Klientui – tik dalis teisybės

Lietuviai jau išmoko, kad vartant reklamines skrajutes reikia itin atidžiai žiūrėti, kokia papildoma informacija pateikiama mažomis raidelėmis puslapio apačioje. Tačiau ne visi prekių ar paslaugų teikėjai papildomas sąlygas pamini iš anksto.

Klaidino vartotojus

Naujausias nesąžiningos komercijos atvejis, kai vartotojai buvo gundomi viliojančiais pasiūlymais, nutylint tikrąją jų kainą, – vandens pramogų parko "Vichy" pavyzdys. Šiam pramogų parkui už pažeistą Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymą siūlant metinius abonementus Vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 10 tūkst. litų baudą.

Tarnybai pateiktame rašte vartotojas nurodė, kad 2012 m. gruodį viename leidinyje perskaitė pasiūlymą įsigyti "Vichy" vandens parko auksinį abonementą metams, kurio kaina buvo "tik nuo 269 litų". Pasiūlyme taip pat skelbta, kad pirkėjas gaus 138 litų vertės dovaną.

Anot tarybos, vėliau pirkėjas buvo informuotas, kad abonemento kaina padidėjo iki 329 litų, todėl įsigijęs du abonementus vartotojas patyrė 120 litų nuostolį. Be to, anot tarnybos, nebuvo jokių dovanų, nes norėdamas gauti 138 litų "dovaną" vartotojas turėjo papildomai išleisti savo 138 litus.

Tarnyba nutarė, kad vandens parkas vartotojams nepateikė informacijos, nuo ko priklauso "Vichy" vandens parko abonementų 2013 m. kainų didėjimas, todėl vartotojai galėjo susidaryti įspūdį, kad visų auksinių abonementų 2013 m. kaina turėjo būti ne aukštesnė kaip 269 litai.

"Vichy" vandens parkas tarnybos šiemet baudžiamas ne pirmą kartą. Kovą vandens parkui buvo skirta 7,5 tūkst. litų bauda už per didelį legionelių bakterijų kiekį.

Atmeta nedaug

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos viešųjų ryšių vyriausiasis specialistas Vitas Jonas Ūsas dienraščiui tvirtino, kad per 2012 m. tarnyba sulaukė daugiau kaip 13 tūkst. kreipimųsi dėl vartotojų teisių pažeidimų. Jo teigimu, maždaug 85 proc. kreipimųsi būna pagrįsti. Kitus tenka atmesti.

Daugiausia žmonės kreipiasi dėl vartojimo (ne maisto) prekių ir paslaugų. Tokie kreipimaisi sudaro net 53,2 proc. Tačiau tarnyba nagrinėja ir kitokius skundus: turizmo bei atlygintinų medicinos paslaugų, maisto prekių, rekreacinių, finansinių, energetikos, komunalinių paslaugų, priima skundus dėl nesąžiningos komercinės veiklos ar statybos darbų kokybės.

"Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba priima ir pagal kompetenciją nagrinėja visus vartotojų skundus", – sakė V.J.Ūsas.

Skundas – paskutinė galimybė

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba, išnagrinėjusi skundą, priima nutarimą, skirtą paslaugos teikėjui.

"Į tarnybą vartotojas gali kreiptis, jeigu mano, kad buvo pažeisti vartotojų teises reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai. Išnagrinėjusi skundą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba priima nutarimą: arba tenkinti vartotojo reikalavimą, arba jį tenkinti iš dalies, arba atmesti kaip nepagrįstą. Pardavėjui ar paslaugos teikėjui atsisakius vykdyti tarnybos nutarimą vartotojas turi teisę kreiptis į teismą", – aiškino V.J.Ūsas. Vartotojas, gavęs patvirtinimą iš tarnybos, jog jo teisės buvo pažeistos, gali kreiptis ir tuo atveju, jei nori, kad jam būtų atlyginta dėl pažeidimo patirta žala.

Kada ir dėl ko derėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, galima pasitikslinti tarnybos puslapyje. Žinoma, pirma patariama gražiuoju susitarti su paslaugos teikėju ar prekės pardavėju.

Jei įtariama, kad pažeidžiamos vartotojo teisės, vartotojui derėtų išsaugoti paslaugos teikimo ar prekės pirkimo čekius, svarbius dokumentus ar kitus įrodymus, kurie galėtų padėti nustatyti, ar tikrai buvo pažeistos vartotojų teisės.


Dėl ko vartotojai skundėsi pernai

Dėl ko skųstąsi/ Skundų skaičius/ Skundų dalis

Dėl turizmo ir atlygintinų medicinos paslaugų 835/ 6,3 proc.

Dėl maisto prekių ir rekreacinių paslaugų 1109/ 8,4 proc.

Dėl finansinių paslaugų 290/ 2,2 proc.

Dėl nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos 786/ 6 proc.

Dėl energetikos ir komunalinių paslaugų 1360/ 10,3 proc.

Dėl vartojimo prekių (ne maisto) ir paslaugų 7006/ 53,2 proc.

Dėl langų, durų ir statybos darbų kokybės 687/ 5,2 proc.

Dėl kitų vartotojų teisų pažeidimų 1099/ 8,1 proc.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių