis.

Verslininkai sako, kad kūdikių maisto kainos pastaruosius metus beveik nekito. Prekybos centrai šioje rinkoje stebi ir naujas tendencijas. Esą žmonės vis dažniau ieško itin kokybiško ir žinomų gamintojų produkto, be to, pardavimai nemažėja, nes kūdikių maisto pirkėjų ratas plečiasi.

„Tai yra ligoniai, žmonės po operacijų ir tie, kurie negali kieto maisto kramtyti. Jie perka kūdikių maistelį, rūpinasi jo sudėtimi, nes po ligos reikia atsigauti ir toks maistas jiems yra geriau pritaikytas vartoti. Manau, kad iš dalies tai lemia pardavimų stabilumą“, – tvirtino „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė.

Kūdikių maisto ir higienos prekių importuotojai sako: kol kas jie kojomis tvirtai įsirėmę tik į finansinės krizės dugną, tačiau nuo jo esą bus galima atsispirti tada, kai papilnės gyventojų kišenės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių