- Vilija Andrulevičiūtė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nematyti produktai nevalingai patraukia vartotojų dėmesį, todėl, net jei gamintojas atnaujino tik produkto pakuotę ar atliko visiškai nereikšmingą pakeitimą, žodis „naujiena“ vartotoją privers tiesti ranką į produktų lentyną. Taip LRT.lt sako Žmogaus studijų centro verslo psichologė Beatričė Kaziliūnaitė. Sociologo, rinkodaros specialisto Mindaugo Liaudenskio teigimu, labiausiai akį patraukiantis dirgiklis yra pakuotės spalva.
Nors kartais galime taip pamanyti, „naujovė“ prekybos centro lentynoje nebūtinai yra geresnė už ankstesnį produktą, teigia M. Liaudenskis.
„Naujovė gali siųsti žinutę – „patobulinta sena“, „geriau“, bet daugeliu atvejų tai yra tiesiog „kitaip“. Ir tai nėra bandymas apgauti, kad nauja yra geriau už sena, tiesiog naujovė – savaime įdomi“, – tikina pašnekovas.
Verslo psichologės Beatričės Kaziliūnaitės teigimu, žodžiai „naujas“ ir „nemokamas“ yra vieni dažniausiai vartojamų žodžių reklamoje. Ir ne be reikalo – tyrimai rodo, kad išsiskiriantys ir nematyti produktai iš tiesų nevalingai patraukia vartotojų dėmesį.
„Gali būti, kad gamintojas tik minimaliai atnaujina savo produktą, prideda nereikšmingą detalę ar pakeičia pakuotę, tačiau to pakanka, kad vartotojai nukreiptų savo žvilgsnius į „naują“ prekę. Daugelis mūsų sprendimų kyla ne iš būtinybės, o iš norų ir troškimų, kuriais reklamos kūrėjai manipuliuoja“, – tikina B. Kaziliūnaitė.
Kaip patraukia naujovės
Rinkodaros specialisto teigimu, yra du pagrindiniai būdai atkreipti vartotojų dėmesį į naują ar atnaujintą produktą.
„Pirmasis – gera, išskirtinė prekės pozicija, už kurią mokami nemaži pinigai. Antrasis – produkto išvaizda. Senas produktas lentynoje yra pastebimas, nes vartotojai prie jo pripratę, gerai atpažįsta, o naujas produktas turi išsiskirti. Labiausiai patraukiantis dėmesį dirgiklis yra spalva“, – pasakoja M. Liaudenskis.
Pasak pašnekovo, naujovės žmonėms yra tiek įdomios, kad kai kurie verslo sektoriai yra priklausomi nuo nuolatinio naujų produktų įvedinėjimo į rinką.
„Tiesa, nemaža dalis Lietuvos vartotojų yra ir gana konservatyvūs: jie puola mėginti naujoves, tačiau mielai grįžta prie įprastų, mėgstamų, senų produktų. Todėl gamintojams protingai valdyti savo prekės ženklą yra iššūkis. Tenka stengtis, kad vienas prekės ženklas „nesuvalgytų“ kito.
Tačiau naujovė gali būti labai prasminga, ji gali atsirasti aptikus naują žmonių poreikį. Iš to gali gimti naujovės, ne tik iš pigaus pelno vaikymosi“, – kalba pašnekovas.
Sąmoningiau renkamės brangius pirkinius
Psichologės B. Kaziliūnaitės teigimu, vartotojų sąmoningumas labai priklauso nuo to, kokią prekę jie ruošiasi pirkti.
„Brangūs pirkiniai, pavyzdžiui, namas ar kompiuteris, yra apsvarstomi racionaliau ir žmonės mažiau vadovaujasi emocijomis ar kitais neracionaliais sprendimų priėmimo būdais. Vartotojas būstą gali rinktis ir trejus metus, apsvarstyti visus už ir prieš, nuodugniai ištirti rinką ir pasitarti su ekspertais.
Mažiau reikšmingi ir nebrangūs produktai įsigyjami spontaniškai. Renkamės produktus, kuriuos dažnai matome, kuriuos kažkas rekomendavo, kurie mums estetiškai patrauklūs, atrodo išskirtiniai“, – kalba psichologė.
Pasak B. Kaziliūnaitės, sąmoningumas ir atsparumas dažniausiai atsiranda su patirtimi – vieną kartą nusivylę prekiniu ženklu, antrą kartą būsime atidesni. Vartotojai, kurie domisi ir renka informaciją apie prekes ir paslaugas, anot pašnekovės, taip pat išmoksta rinktis atsargiau.
„Reklama ir informacija šiuo metu užtvindžiusi vartotojus, bet jie pamažu mokosi atskirti, ko jiems iš tikrųjų reikia, o kas tėra reklamos sukurtas akimirkos troškimas. Reklamuotojai turi vis labiau stengtis, kad atkreiptų išlepusių vartotojų žvilgsnius į savo produktą ar paslaugą.
Lengviausiai paveikiami vaikai, jauni žmonės be patirties, žemesnio išsilavinimo ir gabumų žmonės, tačiau jie dažniausiai turi ir ribotus finansinius išteklius. O vyresnius ir aukštesnio išsilavinimo žmones, kurie turi didesnę perkamąją galią, ne taip lengva paveikti, jiems labiau tinka racionalūs argumentai“, – aiškina psichologė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo komitetas: subsidija jaunos šeimos būstui neturi būti siejama su vaikų skaičiumi
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas antradienį nutarė, kad valstybės subsidija jaunoms šeimos, regionuose įsigyjančioms būstą, neturi priklausyti nuo vaikų skaičiaus. ...
-
EIMIN skiria beveik 35 mln. eurų projektų įgyvendinimui
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skiria beveik 35 mln. eurų finansavimą 35 projektams, numatomiems įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, pagal priemones „Inopažanga“ ir „Inobranda“. ...
-
M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę
Siekiant užtikrinti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Marius Skuodis ragina pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. ...
-
Lietuvos pramonė sausį–kovą augo 0,1 proc.
Pramonės produkcijos vertė Lietuvoje sausį-kovą siekė 8,7 mlrd. eurų (to meto kainomis) ir, palyginti su 2023 metų tuo pat laiku, augo 0,1 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai9
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės17
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...
-
G. Nausėda su „Invegos“ vadovu aptars priemones gynybos pramonei, Ukrainos atstatymui
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiks su Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) vadovu Dainiumi Vilčinsku. ...
-
Seimas svarstys naują paramos jaunoms šeimoms būstui įsigyti tvarką
Seimas svarstys, ar jaunoms šeimoms ir toliau leisti su valstybės parama įsigyti būstą aplink Vilniaus, Kauno, Klaipėdos didmiesčius esančiose savivaldybėse nustatant kai kuriuos barjerus. ...
-
Seimas priėmė palankias pataisas „Rheinmetall“ investicijoms1
Seimas sudarė palankias sąlygas dideliems vietos bei Vakarų gamintojams, įskaitant Lietuvoje gamyklą ketinančią statyti Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau ir paprasčiau statyti gamyklas. ...
-
G. Skaistė: į svarstomą steigti gynybos fondą būtų galima aukoti ir savanoriškai12
Vyriausybei planuojant steigti specialų fondą dėl tvaresnio gynybos finansavimo, pagrindines jo pajamas sudarytų papildoma dalis nuo mokesčių, tačiau kartu būtų galimos ir savanoriškos gyventojų ar verslo aukos, sako finansų ministrė Gintar...