- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos uoste laikomasi nuostatos pirmiau rekonstruoti tas krantines, kurių atsipirkimas yra pats didžiausias.
Skaidys dalimis
Uoste rekonstruojant 101-104 krantines pasiektas savotiškas atsipirkimo rekordas. Jos atsipirks per 14-16 mėnesių. Visuotinai priimta nuostata, kad vidutinis infrastruktūros rekonstrukcijos Klaipėdos uoste atsipirkimas yra 2,5 metų.
Tarp greičiau atsiperkančių pastaruoju metu rekonstruojamų ar planuojama rekonstruoti krantinių yra ir „Klaipėdos naftos“ naudojamos krantinės.
Į galimai greitai atsiperkančių krantinių sąrašą patenka ir Klaipėdos konteinerių terminalo naudojamos 143 ir 143A krantinės. Rekonstruoti šias krantines Klaipėdos konteinerių terminalas yra paprašęs nestabdant terminalo krovos. Tai padaryti yra sunkiau, bet įmanoma, kai ypač gerai derinami krovos kompanijos ir krantinių statybos bendrovės veiksmai.
Įvairiuose Uosto direkcijos posėdžiuose jau ne kartą kalbėta apie tai, kad vykdant krantinių rekonstrukciją minėtų krantinių veiklos sustabdymas uostui atneštų apčiuopiamos žalos, nes prie jos nuolat plaukia linijiniai konteineriniai laivai.
Netgi būta siūlymų rekonstruoti krantines etapais po 50 metrų. Bet tokia rekonstrukcija labai ilgai užsitęstų. Dabar numatyta tas krantines rekonstruoti dvejais etapais, pirmiau 143, o po to 143A. Kalbėta ir apie tai, kad 143 krantinės tvarkymas gali būti suskaidytas į dvi dalis.
Iki šiol parengtuose dokumentuose buvo numatyta, kad tvarkant atskiras krantinių dalis krova prie jų nevyktų. Bet „Birių krovinių terminalo“ statyba parodė, kad krantines įmanoma statyti nestabdant krovos. Kad taip būtų rekonstruojamos 143 ir 143A krantinės pageidauja ir Klaipėdos konteinerių terminalo vadovybė.
Stovės du dideli laivai
Šiomis dienomis paskelbtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto 143 ir 143A rekonstravimo konkursas.
143 krantinė statyta 1998 m., o 2011 m. remontuota. 143A krantinė dvejais etapais statyta 2008 ir 2012 m. Šios atitinkamai 452 ir 330 m ilgio krantinės rekonstruojant pritaikomos ateityje Malkų įlankoje atsirasiančiam naujam 14 metrų gyliui.
Kadangi akvatorijoje bus 14,5 metrų gylis, prie naujų krantinių realiai galėtų stoti laivai su 13,5 metrų gyliu. Tai galėtų būti pakankamai dideli konteineriniai laivai. Tendencija tokia, kad net Baltijos jūroje ateityje plaukios didesni linijiniai konteineriniai laivai.
Po rekonstrukcijos prie Klaipėdos konteinerių terminalo krantinių, kurių bendras ilgis sieks 782 metrus, vienu metu galės stovėti du iki 320 metrų ilgio ir 40 metrų pločio, 120 tūkst. tonų vandentalpos laivai.
Dabar projektinis tų krantinių gylis yra 11 metrų. Prie jų gali stoti laivai su 10 metrų grimzle. Planuojama kiek pravalius akvatoriją iki kol bus išgilinta Malkų įlanka padidinti gramzdą prie tų krantinių dar 20 centimetrų.
Sprendė specifines problemas
2011 ir 2012 m. krantinės 143 ir 143A buvo pritaikomos padidinant jose gylį nuo 10 iki 11 metrų.
Vykdant pritaikymą, buvo dėti papildomi įlaidų lakštai. Tai padaryta nekokybiškai. Atsirado rūdžių, vienoje vietoje krantinė netgi yra išlinkusi. Uosto direkcija turi nemažai papildomų išlaidų nuolat remontuodama tas krantines.
Rekonstrukcija išnešant krantines 1,5 metro į akvatorijos pusę ir nauji iki 23,5 metrų gylio kalami įlaidai išspręstų dabartines krantinių eksploatavimo problemas.
Vykdant rekonstrukciją numatyta įrengti ir vieną papildomą pokraninį kelią. Taip būtų sudaryta galimybė prie krantinių statyti galingesnius konteinerių krovos STS kranus su 20 metrų pločio vėže.
Svarstant Klaipėdos konteinerių terminalo naudojamų krantinių rekonstrukcijos projektus iškilo ir specifinių tik su konteinerių terminalais susijusių problemų. Dabar su STS kranais Klaipėdos konteinerių terminale galima paimti konteinerius daugiausiai iš 13-os eilių. Laivai su tiek eilių ir plaukia į šią kompaniją. Perkėlus kranto liniją 1,5 metro į akvatoriją paimti konteinerius iš 13-os eilės jau būtų sunku. Nors Klaipėdos konteinerių terminalas planuoja įsigyti naujus, galingesnius STS kranus, bet jis dar norėtų naudoti ir dabartinius kranus. Surastas sprendimas prie krantinių po rekonstrukcijos naudoti plonesnes laivų atmušas.
Rekonstruojant krantines prie jų tuo pačiu numatoma iškasti ir per 31,5 tūkst. kubinių metrų grunto.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda ragina muitais mažinti Rusijos žemės ūkio produktų konkurencingumą1
Prezidentas Gitanas Nausėda ragina didinti muitus Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktams, kad jų importas taptų nekonkurencingas. ...
-
I. Ruginienė: priėmus nesubalansuotus sprendimus dėl gynybos finansavimo, kiltų socialinių neramumų7
Tęsiantis diskusijoms dėl lėšų papildomam gynybos finansavimui, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPSK) pirmininkė Inga Ruginienė sako, kad, įvedus regresinius mokesčius, nukentėtų visuomenė ir galėtų kilti socialinių neramum...
-
„Elektrum Lietuva“: pirmąjį metų ketvirtį saulės elektros gamyba augo 9 proc.2
Pirmąjį šių metų ketvirtį privačiose saulės elektrinėse Lietuvoje buvo pagaminta beveik dešimtadaliu daugiau elektros nei tą patį laikotarpį pernai. Didžiausia energijos generacija fiksuota kovo mėnesį, rodo energetikos sprendimų b...
-
Vyriausybė siūlys specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių12
Premjerė Ingrida Šimonytė trečiadienį pranešė, kad Vyriausybė siūlys įsteigti specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių. ...
-
A. Armonaitė: siekiant didesnio finansavimo gynybai PVM nebus didinamas1
Valdančiosios Laisvės partijos lyderė Aušrinė Armonaitė trečiadienį pareiškė, kad pridėtinės vertės mokestis (PVM) tikrai nebus didinamas siekiant didesnio finansavimo krašto apsaugai. ...
-
Teismo medicinos ekspertai: trūksta darbuotojų, maži atlyginimai
Sveikatos priežiūros darbuotojai po kelių valandų organizuoja akciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos, norėdami atkreipti dėmesį į rimtas problemas: atlyginimai biudžetiniame sektoriuje neauga, darbuotojai išeina ir neateina nauji. Apie ta...
-
Ką daryti, jei suplyšo pinigai?2
Lietuva su euru gyvena jau devynerius metus, tačiau litų gyventojai vis dar turi. Juos į Lietuvos banko (LB) kasas iškeisti atneša kasdien. Litų atnešantys tautiečiai pasakoja jų radę paslėptų, pavyzdžiui, užuolaidų karnizų va...
-
EK pritaria alkoholio prekybos mugėse, parodose ir renginiuose taisyklių atlaisvinimui1
Ekonomikos komitetas pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos siūlymui atlaisvinti alkoholio prekybos taisykles mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose. ...
-
Sumanieji kaimai – geresnė gyvenimo kokybė per sumanius, inovatyvius sprendimus
Įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginį planą, balandžio pradžioje startavo intervencinė priemonė „Sumanieji kaimai“, kuria remiama tokių kaimų plėtra ir į inovatyvias veiklas, pažangius spren...
-
Ekonomikos komitetas pritaria įstatymų pakeitimams, kurie leis didžiosioms gamybos įmonėms greičiau įsikurti Lietuvoje2
Trečiadienį Seimo Ekonomikos komitetas pritarė teikiamiems Ekonomikos ir inovacijų ministerijos tiekiamiems Investicijų įstatymo pakeitimo projekto ir lydintiesiems įstatymų pakeitimams, kurios leistų didžiosioms gynybos pramonės bendrovėms greiči...