- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kitąmet 60 mln. eurų padidinus automobilių kelių statybos ir priežiūros biudžetą, kelių tiesimo bendrovių darbų apimtys nedidės, teigia BNS kalbinti įmonių atstovai.
Anot jų, dėl brangstančių medžiagų ir bendros infliacijos darbų apimtys bus tokios pat ar net mažesnės.
„Džiaugtis darbų kiekiu, kad jis didės, tikrai neverta, geriausiu atveju išliks taip pat arba net mažiau, nes bitumas šįmet pabrango 40 procentų. Tiek jis pabrango šiemet, o kokia jo kaina bus kitąmet, nežinome“, – BNS sakė „Eurovia Lietuvos“ vadovas Stanislovas Kablys.
Jis pridūrė, kad dalis iš 60 mln. eurų padidėjusio biudžeto keliams kitąmet bus mažesnis ir dėl infliacijos.
„Bendras darbų kiekis priklausys nuo to, kaip bus paskirstytas biudžetas keliams: kiek pinigų bus skirta darbams, kiek eksploatacijai, tas irgi dar gali turėti įtakos, ar darbų daugės, ar mažės“, - sakė „Eurovia Lietuvos“ vadovas.
Jo teigimu, kitąmet keliams skiriama suma bus didesnė nei prieš krizę, tačiau bendrovės už juos galės padaryti gerokai mažiau darbų, nes statybinių medžiagų kainos nuo krizės gerokai išaugo.
Bendras darbų kiekis priklausys nuo to, kaip bus paskirstytas biudžetas keliams: kiek pinigų bus skirta darbams, kiek eksploatacijai, tas irgi dar gali turėti įtakos, ar darbų daugės, ar mažės.
Panašios nuomonės yra ir „Fegdos“ vadovas Žydrius Baublys.
„Darbų apimtys liks šių metų dydžio, nes užsienyje ir Lietuvoje medžiagų kainos kyla. Pavyzdžiui, šįmet bitumas pabrango, pabrango skaldos, darbo užmokestis didėjo, todėl pagrindiniam užsakovui Kelių direkcijai siūlysime didesnius įkainius. Iš didesnio kiekio pinigų bus galima padaryti tiek pat darbų, kaip šįmet“, - sakė jis.
Jo teigimu, šįmet „Fegda“ tikisi tokių pat darbų apimčių, kaip ir pernai.
„Kadangi „Kelių direkcija“ vėlavo paskelbti konkursus, turėjome darbų ieškoti pas privačius užsakovus arba savivaldybėse, kur darbai šiek tiek kitokio pobūdžio. Prie jų reikia prisitaikyti arba važiuoti gerokai toliau, negu mes įpratę, todėl apyvarta liko tokia pat, bet pelningumas sumažėjo“, - aiškino Ž. Baublys.
Bendrovės „Kauno tiltai“ vadovas Aldas Rusevičius atkreipė dėmesį, kad kelių priežiūrai skiriamos lėšos tenka ne vien kelių kokybei gerinti.
„Pastaruoju metu nemaža dalis lėšų skiriama elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimui, taip pat eismo saugumui užtikrinti, pavyzdžiui, elektroniniams kelio ženklams, apšvietimui, išmaniųjų perėjų bei sektorinių greičio matuoklių įrengimui ir t.t.“, - BNS kalbėjo A. Rusevičius.
Anot jo, nors akcizo surinkimas auga, nedidinat keliams skiriamos akcizo dalies atskaitymų – jie sumažinti iki 48 proc. – kelių būklė Lietuvoje negerės.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis praėjusią savaitę pranešė, kad keliams kitąmet bus skirta 578 mln. eurų (beveik 60 mln. eurų daugiau nei šiemet) ir pirmą kartą viršys prieškrizinį lygį. Anot jo, 2009 metais ES ir valstybės lėšos keliams siekė 524 mln. eurų, šiemet jos priartėjo prie šios sumos – 517 mln. eurų.
Į Kelių programą lėšos pervedamos iš kuro akcizų, kelių mokesčių, įmokų už transporto priemonių registravimą, iš sunkiasvorio transporto ir kitų įmokų. Nuo šių metų į programą pervedama 48 proc. surenkamų degalų akcizų (anksčiau – 65 proc.).
Pernai keičiant Kelių programos finansavimo tvarką, 17 punktų sumažinant akcizo pajamų dalį, valdantieji teigė, kad kelių finansavimas šiemet šiek tiek išaugs, nes didėja akcizo tarifas, o opozicija tikino, kad sumenks, mažėjant ES paramai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą3
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...
-
N. Mačiulis: Lietuvos gyventojų lūkesčiai yra vieni aukščiausių Europos Sąjungoje3
Vienas didžiausių šalyje komercinių bankų „Swedbank“ nekeičia šių metų Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo prognozės – šalies ekonomika turėtų augti 1,8 proc., tuo metu 2025 metų prognozė didinama i...
-
S. Krėpšta: šiemet rinką gali papildyti keli mažesni komerciniai bankai
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta sako, kad šiais metais šalies bankų rinką gali papildyti keli mažesni tiek Lietuvos, tiek užsienio bankai. ...
-
Ekspertė patarė, ką daryti, kad jaustumėte mažesnį finansinį stresą2
Per pastaruosius metus visiškai dėl savo finansinio saugumo užtikrintų gyventojų sumažėjo beveik dvigubai – taip jaučiasi vos kas dešimtas. Tokius duomenis atskleidžia banko „Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa. Be to, ...
-
I. Šimonytė: jūros vėjo parko konkursas neįvyko dėl nepalankios padėties rinkoje4
Neįvykus antrajam 2,4 mlrd. eurų preliminarios vertės 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkursui, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad investuotojai galėjo apsigalvoti, nes elektra rinkoje dabar gerokai pigesnė nei buvo Lietu...