- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybei trečiadienį iš esmės nutarus, kad geležinkelio ruožas iš Mažeikių į Rengę Latvijoje nėra laikomas svarbiu nacionaliniam saugumui, strateginių įmonių sandorius tikrinanti vyriausybinė komisija, kelis mėnesius delsusi priimti sprendimą, ketvirtadienį pagaliau leido „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutartį dėl ruožo atstatymo.
Tai BNS patvirtino komisijos pirmininkas Alminas Mačiulis. Anot jo, komisija, gavusi įvairių institucijų išvadas, vienbalsiai nutarė nepradėti planuojamo sandorio patikros.
„Mes nutarėme nepradėti sandorio patikros, nes tokia linija neegzistavo (konkrečių nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įrenginių ir turto sąraše – BNS), ji nebuvo įtraukta nei į magistralinių linijų, nei į pasienio linijų sąrašą. Be to, pasienio linijos – tos, kurios ateina iš trečiųjų šalių“, – BNS sakė A. Mačiulis.
Anot jo, komisijos sprendimas nesusijęs su Vyriausybės trečiadienio sprendimu, nes esą jis dar nepriimtas – klausimas buvo svarstytas Vyriausybės pasitarime, ir tuo nutarimu bus tik patikslinta, kad strategiškai svarbūs pasienio geležinkelio ruožai yra tik su trečiosiomis šalimis.
A. Mačiulis tikino, kad komisija nedelsė priimti sprendimo – ji kreipėsi į įvairias tarnybas, jos pateikė savo išvadas, kad pažeidimų nenustatyta, ir jomis remdamasi komisija priėmė sprendimą.
„Dabar „Lietuvos geležinkeliai“ patys spręs, ką toliau daryti“, – BNS sakė A. Mačiulis.
„Lietuvos geležinkeliai“ sutartį turėtų pasirašyti su konkursą laimėjusia Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ valdoma geležinkelių tiesimo ir remonto įmone „Vitras-S“ – ji darbus pasiūlė atlikti už 9,35 mln. eurų (be PVM).
„Pradėsime sutarties pasirašymo procedūras, kai tik gausime oficialų atsakymą iš komisijos“, – BNS sakė geležinkelių atstovas Mantas Dubauskas.
„Vitras-S“ direktorius Michailas Lipkinas anksčiau BNS sakė, kad kovo mėnesį pasirašius sutartį, įmonė tikrai spės atlikti darbus iki šių metų pabaigos: „Mes suprantame, kad tai prestižinis objektas. Mes turime pajėgumų, inžinerinių resursų, technikos, viską, kad padarytume tuos darbus“.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis trečiadienį sakė, kad ruožas turėtų būti atstatytas iki šių metų pabaigos, kaip ir įsipareigota Europos Komisijai.
„Kol kas indikacijų, kad nespėsime, neturime, bet jeigu taip netyčia įvyktų, manau mūsų partneriai suprastų, nes delsimo specialaus nebuvo, tiesiog valstybė pradeda dirbti su nauju įstatymu dėl nacionalinio saugumo ir jo taikymas, visi tyrimai šiek tiek užima laiko. Interesas mūsų valstybės ir toliau išlieka Rengę atstatyti kuo greičiau, ir kad santykiai su kaimyninėmis šalimis dėl to tiktai gerėtų“, – žurnalistams sakė R. Masiulis.
Beveik 28 mln. eurų vertės Europos Komisijos baudą už Rengės ruožo išardymą 2017-ųjų pabaigoje gavę „Lietuvos geležinkeliai“ ruožą pažadėjo atstatyti iki šių metų pabaigos. Toks įsipareigojimas įrašytas EK 2018-aisiais pateiktame pažeidimo ištaisymo plane.
Prieš dešimtmetį išardytu keliu į Rengę produkciją į Latviją gabendavo Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma Mažeikių naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“1
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą4
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...
-
N. Mačiulis: Lietuvos gyventojų lūkesčiai yra vieni aukščiausių Europos Sąjungoje3
Vienas didžiausių šalyje komercinių bankų „Swedbank“ nekeičia šių metų Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo prognozės – šalies ekonomika turėtų augti 1,8 proc., tuo metu 2025 metų prognozė didinama i...
-
S. Krėpšta: šiemet rinką gali papildyti keli mažesni komerciniai bankai
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta sako, kad šiais metais šalies bankų rinką gali papildyti keli mažesni tiek Lietuvos, tiek užsienio bankai. ...
-
Ekspertė patarė, ką daryti, kad jaustumėte mažesnį finansinį stresą2
Per pastaruosius metus visiškai dėl savo finansinio saugumo užtikrintų gyventojų sumažėjo beveik dvigubai – taip jaučiasi vos kas dešimtas. Tokius duomenis atskleidžia banko „Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa. Be to, ...
-
I. Šimonytė: jūros vėjo parko konkursas neįvyko dėl nepalankios padėties rinkoje5
Neįvykus antrajam 2,4 mlrd. eurų preliminarios vertės 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkursui, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad investuotojai galėjo apsigalvoti, nes elektra rinkoje dabar gerokai pigesnė nei buvo Lietu...