- LRT Radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dviračių draudimas atsirado, nes jie lengvai pavagiami ir sunkiai surandami, be to, būna nelaimingų atsitikimų ar eismo įvykių, sako bendrovės „ERGO Insurance“ Verslo klientų departamento Alternatyvių pardavimų kanalų grupės vadovas Mindaugas Budrys.
Dviračių draudimas atsirado, nes jie lengvai pavagiami ir sunkiai surandami, be to, būna nelaimingų atsitikimų ar eismo įvykių, sako bendrovės „ERGO Insurance“ Verslo klientų departamento Alternatyvių pardavimų kanalų grupės vadovas Mindaugas Budrys.
„Draudimo, kurį pristatėme rinkai, ypatumas tas, kad jis skirtas būtent dviratininkui – vienu draudimu galima apdrausti tris pagrindines rizikas. Pirma – dviračio praradimas [...]. Antra rizika – nelaimingi atsitikimai, kuriuos patiria pats dviratininkas, pavyzdžiui, pargriuvęs ir susižalojęs. Trečia – civilinė atsakomybė, kai padaroma žala trečiam asmeniui ar jo sveikatai“, – kalba draudimo bendrovės atstovas.
M. Budrio teigimu, norint apdrausti dviratį, daug reikalavimų nėra – tereikia žinoti jo gamintoją ir modelį. „Labai ilgai svarstėme dėl papildomų reikalavimų, tokių kaip dviračio rėmo numeris ar kitos savybės, bet problema ta, kad tai mums nelabai pagelbėtų, nes mes prisiimtume Dviračių registro darbą. Todėl visų prašysime užregistruoti dviratį Lietuvoje egzistuojančiame Dviračių registre.“
– Pone Budry, kokie yra pagrindiniai dviratininkų bei jų turto draudimo ypatumai?
– Viena problema, dėl kurios atsirado dviračių draudimas, ta, kad mes Lietuvoje iki šiol neturime bendro dviračių registro, koks, pavyzdžiui, yra Latvijoje ir kitose Vakarų Europos šalyse. O dviratis yra gana lengvai pavagiamas, sunkiai surandamas ir identifikuojamas bei grąžinamas savininkui.
Paties draudimo, kurį mes pristatėme rinkai, ypatumas tas, kad jis skirtas būtent dviratininkui – vienu draudimu galima apdrausti tris pagrindines rizikas. Pirma – dviračio praradimas ar vagystė, nesvarbu, ar jį pavogs iš balkono, ar, nors ir prirakintą, kur nors gatvėje. Antra rizika – nelaimingi atsitikimai, kuriuos patiria pats dviratininkas, pavyzdžiui, pargriuvęs ir susižalojęs. Trečia – civilinė atsakomybė, kai padaroma žala trečiam asmeniui ar jo sveikatai. Taigi vienu draudimo polisu mes apdraudžiame visas rizikas, kurios gali kilti važiuojant dviračiu.
– Ar daug mūsų žmonių draudžia savo sveikatą, dviratį ir t. t.?
– Dviratį draudžia gana nemažai žmonių, bet iki šiol jis buvo draudžiamas kaip papildomas namuose esantis turtas. Iki šios dienos atskiro produkto neturėjome.
– Ar daug mūsų dviratininkų patiria traumų, kitų sveikatos sutrikimų? Kokia yra vidutinė dviratininkų patiriama žala?
– Daug jų nėra, nes pas mus dar nėra tokios, kaip Vakarų Europoje, dviračių kultūros. Bet kiekvienais metais žalų skaičius ir vertė auga. Pačių žalų skaičius išauga apie 30 proc. o žalos dydis yra apie 300–400 eurų.
– Kokius dviračius galima drausti? Kaip tai daroma? Juk jie neturi nei numerių, nei techninio paso ir pan.
– Reikalavimas – žinoti dviračio gamintoją ir modelį. Labai ilgai svarstėme dėl papildomų reikalavimų, tokių kaip dviračio rėmo numeris ar kitos savybės, bet problema ta, kad tai mums nelabai pagelbėtų, nes mes prisiimtume Dviračių registro darbą. Todėl visų prašysime užregistruoti dviratį Lietuvoje egzistuojančiame Dviračių registre, o mums, kad apdraustume, reikės tik modelio ir gamintojo. Nereikalausime rėmo numerio, bet, jei pasakysite, labai džiaugsimės.
– Kaip sprendžiami su dviratininkais susiję eismo įvykiai? Juk dviratininkas gali ir pats susižaloti ar sulaužyti savo dviratį, ir sugadinti kitą transporto priemonę ar sužaloti kitą žmogų.
– Dviratis, kaip ir visos kitos transporto priemonės, yra eismo dalyvis, todėl visi įvykiai ir žalos vertinamos taip, kaip susidūrus dviem automobiliams. Jei sužalojamas vairuotojas arba sugadinamas automobilis, tai bus vertinama kaip žala trečiajam asmeniui. Jei dviratį pataisomai ar nepataisomai sugadins automobilis, draudimas dar negalios, nes pagrindinis mūsų tikslas buvo apdrausti dviratį nuo vagystės, bet ne nuo sugadinimo. Taigi eismo įvykio metu apgadinus automobilį pradės galioti civilinės atsakomybės draudimas, kuris padengs dviratininko išlaidas, atsiradusias sugadinus trečiojo asmens turtą.
– Ar šis draudimas galioja metus, ar yra sezoninis? Juk dabar dviračiais važinėjama ir žiemą.
– Vis daugiau dviratininkų važinėja ir žiemą, prastesniu oru, todėl draudimas yra metinis. Jei dviračiu važiuojama tik šiltuoju metų laiku, draudimą galima bet kada nutraukti arba pristabdyti ir perkelti į kitus metus.
– Nuo ko priklauso draudimo suma?
– Patogumo dėlei paruošėme tris paketus. Vienas apima skirtingas draudimo sumas ir draudimo įmokos yra skirtingos. Draudimo sumos buvo skaičiuotos labiau orientuojantis į dviračio vertę. Lietuvos žmonės pamažu atsikando nekokybiškų dviračių iš Kinijos ir perka gerus dviračius už 300–500 eurų. Draudimo suma, pasirinkus bet kurį variantą, yra iki 1 tūkst. eurų. Tai reiškia, kad bus grąžinama suma už kiekvieną dviratį, kainuojantį iki 1 tūkst. eurų.
– Vis dėlto ar galima apdrausti dviratį, kuris kainuoja, sakykim, 100–200 eurų?
– Taip, galima. Tam mes ir sukūrėme tris skirtingus paketus. Metų draudimas žmogui, kurio dviratis vertas 200 eurų, kainuoja 18 eurų. Dviratį praradus, mes grąžinsime būtent to dviračio vertės sumą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas linkęs švelninti Alkoholio kontrolės įstatymą1
Antradienį Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis būtų suvienodintas renginiuose leidžiamų pardavinėti alkoholinių gėrimų stiprumas. Taip pat siūloma leisti maisto pristatymo platformoms teikti informaciją apie gėrimų gamintoj...
-
G. Skaistė: biudžeto pajamų surinkimas iš PVM kovą toliau gerėjo
Metų pradžioje smukus valstybės pajamoms iš pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir kai kuriems analitikams teigus, kad šiemet gali būti nepasiektas jo surinkimo planas, finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad kovo mėnesį tiek PVM, t...
-
Nakvynės kainos Dainų šventės metu gali būti net dvigubai didesnės2
Nors iki Dainų šventės liko dar beveik trys mėnesiai, nakvynės vietos viešbučiuose jau pildosi. Planuojama, kad Dainų šventė šiais metais sulauks rekordinio dalyvių skaičiaus – net 37 tūkst. Tiesa, žmones gąsdina p...
-
Seimo komitetas: subsidija jaunos šeimos būstui neturi būti siejama su vaikų skaičiumi
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas antradienį nutarė, kad valstybės subsidija jaunoms šeimos, regionuose įsigyjančioms būstą, neturi priklausyti nuo vaikų skaičiaus. ...
-
EIMIN skiria beveik 35 mln. eurų projektų įgyvendinimui
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skiria beveik 35 mln. eurų finansavimą 35 projektams, numatomiems įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, pagal priemones „Inopažanga“ ir „Inobranda“. ...
-
M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę
Siekiant užtikrinti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Marius Skuodis ragina pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. ...
-
Lietuvos pramonė sausį–kovą augo 0,1 proc.
Pramonės produkcijos vertė Lietuvoje sausį-kovą siekė 8,7 mlrd. eurų (to meto kainomis) ir, palyginti su 2023 metų tuo pat laiku, augo 0,1 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai10
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės22
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...
-
G. Nausėda su „Invegos“ vadovu aptars priemones gynybos pramonei, Ukrainos atstatymui
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiks su Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) vadovu Dainiumi Vilčinsku. ...