Kokius maisto produktus labiausiai vertina lietuviai?

Populiariausios maisto prekės Lietuvoje yra lietuviški maisto produktai, tuo tarpu pirkdami higienos prekes ir alkoholį, gyventojai dažniau renkasi užsienio gamintojų produkciją. Tai paaiškėjo Lietuvos prekybos įmonių asociacijos (LPĮA) ketvirtus metus iš eilės surengto konkurso „Populiariausia prekė“ apdovanojimų ceremonijoje, vykusioje kovo 5 d. Litexpo konferencijų centre.

Šiemet konkurso dalyviai buvo suskirstyti į 66 kategorijas, kurių nugalėtojai buvo išrinkti pagal vartojimą atspindinčius duomenis – mažmeninės prekybos tinklų „Maxima LT”, „Rimi Lietuva”, „Palink” ir „Norfos mažmena” 2012 metų pardavimų rezultatus.

Anot Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdančiojo direktoriaus Lauryno Vilimo, nors gamybos ir prekybos profesionalai formuoja rinkos turinį, galutinį žodį taria pirkėjai – būtent jų įvertinimas parodo, kas yra kas Lietuvoje. „Šis konkursas, vienintelis, objektyviai atspindintis pirkėjų simpatijas ir pasirinkimą, yra tarsi lakmuso popierėlis visai rinkai. Jis parodo, kad pirkėjai nedaro nuolaidų kokybei ir rinkdamiesi pirmo būtinumo prekes, pirmenybę atiduoda vietos gamintojams, o taip pat tiekėjams, kurie per ilgus metus užsitarnavo vartotojų pasitikėjimą“, - teigė L. Vilimas.

„Populiariausios prekės“ konkurso maisto prekių kategorijoje iš 43 prekių, net 29 yra lietuviškos – mėsos, pieno ir miltiniai produktai (duona, batonas, makaronai), taip pat majonezas, sultys ir mineralinis vanduo. Mėgstamiausi importuojami maisto produktai yra kava, prieskoniai ir šaldyti gaminiai.

Alkoholinių gėrimų kategorijoje pirmauja užsienio produkcija – iš 15 nominuotų prekių, 9 yra importuotos. Tiesa, savo simpatijas pirkėjai atidavė lietuviškai degtinei, alui, sidrui, trauktinei, balzamui bei alkoholiniams kokteiliams. Tuo tarpu iš 8 konkurse nominuotų ne maisto prekių, kurių tarpe vyrauja higienos gaminiai, nėra nei vienos pagamintos Lietuvoje.

33 prekės iš 66 populiariausiomis yra nuo 2011 metų, o net 12 savo kategorijose lyderio pozicijų neužleidžia jau ketverius metus iš eilės – lietuviai ištikimi kavai „Kronung”, šokoladui „Karūna“, glaistytam varškės sūreliui „Magija“, kvietiniams miltams „Malsena“, „Daumantų“ pomidorų padažui „Tradicinis“, majonezui „Vilnius“, kramtomajai gumai „Orbit Sweet Mint”, sulčių gėrimui „Elmenhorster”, balzamui Žalios devynerios”, brendžiui „Grand Cavalier”, putojančiam vyno gėrimaui „Bosca Anniversary”, vermutui „Martini BIanco“.

Gamintojai bei tiekėjai, kurių atstovaujamos prekės buvo pripažintos populiariausiomis, įgijo teisę ne tik ženklinti tų prekių pakuotes LPĮA priklausančiu specialiu ženklu „Populiariausia prekė", bet ir šiuo ženklu išskirti savo prekes prekybos tinklų parduotuvių lentynose.


Šiame straipsnyje: prekybos centraiprekėsLitexpo

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių