Kaip verslas išnaudoja mūsų priklausomybes

  • Teksto dydis:

Internetas tapo tokia neatskiriama mūsų gyvenimo dalimi, kad jau egzistuoja ir priklausomybės nuo jo problemos.

Mokslininkai šią priklausomybės formą pripažino, kai pastebėjo, kad virtualioje erdvėje praleidžiama gausybė laiko, ieškant informacijos, tikrinant elektroninį paštą, bendraujant pokalbių svetainėse, socialiniuose tinkluose. Internetas kai kam tapo tokia svarbia gyvenimo dalimi, kad be jo negali išsiversti net kelių valandų.

Pastebima, kad žmonės jaučia nerimą, kai bet kuriuo metu neturi galimybės pažiūrėti, ar kas parašė žinutę, „palaikino“ būseną ar parašė komentarą. Išskiriamas netgi pokalbių svetainių priklausomybės tipas. Tokią priklausomybę turintys žmonės jaučia susierzinimą ir nerimą, jeigu bent kiek ribojamas laikas, kurį jie gali praleisti virtualioje pokalbių erdvėje.

Kita priklausomybės forma, kuri egzistuoja daug seniau, – apsipirkinėjimo manija, dar vadinama „šopoholizmu“. Išskiriamos kelios „šopoholikų“ kategorijos. Vieniems tai pasireiškia neįveikiamu potraukiu pirkti, kitiems – siekiu įsigyti tobulą pirkinį, tretiems – parodyti savo statusą, ketvirtieji medžioja nuolaidas ir perka per išpardavimus, penktieji priklauso bulimikų kategorijai, nes nuolat ką nors perka ir pirkinius grąžina, o dar vieni siekia turėti pilnus vienos spalvos ar paskirties daiktų komplektus.

Verslininkai, pastebėję poreikį bendrauti internetu taip, kaip realiame gyvenime, ir norėdami padėti apsiperkantiems internetu, ėmė naudotis atitinkamomis programomis. Jos padeda parduotuvių konsultantams tiesiogiai bendrauti su internetinių parduotuvių lankytojais, atsakyti į jiems rūpimus klausimus, padėti susigaudyti tinklalapyje čia ir dabar.

„Vis didesnis pirkėjų skaičius nori, kad interneto parduotuvės ar tinklapio administratoriai kuo greičiau atsakytų į visus rūpimus klausimus. Para, nekalbant jau apie kelias dienas, tokiais atvejais tampa per ilgu laiko tarpu“, – sako Tomas Parnarauskas, „Redhelper“ produktui atstovaujančio "NOD Baltic" vadovas. – „Didėjant gyvenimo tempui ir augant konkurencijai, laimi tie pardavėjai, kurie klientų aptarnavimui skiria didžiausią dėmesį. Jie duoda pirkėjui tai, ko šis trokšta“.

Nors pardavėjai pasitelkia socialinius tinklus ar pokalbių svetaines savo prekėms reklamuoti ir ten savo būsimiems pirkėjams atsako į klausimus ir teikia kitą, jų nuomone, aktualią informaciją, tačiau specialių programų naudojimas sparčiai plinta. Tokios programos diegiamos ne tik interneto parduotuvėse, bet ir kitokio pobūdžio tinklapiuose.

Nors verslininkai naudojasi žmonių silpnybėmis, keletas patarimų padės atpažinti priklausomybių simptomus ir ieškoti specialistų pagalbos jas sprendžiant.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių