Kodėl sena padanga ar akumuliatorius nėra paprasta šiukšlė?

  • Teksto dydis:

Lapkritį padangų prekybininkams ir ratų montavimu užsiimančioms įmonėms – tikras darbymetis. Ypač mėnesio pradžioje vairuotojai masiškai suskumba iki Kelių eismo taisyklėse numatyto termino pasikeisti vasarines padangas į žiemines.

Per šį skubėjimą neretai pamirštama, kad būtina pasirūpinti ne tik naujomis, bet ir senomis, naudoti netinkamomis padangomis. Autogamintojų ir importuotojų asociacijos (AGIA) direktorės Ritos Zdanevičienės teigimu, nebenaudojamos padangos, akumuliatoriai, alyva, degalų, tepalo filtrai, amortizatoriai yra laikomos pavojingomis automobilių atliekomis, todėl jos negali būti išmetamos sąvartynuose, kartu su buitinėmis atliekomis ar juolab pamiškėse ir patvoriuose.

„Artinantis šaltesniems orams vairuotojai paprastai susirūpina savo automobilio technine būkle – keičia padangas, staiga prisimena, kad ir akumuliatorius žiemos greičiausiai neištvers, todėl šiuo metų laiku vairuotojai dažniau lankosi automobilių servisuose, nuperka daugiau naujų, o kartu atiduoda tvarkyti daugiau senų detalių. Vis dėlto ne visi vairuotojai elgiasi sąmoningai ir tokių atliekų kaip padangos ar akumuliatoriai atsikrato tinkamai“, – sako R.Zdanevičienė.

Priežasčių su automobilių atliekomis elgtis atsakingai yra daugiau nei pakankamai. Anot R.Zdanevičienės, gaminant padangas yra naudojamos medžiagos, kurios yra pripažįstamos kancerogenais – taigi sukeliančiomis vėžį. Akumuliatoriuose taip pat gausu medžiagų, prie kurių be reikalo ir be specifinių žinių neturėtų artintis nė vienas.

„Automobilio akumuliatorius yra tikra įvairių žmogui tikrai ne pačių tinkamiausių cheminių elementų saugykla. Akumuliatorių gamybai naudojami elektrolitai, sunkieji metalai, tokie kaip švinas, įvairios rūgštys. Šios medžiagos pakenkti gali tiek tiesioginio kontakto metu, tiek patekusios į aplinką, gruntinius vandenis ir maistą. Verta paminėti, kad, pavyzdžiui, švinas kaupiasi organizme ir ilgainiui gali pradėti kelti nervų sistemos bei kitų sutrikimų. Tuo metu sieros rūgštis, kurios taip pat rastume kiekviename rūgštiniame akumuliatoriuje, garuodama gali pažeisti kvėpavimo takus, sukelti akių uždegimus ar odos ligas“, – pažymi AGIA direktorė.

Nesilaikant reikalavimų išmestos pavojingos automobilių atliekos, R.Zdanevičienės teigimu, pavojų ima kelti ir gyvajai gamtai – augalams bei gyvūnams, o užterštos ekosistemos gali pradėti nykti.

„Dažnai netinkamai automobilių atliekų atsikratantys gyventojai vadovaujasi požiūriu, kad vienas akumuliatorius ar pora padangų didelės žalos nepadarys. Jei taip mąstys dešimt žmonių, jau turėsime nemenką krūvą pavojų visuomenės sveikatai ir aplinkai keliančių, kur nors be priežiūros yrančių atliekų. Deja, bet tokiu požiūriu besivadovaujančių žmonių mūsų šalyje yra gerokai daugiau nei dešimt“, – sako R.Zdanevičienė.

Kita dalis gyventojų, AGIA atstovės teigimu, paprasčiausiai nelabai ir žino, kaip tinkamai atsikratyti tokių pavojingų automobilių atliekų kaip padangos ar akumuliatoriai, taip pat oro, degalų ir tepalų filtrai, amortizatoriai, alyvos ir jų pakuotės.

„Tiesą sakant, gyventojams pavojingų automobilių atliekų tinkamai atsikratyti visai nesudėtinga. Vykdant automobilio techninę priežiūrą ir detales keičiant servise, visas nebenaudojamas pakeistas dalis privalo pasiimti ir toliau tvarkyti perduoti tokias paslaugas suteikusi įmonė. Panaudotus akumuliatorius ir padangas taip pat galima priduoti bet kurioje jų platinimo vietoje. Pagaliau gyventojai turi galimybę visas automobilių atliekas nemokamai priduoti savivaldybių įrengtose stambių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse arba tiesiogiai atiduoti teisę tokias atliekas tvarkyti turintiems tvarkytojams“, – teigia R.Zdanevičienė.

Ji pažymi, kad netinkamai atsikračius automobilių atliekų, kaupiant ar transportuojant jas neturint tam teisės, gresia piniginės baudos. Jų susilaukti gali ir iš automobilių servisų pakeistas nenaudojamas dalis pasiėmę transporto priemonių savininkai, taip pat jiems jas atidavę juridiniai asmenys.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Senas kausas

Senas kausas portretas
Padangas tai reiketu nemetyt, tai yr puikus kuras triobai apsildyt, o akumaletoriu tai ir tep nieks nemeto, skupkej pridaves uz tuos eurus gali nauja nupirgt ir da an alaus lieka.
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kodėl automobilių padangos kartais pripučiamos azotu?
    Kodėl automobilių padangos kartais pripučiamos azotu?

    Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai net negalvojate – papildote ją oru. Tačiau kokiu oru? Kodėl kartais gamintojai rekomenduoja savo automobilių padangas pildyti azotu? ...

  • Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?
    Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?

    Viešojoje erdvėje vis pasigirsta svarstymų, kad reikėtų leisti vairuotojams važiuoti didesniu greičiu. Dabar prie jų vėl ragina grįžti Vidaus reikalų ministerija (VRM). Ilgametę vairavimo patirtį turinčių lenktynininkų ir saugaus eismo e...

    7
  • „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?
    „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?

    Lietuvos parodų ir kongresų centre "Litexpo" įvyko "Komercinio automobilio 2018" apdovanojimų ceremonija. Titulus skirtingose klasėse pasidalijo keturi automobiliai, o pačiais geriausiais pripažinti "Volkswagen Crafter" ir ...

  • Naujokas pasirengęs parodyti raumenis
    Naujokas pasirengęs parodyti raumenis

    Didesnio pravažumo automobilių žaidimo ringe – dar vienas naujokas. Šįsyk tai stileiva "Citroen", kuris iš visų savo kategorijos žaidėjų akį traukia kitokiu savo dizainu. ...

    2
  • Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema
    Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema

    „Tesla Model 3“ istorija yra tarsi amerikietiški kalneliai. Paskelbus apie modelį prie „Tesla“ nutįso eilės, žiniasklaida skelbė apie didžiausią revoliuciją nuo „Ford Model T“ laikų, o markės fanai gyrė vis...

  • Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?
    Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?

    Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo augintinius: šunis, kates ar šeškus. Tam, kad kelionė būtų ne tik sklandi, bet ir saugi, draudikai rekomenduoja laikytis gyvūnų transportavi...

  • Aktualu kiekvienam: kaip išsigelbėti iš skęstančio automobilio
    Aktualu kiekvienam: kaip išsigelbėti iš skęstančio automobilio

    Nesuvaldžius automobilio galima nulėkti tiesiai į vandens telkinį. Gelbėtojai sako, kad tokiems atvejams vairuotojai nėra pasiruošę, o automobiliui nuskęsti pakanka vos dviejų minučių. Kaip pavyksta išsivaduoti į vandenį patekusiems ...

    2
  • Puiki proga pažinti kaimynus – važiuoti kartu į darbą
    Puiki proga pažinti kaimynus – važiuoti kartu į darbą

    Artėjant gegužės 25-ajai, kai visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną, prie Susisiekimo ministerijos iniciatyvos „Nevažiuok vienas – pavežk kaimyną“ prisijungė didžiųjų miestų savivaldybės ir bendruomenės, kurioms itin ak...

    4
  • Vairuotojų draudimo kainas didina ir neapsidraudusieji
    Vairuotojų draudimo kainas didina ir neapsidraudusieji

    Lietuvoje sparčiai augančioms vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kainoms įtakos turi ir nemažėjantis nesidraudžiančių vairuotojų skaičius bei jų sukeliamos žalos, kurios kompensuojamos visų sąžiningai apsidraudusiųjų lė&...

    8
  • Į automobilių mugę – ir apžiūrėti, ir išbandyti
    Į automobilių mugę – ir apžiūrėti, ir išbandyti

    Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ gegužės 16–18 dienomis vyksta didžiausios transporto profesionalams skirtos parodos „Mechanika“ bei „Transbaltica“. ...

Daugiau straipsnių